VENECIJANSKA MOSTRA

Ovogodišnji festival otvorio je Pedro Almodovar: U filmu glavnu ulogu ima Penelope Cruz

Stjepan Hundić

Scena iz Almodovarova filma »Madres Paralelas«

Scena iz Almodovarova filma »Madres Paralelas«

"Pedro je razlog zašto sam danas glumica", kazala je Cruz



Venecijanska Mostra, najstariji filmski festival u svijetu, i uz Berlinale i Cannes jedan od danas tri najvažnija i najutjecajnija, bliži se osmom desetljeću postojanja: 78. izdanje traje od 1. do 11. rujna, a čast da otvori ovogodišnji festival pripala je španjolskom sineastu Pedru Almodovaru i njegovom najnovijem filmu »Madres Paralelas« (»Istovremene majke«) u kojem glavnu ulogu tumači redateljeva muza Penelope Cruz.


»Osjećam se kao najsretnija djevojka na svijetu jer već toliki niz godina imam priliku raditi s njim«, izjavila je na konferenciji za novinare španjolska zvijezda kojoj je ovo već osmi film s Almodovarom, pa dodala: »Dao mi je toliko različitih likova s kojima nemam gotovo ništa zajedničko i to je izuzetno glumačko iskustvo. Pedro je razlog zašto sam danas glumica. Kad sam imala šesnaest godina, vidjela sam »Veži me!« i odlučila potražiti agenta, krenula na audicije i nadala se da ću jednoga dana raditi s njim.«


Pedro Almodovar i Penelope Cruz u Veneciji


Mračna drama


Posljednji Almodovarov film je melodrama o dvjema samohranim majkama koje se upoznaju u rodilištu, kasnije se zbliže, a potom njihov odnos dobiva bizaran nastavak. Baš kao i sam film, koji se iz (ne)tipične almodovarovske (melo)drame hičkokovski elegantne režije, pitoresknih kadrova i sjajnih glumačkih kreacija iznenada transformira u mračnu dramu o generacijskim posljedicama Španjolskog građanskog rata koji i danas skriva tajne mnogih nevinih civilnih žrtava.




Kampovsku estetiku i narativno koketiranje sa sapunicama zamijenila je ozbiljna politička dimenzija podsjećajući nas na užase Francove diktature iz neslavnog španjolskog fašističkog perioda, pokazujući nam Almodovara u novom svjetlu, dok je istovremeno ostao vjeran svojem redateljskom stilu i autorskim preokupacijama pokazujući po tko zna koji put da spada u sam vrh majstorskih pripovjedača filmskim jezikom.


Povijesni spektakl »The Last Duel« Ridleyja Scotta


Niz atraktivnih naslova


Pored Almodovarova filma, vidjet ćemo još niz atraktivnih naslova koje je umjetnički direktor Alberto Barbera uspio osigurati za ovogodišnju Mostru, što u najavi djeluje spektakularnije od ovogodišnjeg Cannesa koji je završio tek prije mjesec i pol.


Filmovi koji su privukli najviše medijske pozornosti su epski znanstveno-fantastični spektakl »Dina« u režiji kanadskog hitmejkera Denisa Villeneuvea, akcijski povijesni spektakl »The Last Duel« u režiji Ridleyja Scotta, »Halloween Kills«, još jedan nastavak iz franšize »Noć vještica« koji potpisuje David Gordon Green, drama o princezi Diani naslovljena »Spencer« u režiji proslavljenog čileanskog filmaša Pabla Larraina, »The Power of the Dog« novozelandske filmašice Jane Campion, »Sundown« meksičkog filmaša Michela Franca (»New Order«), »The Card Counter« holivudskog veterana Paula Schradera, psihološki triler s elementima SF-a »Last Night in Soho« u režiji Edgara Wrighta te redateljski prvijenac Maggie Gyllenhaal naslovljen »The Last Daughter«.


Kristen Stewart u filmu »Spencer« o princezi Diani



Na programu je i nekoliko zanimljivih dokumentaraca: »Django & Django«, hommage Sergiju Corbucciju i Quentinu Tarantinu, »Becoming Led Zeppelin« o legendarnom britanskom rock bendu i »Hallelujah: Leonard Cohen, A Journey, A Song« posvećen slavnom i velikom kantautoru i rock pjesniku.


Roberto Benigni – Zlatni lav za životno djelo


 


Jamie Lee Curtis – Zlatni lav za životno djelo


Crveni tepih venecijanskog Lida

Atraktivan line-up dovodi i niz velikih imena na crveni tepih venecijanskog Lida, među kojima se izdvajaju Penelope Cruz, Isabelle Huppert, Kristen Stewart, Ben Affleck, Matt Damon, Dakota Fanning, Timothee Chalamat, Zendaya, Javier Bardem, Tim Roth, Benedict Cumberbatch, Antonio Banderas, Olivia Colman i drugi. Svoje Zlatne lavove za životno djelo kući će ponijeti Jamie Lee Curtis, koja je svoje holivudske vrhunce doživjela 1980-ih, te omiljeni talijanski glumac i redatelj Roberto Benigni.
Inače drugo zaredom »korona izdanje« Mostre već od prvoga dana izaziva ogromne frustracije kod akreditiranih profesionalaca: online sustav rezervacije ulaznica i sjedala (zbog epidemioloških mjera akreditacija više nije dovoljna za novinarske projekcije) pokazao se kao totalni promašaj pa predstavnici sedme sile i ostali dnevno izgube po dva sata ne bi li se dočepali vrijednih ulaznica, što ponekad i ne uspijeva. Organizacija nikad i nije bila jača strana inače ugodne, opuštene i programski uvijek zanimljive Mostre.