Zlatni otok

Omišaljski i njivički kampovi “iznijeli” pola turističkog prometa na sjeveru Krka

Mladen Trinajstić

Ukupan broj lanjskih noćenja premašen je već 11. kolovoza, kada je zabilježena brojka od 384.997. noćenja, a posebno dobre rezultate bilježi kamp »Omišalj« koji je bio otvoren od početka godine te bilježi 64,1 tisuću noćenja - čak 66 % ukupnog prometa



OMIŠALJ – TZO Omišalj bilježi izvrsne turističke rezultate u usporedbi s prošlom godinom, a rekla bih i više no zadovoljavajuća ostvarenja u odnosu na rekordnu 2019. godinu. Tim nam je riječima predstavljanje tijeka te dosadašnjih rezultata ove turističke sezone započela Andrea Orlić Čutul, direktorica TZ-a Općine Omišalj, već tradicionalno treće po rezultatima krčke turističke destinacije koja je ovog ljeta, baš kao i sva ostala sjevernojadranska turistička odredišta, u danima sezonske špice bila »preplavljena« posjetiteljima. – Početkom ovog mjeseca, točnije 11. kolovoza, premašili smo ukupan broj noćenja ostvarenih u 2020. godini, kad je ostvareno 384.997. noćenja.


Svakako treba napomenuti da ni ovog ljeta na našem području nisu bili otvoreni svi hotelski objekti što ove brojke čini još impresivnijima, nastavila je Orlić Čutul. U odnosu na prošlu godinu bilježimo povećanje od 68 posto u dolascima turista te 52 posto u noćenjima, no još uvijek je to 30 posto manje no u 2019. godini. Na području TZO-a Omišalj, u periodu siječanj – srpanj 2021., ostvareno je ukupno 59 tisuća dolazaka te nešto više od 297 tisuća noćenja, rekla nam je direktorica TZO-a Omišalj, dodajući i da je dvije trećine ukupnog turističkog prometa, čak 67 posto, ostvareno u Njivicama.


Rekordan broj domaćih


Posebno dobre rezultate bilježi kamp »Omišalj« koji je bio otvoren od početka godine te je ondje ostvarena 64,1 tisuća noćenja, što je čak 66 posto ukupnog prometa ostvarenog u tom mjestu. Omišaljski i njivički kampovi, doznali smo također, u dosadašnjem su dijelu godine ukupnom turističkom prometu na području najsjevernije krčke lokalne jedinice »donijeli« skoro polovinu ukupnoga rezultata, a privatni je smještaj pridonio s 28 posto prometa.




U hotelima je pak ostvareno preostalih 23 posto. Većinu noćenja, kaže nadalje naša sugovornica, ostvarili su Nijemci za kojima po brojnosti slijede Slovenci, domaći turisti, Austrijanci, Česi i Poljaci te Mađari. Posebno nam je drago što smo ove godine na području Njivica i Omišlja zabilježili rekordan broj domaćih turista pa je tako skoro 11 tisuća naših zemljaka upravo ta dva otočna mjesta odabaralo za svoju ljetnu destinaciju. To je ujedno i značajno bolji rezultat u odnosu na sveukupno i nadalje rekordnu 2019. godine tijekom koje smo, na planu domaćih posjetitelja, zaključili sa svega 7,3 tisuće domaćih turista.


Sigurnost presudna


U ovoj izazovnoj godini, napomenula je Andrea Orlić Čutul, u predsezoni se radilo na promociji »Stay safe in Croatia«, programa koji je dokazao svoju vrijednost, posebice u smislu postizanju, ali i promoviranju visoke razine sigurnosti destinacije koja je očuvana kroz cijelu sezonu. Upravo je sigurnost, po mojem mišljenju, bila jedan od ključnih razloga odabira Omišlja i Njivica kao ljetnog odredišta naših posjetitelja i to stoga što je sasvim očito valorizirana velika pažnja koju smo kontinuirano posvećivali provođenju epidemioloških mjera, što su očito prepoznali i gosti. Posjetiteljima je na lokaciji u neposrednoj blizini Ambulante Dina i nadalje dostupna usluga PCR i brzog testiranja, i to svakodnevno.


Neovisno o »manjku« manifestacija od dijela kojih se odustalo radi očuvanja sigurnosti destinacije, našim smo posjetiteljima ipak ponudili mnogo »dodatnih razloga« za dolazak u Omišalj i Njivice. Započet je tako projekt »Omišalj Heritage« s novom, interaktivnom kartom starog grada koja turiste navodi na detaljan i zanimljiv obilazak Omišlja i svih znamenitosti koje stari grad krije. Projekt je u prvoj fazi dobio novi logo Omišaljske rozete, kartu starog grada, web stranicu, a u pripremi je i mobilna aplikacija. Veliku smo pažnju posvetili i otočnom proizvodu – Camino Krk ruti – koja sve posjetitelje Omišlja i Njivica iznenađuje i oduševljava bogatim sadržajima na dijelovima staza koje prolaze kroz našu destinaciju, zaključila je naša sugovornica ne propustivši naglasiti da se dobri rezultati s punim pravom mogu očekivati i u posezoni, posebice u rujnu koji je direktorica TZO-a, slijedom informacija s terena, okarkterizirala – obećavajućim.


Nova Info brošura

Iako se dojmovi ove izazovne, a na koncu i uspješne turističke sezone tek sliježu, pripreme za iduću turističku godinu već su u punom jeku. Završena je tako i naša nova Info brošura s turističkim informacijama o Omišlju i Njivicama, koja na jednom mjestu donosi informacije o lokalnoj turističkoj i ugostiteljskoj ponudi, ponudi smještaja, znamenitostima, atrakcijama i izletima, kao i brojne servisne informacije. Tiskano izdanje Info brošure dostupno je u hrvatskoj, engleskoj, talijanskoj i njemačkoj jezičnoj varijanti, a već danas ga se može preuzeti u uredima TZO-a Omišalj. U digitalnom formatu brošura se pak može preuzeti na našim internetskim stranicama. U završnu fazu ušla je i priprema novog image kataloga destinacije, koji bi trebao izaći u rujnu, a u listopadu se očekuje i osvježeno izdanje knjižice Nepoznati Omišalj, otkrila nam je prva dama omišaljskog i njivičkog turizma.