Foto: Chevrolet
Zakon predlaže povećanje dosadašnje porezne olakšice za kupnju automobila s nula emisijom stakleničkih plinova sa 7,500 dolara na 12 tisuća. Dosad nije bilo bitno gdje je taj auto proizveden. Sad jest. Američki kupac električnog auta proizvedenog u Europi ili Aziji više neće dobiti ni dolara olakšice
povezane vijesti
- Objavljena lista automobila s najviše i najmanje grešaka na tehničkim pregledima. Tesla je na čelu, ali…
- Sindikati traže osnovnu plaću za vozače Autotroleja od 1.500 eura neto, spremni su i na štrajk
- Northvolt, najveći EU proizvođač baterija za automobile, podnio zahtjev za reorganizacijski bankrot u SAD-u
Administracija Joea Bidena pokušava sasvim drugačijim metodama od one Trumpove zaštiti domaću proizvodnju od kineske konkurencije. Umjesto batine, Biden će radije upotrijebiti mrkvu, o čemu svjedoči i novi savezni zakon pušten u petak u proceduru donošenja o povećanju poreznih olakšica na kupovinu električnih automobila, čime se ujedno guraju i ekološki ciljevi nove američke administracije.
Ukratko, zakon bi protežirao električne automobile proizvedene na području SAD-a s jednim zanimljivim ograničenjem: ti automobili moraju biti proizvedeni u tvornicama gdje su radnici organizirani u sindikate.
Zakon predlaže povećanje dosadašnje porezne olakšice za kupnju automobila s nula emisijom stakleničkih plinova sa 7,500 dolara na 12 tisuća. Dosad nije bilo bitno gdje je taj auto proizveden. Sad jest. Američki kupac električnog auta proizvedenog u Europi ili Aziji više neće dobiti ni dolara olakšice.
Predsjednik Biden zacrtao je cilj da polovica električnih automobila prodanih u SAD-u budu američke proizvodnje i s ovim protekcionističkim potezom to bi mogao i postići, ali je ujedno poslao još jednu važnu poruku. Ovu olakšicu očito neće moći koristiti ni američke tvrtke koje se opiru sindikalnom udruživanju radnika. Prije svega se tu misli na Teslu, odnosno njenog vlasnika Elona Muska koji je alergičan na sindikate i na različite načine destimulira svoje zaposlenike da se ne učlane u sindikat. S druge strane, to znači da je nova američka administracija u transformaciji domaće auto industrije dala vjetar u leđa „Big Three“ auto tvrtkama koje funkcioniraju na tradicionalniji način i desetljećima kohabitiraju sa sindikatima. Riječ je dakako o General Motorsu, Fordu i Chrysler Fiatu.
Novi zakon sadrži još neke odredbe koje su u skladu s centristički lijevom agendom Demokratske stranke. Primjerice, nova porezna olakšica neće biti primjenjiva za ljude koji zarađuju više od 400 tisuća dolara godišnje. U skladu s tim, da bi se ostvarila olakšica postoji i ograničenje u cijeni. Olakšica ne vrijedi za limuzine skuplje od 55 tisuća dolara, kombije skuplje od 64 tisuće, SUV-ove od 69 i kamionete skuplje od 74 tisuće dolara. Drugim riječima, američka administracija ide za tim da omasovi električna vozila među desetinama miolijuna onih s nižim ili srednjim primanjima koji danas nemaju gotovo niti jedan motiv da se odreknu svog (jeftinijeg) vozila na benzin ili dizel.
Ako zakon prođe, na snagu bi trebao stupiti na snagu 2022. godine.