Rehabilitacija velikog glumca

Nicolas Cage je opet u formi. Nastup u filmu “Svinja” kritičari proglašavaju jednim od najboljih u karijeri

T.I.

Film u režiji debitanta Michaela Sarnoskog  je privukao neobično veliku medijsku pažnju za jedan niskobudžetni projekt i zaradio blještave ocjene. Kombinacija neobične priče i jakih emocija pogodila je kritičare u živac koji su Cagea označili najzaslužnijim što je film tako dobro uspio



Problem s Nicolasom Cageom, neupitnom glumačkom klasom, posljednjih godina nije u možebitnom gubitku talenta ili interesa za glumu, nego gotovo suprotno. Cage nekritički štanca niskobudžetne filmove, uglavnom krimiće i horore koji ni ne dolaze do kina već na nezahtjevno video (odnosno digitalno) tržište.


Loši scenariji, loše režije i slaba produkcija, Cage ne bira, samo ako mu se plati. Očiti je to odraz njegovih financijskih teškoća, nekad težak 150 milijuna dolara, danas je spao na imovinu od 25 milijuna nakon godina bjesomučnog trošenja na sve i svašta, uključujući tu i dvorce u Bavarskoj.


U naponu snage i slave sredinom i krajem 90-ih kad je bilježio filmske uloge za pamćenje poput onih u „Red Rock West“, „Leaving Las Vegas“, „Face/Off“, „City Of Angels“, Cage nastupao u dva-tri naslova godišnje. S druge strane, od početka 2018. do danas njegova filmografija povećala se za čak 18 naslova. Većina tih filmova su bezvrijedne B-produkcije, no i u tom razdoblju pronađe se pokoji biser gdje se poklopi dobar scenarij, pristojna produkcija i neupitni Cageov glumački dar.




Posljednji od njih je neobični film „Svinja“ što trenutno igra u američkim kinima, nakon kojeg je kritika ponovno počela hvaliti Cagea na sva usta. No o tome malo kasnije.


Cageu se posljednjih godina zalijepio atribut gubitnika i propalog glumca, pa ni pokoji kvalitetniji naslov nije skinuo tu stigmu s njega. Većinu od 18 spomenutih naslova od početka 2018. treba izbjeći u širokom luku, no nekoliko filmova iz njegove recentne karijere zaslužuju preporuku. „Mandy“ (2018.) u režiji Panosa Cosmatosa je psihodelični horor film koji zaslužuje pažnju zbog svog stila i originalnosti, uvjerljive Cosmatosove režije i Cageovih glumačkih vještina. Film je dobio čak 90% odobravanja na Rotten Tomateosu i s visokom ocjenom 81 zaradio „universal acclaim“ etiketu na Metacriticu. Kritičari su se složili da je u tom filmu punom nasilja Cage bio karika koja je film podigla na višu razinu kvalitete.


Nadalje, u još jednom naslovu koji ne pripada uobičajenim žanrovima, SF hororu „Color Out Of Space“ (2019), južnoafričkog filmaša Richarda Stanleya koji je početkom 90-ih snimio neke zanimljive, danas kultne horor naslove poput „Hardware“ i „Dust Devil“, Cage ponovno briljira. Kritika je toplo dočekala film sa zaključkom da je riječ o dobrodošlom Stanleyovom povratku u formu „miješanjem trpku B-filmsku mase s vizualno očaravajućim SF hororom i  Nicolasa Cagea kojem uloge na rubu bizarnosti dobro leže“.


„Prisoners of the Ghostland“ je debi na engleskom jeziku  japanskog umjetnika Siona Sohoa. U njemu Cage nosi glavnu ulogu notornog kriminalca koji dobije zadatak da spasi guvernerovu kćer iz mračnog krimi podzemlja. Film još nije doživio široku distribuciju, no nakon premijere na ovogodišnjem Sundanceu kritika opet nije štedjela hvalospjeve na račun Cageova nastupa, nazivajući ga eksplozivnim.


Ovaj popis zatvaramo s „Willy’s Wonderland“, akcijskom horor komedijom, ovogodišnjim naslovom koji također plijeni bizarnošću i kandidat je da u budućnosti postane kultni naslov. Ocjene nisu bile unisone, ali kritika je hvalila ideju filma u kojoj Cage kao skitnica dolazi u sukob s oživjelim velikim mehaničkim lutkama iz zabavnog parka.  “Willy’s Wonderland nije baš toliko zabavan koliko bi sugerirala njegova premisa – ali film i dalje sadrži Nicolasa Cagea koji ubija boga u krvoždernim mehaničkim lutkama, što je jako zabavno“ – glasila je jedna ocjena.


Krug se zatvara sa „Svinjom“, još jednim filmom s uvrnutom pričom koji je ponovno gurnuo Cagea pred svjetla velike pozornice i priskrbio mu neku vrstu rehabilitacije kao umjetnika.


Cage glumi portlandskog kuhara koji napušta karijeru nakon gubitka supruge i okreće se samačkom životu kako bi se posvetio traženju tartufa  u oregonskim šumama. Na tom putu ključni mu je partner  svinja utrenirana za traženje ovog rijetke i cijenjene gljive. No, jedne noći napadnu ga nepoznati napadači i između ostalog, otmu njegovu svinju…


Film u režiji debitanta Michaela Sarnoskog  je privukao neobično veliku medijsku pažnju za jedan niskobudžetni projekt i zaradio blještave ocjene. Kombinacija neobične priče i jakih emocija pogodila je kritičare u živac koji su Cagea označili najzaslužnijim što je film tako dobro uspio. Mnogi su nastup proglasili jednim od vrhunaca duge i plodne karijere Nicolasa Cagea.


Film u američkim kinima igra od 16. srpnja, a za hrvatsku premijeru trebat će malo pričekati. Prema informacijama iz Blitz Cinestara, u domaćim kinima zaigrat će početkom listopada.