Sportski dvosjed

Stigla Lotus Emira. U pitanju je automobil iznimnih dinamičnih karakteristika

Edi Prodan

Emira ima motore od 360 i 400 »konja« što joj uz karoseriju težine svega 1,4 tone jamči iznimne dinamičke karakteristike



Sportski dvosjed sa središnje postavljenim dvolitrenim turbobenzincem snage 360 »konja« zanimljivog naziva Emira, najnoviji je adut iz portfelja proizvođača laganih i jako brzih sportskih automobila marke Lotus.


Unatoč iznimnoj snazi, Emira ima tek nešto više od 1,4 tone što je jasan znak kako je i u ovom slučaju riječ o jako, jako temperamentno složenom automobilu. Iako dvosjed, Emira nije baš tako mala jer joj je dužina 4,41 metar. Ono što je izdiže do istinskih sportskih visina, za vozače kojima nikad dosta snage, je ponuda još jednog motora. Spomenuti dvolitraš naime ima klasična četiri cilindra, no ako se od ovog automobila želi izvući još i više, tu je u ponudi i šest cilindarski turbobenzinac čija je konačna snaga 400 »konja«. Što će reći da na na svakih 3,5 kilograma dolazi jedna »konjska snaga« što je svakako jamstvo vrhunske dinamike. I da užitak bude potpun, uz automatski mjenjač, u ponudi je i manualac iznimno kratkog hoda tako da se maksimalno može uživati u sportskoj vožnji. Sigurnosno upravljački, najveći adut Emire je prilagodljivo podvozje tako da je »držanje« ceste unatoč prije navedenim karakteristikama koje mogu biti i u suprotnosti sa zakonima fizike – zajamčeno.


Ono što bi mu se moglo definirati izvjesnom manom, izostanak je pogona na sve kotače, Emira naime svu snagu, elektronski kontroliranu, prenosi na podlogu preko stražnje osovine.




Dizajnerski, Emira je standardni Lotusov proizvod. Klasično oblikovanje koje se vezuje uz namjenu – aerodinamičnost i posvećenost snazi. Tražiti funkcionalnost, suvišan je pa i neprimjeren posao, ali kažimo da dvije putne torbe ipak stanu jer prtljažnik ima zapreminu od 150 litara. Veliku pažnju privlače, te automobilu daju zanimljivi izgled, i čak 20-inčni naplaci na kojima su fantastične sportske gume – Michelin Pilot Sport Cup 2.


Kako je predviđeno, početak prodaje Emire je na proljeće 2022. godine po za sada još uvijek nepoznatim cijenama. Ono što je sigurno, Emira je itekako konkurentna primjerice njemačkoj konkurenciji, od Porschea na dalje, uz činjenicu da je i apsolutno beskompromisni sportski automobil, ne »tek« prerada ili dorada velikoserijskih modela.