Unaprjeđenje pismenosti

Lošinjski školarci u EU projektu In Medias ReStart za bolju pismenost hrvatskih učenika

P. N.



Predstavljanjem javnosti rezultata projekta In Medias ReStart – integrativan pristup poučavanju medijske, digitalne, čitalačke, prirodoslovne, višejezične i multikulturalne pismenosti, u Zagrebu je danas uspješno okončan dvogodišnji projekt Europske unije, vrijedan 1.442.364,79 kn kuna, u cijelosti financiran od strane Europske unije iz Europskog socijalnog fonda. Projekt je osmišljen u sklopu poziva „Unaprjeđenje pismenosti – temelj cjeloživotnog učenja”.


U Hrvatskoj projekt su realizirale tri odgojno – obrazovne ustanove. Korisnik projekta za Hrvatsku je  Osnovna škola Matije Gupca iz Zagreba, kojoj su se u provedbi kao partneri pridružile Osnovna škola Maria Martinolića iz Malog Lošinja i Srednja škola Marka Marulića iz Slatine. 


 „Jedan od temeljnih ciljeva Projekta je bio stručno usavršavanje odgojno – obrazovnih djelatnika koje je provedeno kroz niz predavanja stručnjaka specijalista za različita tematska područja pismenosti, organizacijom webinara (edukacija internetom), te studijskim posjetom međunarodnoj školi u Stockholmu.  Integrativnim pristupom proučavanju pismenosti bavio se 31 nastavnik, a u radionicama i ostalim aktivnostima projekta sudjelovalo je 136 učenika, dok su o aktivnostima projekta kroz razne oblike suradnje i obavještavanja informirani i roditelji učenika i šira obrazovna zajednica”, govori o obuhvatu projekta njegova voditeljica  Irena Šafarik Župić




Uz svoju edukativnu, softversku komponentu, projekt je imao i hardversku sastavnicu. Naime, škole koje su sudjelovale u njemu djelomično su obnovile svoja nastavna pomagala. Za potrebe Projekta za škole – sudionice nabavljena je suvremena tehnička oprema – video projektori, tableti, pametne ploče, fotoaparati, audio oprema, printeri itd.


Prema riječima mr. Ljiljane Klinger, ravnateljice OŠ Matije Gupca,  škole-nositeljice projekta, značajno postignuće projekta je razvoj izvannastavnih  kurikula za učenike od trećeg razreda osnovne do drugog razreda srednje škole. Kurikulima osmišljenima tijekom provedbe projekta, kroz integrativni pristup poučavanju svekolike pismenosti, razvijaju se učeničke kompetencije i vještine na područjima medijske, digitalne, čitalačke, prirodoslovne, višejezične i multikulturalne pismenosti. „Uz to, Projekt je iznjedrio i šest priručnika za izvannastavne aktivnosti s temama ciljanih pismenosti,” pojašnjava Klinger.



Kurikulumi i priručnici projekta In Medias ReStart dostupni su zainteresiranoj, osobito stručnoj javnosti, na mrežnim stranicama škole OŠ Matije Gupca u Zagrebu, kao i mrežnim stranicama projekta In Medias ReStart.