Foto: M. GRACIN
RIJEKA – Predstavljanjem trinaest novih autobusa na Korzu Autotrolej je obilježio 120. godišnjicu odžavanja organiziranog prijevoza u Gradu Rijeci.
Riječ je o drugom kontigentu od ukupno 22 autobusa, ukupne vrijednosti 48,5 milijuna kuna. Nabavljeni su uz sufinanciranje iz Operativnog programa konkurentnost i kohezija EU, iz kojeg je osigurano 38 milijuna kuna, te proračuna Republike Hrvatske u iznosu od 9,7 milijuna kuna, posredstvom Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, što znači da je za nabavku ova 22 autobusa osigurano čak 98 posto bespovratnih sredstava, dok je sam Autotrolej u nabavci sudjelovao sa 713 tisuća kuna.
U povodu obilježavanja vrijednog jubileja održana je i prigodna svečanost u Gradskoj vijećnici, gdje je gradonačelnik Vojko Obersnel zahvalio svim generacijama vozača, mehaničara i ostalih zaposlenika Autotroleja koji su svojim radom dulje od stoljeća osiguravali održavanje javnog gradskog prijevoza.
– Ova obljetnica svrstava nas u vrh europskih gradova po pitanju početaka organizacije javnog prijevoza. U tih 120 godina događale su se mnoge promjene, od tramvaja s kojim je sve započelo, na liniji od Školjića, preko centra do današnje Baračeve ulice na Mlaki, preko trolejbusa, po kojima je Autotrolej i dobio naziv, do današnjih suvremenih autobusa.
S ekološke strane, šteta je što se bar na nekim linijama odustalo od tramvaja i trolejbusa pogonjenih električnom energijom, no danas imamo velik broj autobusa na prirodni plin, a i prvi smo grad u Hrvatskoj s javnom punionicom za stlačeni prirodni plin za vozila, rekao je Obersnel.
Sjetio se gradonačelnik i žetona za autobuse koji se se nekad kupovali na kioscima, kazavši kako ih je danas zamijenila Rijeka city card kartica koja se može “napuniti” na kioscima, a najavio je uskoro predstavljanje e-ticketinga, odnosno sustava kojim će se putne karte moći kupovati putem “pametnih” telefona.
Obersnel je za iduću godinu najavio nabavku još 32 nova autobusa, koja će biti velikim dijelom bespovratno financirana iz sredstava integriranih teritorijalnih ulaganja, namijenjenih urbanoj aglomeraciji Rijeka.
Na pitanja novinara hoće li nabavkom ukupno 54 nova autobusa biti riješeni problemi s održavanjem autobusa, Obersnel je odgovorio kako je s autobusima starim i preko dvadeset godina teško očekivati da budu u besprijekornom stanju, ali da će s novim autobusima situacija biti znatno bolja.
Novinare je zanimalo kakva je situacija s nedostatkom vozača, te hoće li se vozni redovi vratiti na staro, odnosno hoće li biti povećan broj vožnji.
– Problem nedostatka vozača je i dalje prisutan iako u manjoj mjeri nego prije, jer je uprava Autotroleja poduzela mjere, poput povećanja plaće, da se zaposle novi vozači. Što se voznog reda tiče, on ovisi o subvencijama iz proračuna gradova i općina u kojima prometuje Autotrolej.
U Rijeci će do daljnjega ostati ovakav kakav je sada, jer nema sredstava u proračunu za povećaje subvencija, a bojim se da ćemo, s poreznom politikom ove vlade imati još manje sredstava pa ćemo morati razmišljati i o promjenama još nekih standarda na koje su Riječani navikli, rekao je Obersnel.
S isporukom tih autobusa prosječna starost voznog parka Autotroleja znatno će se smanjiti, naglasio je direktor Autotroleja Alberto Kontuš, uz podizanje kvalitete usluge javnog prijevoza.
O problemu nedostatka vozača rekao je kako ih Autotrolej trenutno zapošljava 320, što je dovoljno za normalno poslovanje. Istaknuo je da su plaće vozača povećane za 15 posto u zadnjih godinu dana, a pokrenut je i program prekvalifikacije za one koji žele biti vozači autobusa, u suradnji sa Zavodom za zapošljavanje.
Kontuš je najavio i daljnje pomlađivanje voznog parka, kao i mogućnost izmještanja garaže Autotroleja iz centra grada, ali o konkretnoj mogućoj novoj lokaciji nije htio govoriti, napominjući da je za to još prerano.