Protiv "elektrifikacije"

“Bajkeri” širom Europe jednoglasno protiv zabrane prodaje novih motocikala s benzinskim motorom

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

U izvještaju FEMA-e stoji da se rezultati razlikuju od države do države, ali svugdje barem 80 posto članova motociklističke udruge smatra da ne treba zabranjivati prodaju novih motocikala na benzinski pogon



Savez udruga europskih motociklista (FEMA), proveo je zanimljivu anketu među svojim članstvom širom Europe, kao bi se znalo odgovoriti na namjere EU i vlada pojedinih država po pitanju stava o budućnosti motocikala s pogonom na motore s unutarnjim izgaranjem.


Kod vlasnika automobila te stvari idu malo drugačije i rekli bismo, mišljenje većine se uglavnom poklapa sa stavovima vlasti da što prije treba izvesti konverziju prema elektrifikaciji. Većina vlasnika automobila nema ništa protiv električnog pogona u automobilima, ako je cijena razumna i ako elektrifikaciju prati odgovarajuća infrastruktura.


Kod motociklista stvari očito stoje malo drugačije. Za mnoge od njih električna “zujalica”, ma koliko jaka i brza bila, i nije pravi motocikl. Voziti se motociklom sa benzinskom mašinom nije samo pitanje prelaska od točke A do točke B, već i avantura, pitanje je to osjećaja i gušta, svojevrsni način života.




Upitnik FEMA-e je između ostalog sadržavao jednostavno pitanje: “Što mislite o mogućoj zabrani prodaje novih motocikala na benzinski pogon?”. Odgovor je vratilo sveukupno 23.768 motociklista, od toga 1.188 ženskih članica.  Premoćnih 92,91 posto odgovora glasilo je da ne bi htjeli da se to dogodi.


U izvještaju FEMA-e stoji da se rezultati razlikuju od države do države, ali svugdje barem 80 posto članova motociklističke udruge smatra da ne treba zabranjivati prodaju novih motocikala na benzinski pogon.


Bilo je još zanimljivih odgovora. U slučaju da se donese odluka da motocikli stariji d 15 godina ne mogu ulaziti u velike gradove zbog visoke razine emisija ispušnih plinova, preko 55 posto ispitanika bi razmotrilo kupnju novog motocikla. Neki bi se i odrekli motocikla, ako bi im se nametale zabrane vožnje njihovim ljubimcima. Njih 44 posto bi razmotrilo opciju da ga se odreknu u potpunosti i prijeđu na drugu vrstu prijevoznog sredstva.


U slučaju da nastupi zabrana prodaje novih motocikala, većina bi, njih 53 posto, jednostavno prestala voziti motocikl kad ne bi bilo drugog rješenja, njih 39 posto kupilo bi električni motocikl, a samo 7,6 posto ispitanih bi između benzinskog ili električnog izabrali električni motocikl kad bi imali priliku.


S obzirom da su u tablici FEMA-e iskazani samo rezultati za deset država iz kojih je pristiglo najviše odgovora, ne znamo kakvo raspoloženje po ovom pitanju vlada u Hrvatskoj. Zanimljivo, od prikazanih država, u dvije susjedne skandinavske države bilježimo najviše i najmanje protivnika eventualnog uvođenja zabrane prodaje novih motocikala na benzinski pogon. U Švedskoj ih ima najmanje, i dalje visokih 83,76 posto, a najviše u susjednoj (i naftom bogatoj), Norveškoj gdje se čak 96,19 posto ispitanih protivi ovakvoj mogućoj odluci.