Foto Hrvoje Jelavic/PIXSELL
OVI indeks za kolovoz 2021. pokazuje kako je potražnja za radom za 60 posto veća no u kolovozu 2020. godine, te za oko 20 posto veća u odnosu na pretpandemijski kolovoz 2019. godine", navedeno je u objavi na internetskoj stranici EIZ-a
povezane vijesti
Indeks slobodnih radnih mjesta OVI već četvrti mjesec zaredom pokazuje da je potražnja za radom nadmašila pretpandemijsku razinu, što potvrđuju i podaci za kolovoz ove godine u kojem je potražnja za radom oko 20 posto viša u odnosu na kolovoz 2019., objavio je Ekonomski institut, Zagreb.
“Najnovije vrijednosti OVI indeksa u skladu su s ostalim pozitivnim ekonomskim pokazateljima koji su zadnjih tjedana u javnosti. Potražnja za radom premašila je razine iz 2020. i 2019. godine – OVI indeks za kolovoz 2021. pokazuje kako je potražnja za radom za 60 posto veća no u kolovozu 2020. godine, te za oko 20 posto veća u odnosu na pretpandemijski kolovoz 2019. godine”, navedeno je u objavi na internetskoj stranici EIZ-a.
Analitičari Instituta su zamijetili kako se radi o četvrtom uzastopnom mjesecu u kojem potražnja za radom nadmašuje pretpandemijske mjesece, “što je jaki signal oporavka tržišta rada”.
Potražnja za radom tri tradicionalno najtraženija zanimanja – prodavača, konobara i kuhara, također raste u odnosu na kolovoz 2019. i 2020. godine, a od traženijih zanimanja izdvajaju se i vozač i građevinski radnik, naveli su iz EIZ-a.
Kao zanimljiv apostrofiraju podatak da se od početka pandemije udio oglasa za posao koji spominju rad od kuće kreće na otprilike 1,5 do 2 posto svih oglasa, što je porast u odnosu na razdoblje prije pandemije kad se rad od kuće spominjao u manje od 0,25 posto oglasa za posao.
OVI – Online Vacancy Indeks, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom.
OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).