Foto Arhiv NL
Duljina mreže autocesta nije se mijenjala prošle godine, ali je postojeća dionica istarskog Y (Rogovići – Cerovlje, 12.6 km) proširena do punog profila autoceste i otvorena za promet.
povezane vijesti
ZAGREB – Ukupan promet svih vozila na autocestama u Hrvatskoj 2020. godine pao je za 28,1 posto u usporedbi s prethodnom godinom, dok su ukupni prihodi od cestarine iznosili 2,15 milijardi kuna bez PDV-a, što je 31,5 posto manje, podaci su Hrvatske udruge koncesionara za autoceste s naplatom cestarine (HUKA).
U Nacionalnom izvješću o autocestama za 2020. godinu te udruge navedeno je da je ukupna mreža autocesta u Hrvatskoj krajem 2020. godine iznosila 1.306,53 kilometara, te da su autocestama u Hrvatskoj upravljale četiri tvrtke: Hrvatske autoceste, Bina-Istra, Autocesta Rijeka-Zagreb te Autocesta Zagreb-Macelj.
Duljina mreže autocesta nije se mijenjala prošle godine, ali je postojeća dionica istarskog Y (Rogovići – Cerovlje, 12.6 km) proširena do punog profila autoceste i otvorena za promet.
Investicije u izgradnju novih autocesta u 2020. godini iznosile su ukupno 717,24 milijuna kuna, a investicije u dionice u prometu 453,21 milijuna kuna, što ukupno iznosi 1,17 milijardu kuna.
U planu su za aktualnu godinu investicije od 1,18 milijardi kuna u izgradnju novih dionica, te 548,2 milijuna kuna u izgrađene dionice.
Ukupan promet svih vozila na autocestama u 2020. godini manji je za 28,1 posto u usporedbi s prethodnom godinom i iznosio je 62.256.768 vozila, pri čemu su sva društva ostvarila dvoznamenkasti pad prometa.
Rezultat se pripisuje pandemiji koronavirusa koja je dio prošle godine paralizirala promet u Hrvatskoj.
U izvješću HUKE podsjeća se da se u Hrvatskoj na ukupnoj mreži autocesta primjenjuje prvenstveno zatvoreni sustav naplate cestarine s više ulaza i izlaza, dok je otvoreni sustav u primjeni na NP Bregana, NP Most Krk i NP Rupa.
Isto tako, doduše kao i u lanjskom izvješću, ističe se da je hrvatska Vlada pokrenula proces transformiranja postojećeg sustava naplate cestarine za korištenje autocesta u sustav koji će, uz ostalo, omogućiti elektroničku naplatu cestarine bez uporabe fizičkih pregrada, osigurati veću razinu sigurnosti prometa i bolju protočnost te biti prihvatljiv i nediskriminirajući za sve korisnike autocesta kojima se naplaćuje cestarina.
Novi bi sustav trebao osigurati optimalne troškove i prihode od naplate cestarine za upravitelje autocesta kao i biti interoperabilan s budućom uslugom EENC.
U izvješću se navodi i da je lani registirano ukupno 2.123 prometnih nesreća na autocestama u kojima su smrtno stradale 22 osobe, a ozlijeđenih je bilo 294.
Ukupan broj svih prometnih nesreća u 2020.godini pao je za 21,3 posto u odnosu na godinu prije, dok je broj poginulih smanjen za 29 posto. Isto tako, broj ozlijeđenih u nesrećama smanjen je za 36 posto u odnosu na 2019. godinu.