Iako se na prvi pogled čini da 420 i nije neka brojka, u vrijeme digitalije, mp3-ja, YouTubea i Spotifyja, ovo je za hrvatske standarde (i ne samo hrvatske), gotovo senzacionalan doseg i još jedan dokaz da su gramofonske ploče u potpunosti rehabilitirane kao nosač zvuka
povezane vijesti
„Eto, nima nima nima nima nima više. Fola svima ča su kupili ploču i album, sritno u potrazi za sličicon broj 9! Fola Mudri Brk, Karlo Kazinoti, Mišo Komenda, Rockmark i Supetar. Ploča je baza, baš je triba imat doma…“
Ovim su riječima trenutno najveća hrvatska indie pop atrakcija (s jakim okusom Brača), duo Valentino Bošković popratili – rekli bismo – nevjerojatan uspjeh rasprodavši cjelokupnu nakladu svog posljednjeg albuma na vinilu za samo tri dana od objave.
„Velika Prasaka“ izašao je krajem prošle godine uz panegirike kritike (Novi list ga je proglasio najboljim albumom domaće produkcije u prošloj godini), ali samo u digitalnom izdanju preko online glazbenih servisa. Čini se da je publika jedva dočekala prvo fizičko izdanje, s obzirom da je cjelokupna naklada od 420 komada u prodaji isključivo preko prve hrvatske rock knjižare Rockmark razgrabljena u hipu po cijeni od 179 kuna. Iako se na prvi pogled čini da to i nije neka brojka, u vrijeme digitalije, mp3-ja, YouTubea i Spotifyja, ovo je za hrvatske standarde (i ne samo hrvatske), gotovo senzacionalan doseg i još jedan dokaz da su gramofonske ploče u potpunosti rehabilitirane kao nosač zvuka. Treba napomenuti da je po izlasku, sam bend stavio cijeli album na slobodno slušanje na YouTube i da ga se na njihovom Bandcamp profilu moglo kupiti u mp3 obliku, po principu “daj što daš”, s tim da ga se moglo skinuti i za nula kuna, besplatno.
Raskošnog omota (dolazi kao album sa sličicama), ploča je u Njemačkoj otisnuta na ekskluzivnom narančastom vinilu u izdanju kuće „Mudri brk“, koja osim Valentina brine za izdanja benda Struja svijesti, Irene Žilić, te ostavštinu prerano preminulog novinara, publicista i glazbenika Ante Perkovića. Likovi i motivi iz Valentinotove pjesmarice, od don Sandrota preko Koneri Šona do Briana Maya, završili su kao likovi na samoljepljivim sličicama koje će se lijepiti u posebno dizajniranom unutarnjem omotu ploče. Za realizaciju te ideje i opremu albuma zaslužni su Kazinoti&Komenda.
Kako smo doznali u Rockmarku, ljudi i dalje zovu, bilježe se u slučaju da netko odustane od online kupovine, no čini se da unatoč golemom interesu Valentino Bošković ostaje kod stava da ono što je odštampano, odštampano je. Kao što u svom konceptu inzistiraju na tome da neće svirati uživo do 2046. godine, tako i u ovom slučaju neće biti kompromisa.
„Gotovo je sigurno da drugog izdanja neće biti. Danas bi svi htjeli sve i htjeli bi to odmah. Naš je dogovor da nećemo naručivati nove ploče“ – rekao nam je Davor Drezga iz izdavačke kuće Mudri brk.
Prilično je to nonkonformistički stav u današnjem svijetu gdje je zarada prvi imperativ i prilike se ne popuštaju, ali očito ima iznimaka. S druge strane, svjesno ograničena naklada je na neki način nagrada vjernim fanovima koji su jedva dočekali fizičko izdanje, njihov omiljeni bend ih je zapravo počastio ekskluzivom.
U tom smislu, današnju Facebook objavu prije posljednjeg posta da su sve ploče rasprodane treba shvatiti kao osebujni humor dvojca Branko Dragičević/Josip Radić, a ne kao žal za novcem. Da im je to prvo na pameti, već bi naručili novih 500 komada i punili klubove na koncertima širom Hrvatske.
„Ostalo je još zadnjih 50 komada LP-ja i albuma sa sličicama. Da smo znali da će ovako brzo partit, stavili bi veću cinu…“