ROK JE TRI GODINE

Slovenci i Talijani gradit će obilaznicu Novog Vinodolskog, ujedno i prvu dionicu autoceste do Žute Lokve

Marinko Glavan

Najpovoljniju ponudu na natječaju dali su Kolektor CPG iz Slovenije i talijanska tvrtka ICM SPA te tako pretekli svoje konkurente iz Hrvatske, Turske, Austrije i Kine. Obilaznica oko Novog Vinodolskog bit će dio autoceste od Križišća do Žute Lokve



ZAGREB – Zajednica ponuditelja koju čine Kolektor CPG d.o.o. iz Slovenije i talijanska tvrtka ICM SPA, odabrana je za izvođača radova na izgradnji više od pola milijarde kuna vrijedne obilaznice Novog Vinodolskog, potvrđeno je iz Hrvatskih autocesta (HAC), nakon provedenog javnog natječaja. Kolektor CPG i ICM SPA na natječaju su ponudili izgradnju zaobilaznice po cijeni od 593 milijuna kuna (s uključenim PDV-om), što je ujedno bila i najniža ponuda pristigla na natječaj raspisan još prošle godine. Slovenski Kolektor CPG dio je konzorcija koji u Rijeci gradi približno jednako vrijednu državnu cestu D403, zajedno s GP Krkom i bosanskohercegovačkim Euroasfaltom.


Zaobilaznica će značajno prometno rasteretiti Novi Vinodolski te ubrzati promet Jadranskom magistralom, posebno tijekom turističke sezone, a ujedno predstavlja i prvu dionicu planirane autoceste od Križišća do Žute Lokve. Zaobilaznica Novog Vinodolskog jedan je od najskupljih projekata, po cijeni u odnosu na kilometražu, što ih trenutno provodi HAC čiji predsjednik uprave, Boris Huzjan ističe kako je to ujedno i jedan od prioritetnih projekata, najavljujući i nastavak projektiranja dionica autoceste A7 od Križišća do Žute Lokve.


Izazovna konfiguracija


– Odlukom o odabiru izvođača samo smo potvrdili da je obilaznica Novog Vinodolskog jedan od projektnih prioriteta Hrvatskih autocesta. Nakon što odluka o odabiru postane valjana započet će pripremni radovi s rokom dovršetka od tri godine. Svi znamo da se radi o jednoj od najproblematičnijih točaka duž cijele hrvatske obale koja svakog ljeta u prometnom smislu gotovo blokira grad Novi Vinodolski. I dalje ćemo nastavit aktivnosti na pripremi preostale dvije dionice autoceste A7, dionica Križišće – Selce, koja je u fazi projektiranja te dionica Novi Vinodolski – Senj, za koju se priprema javni natječaj za projektiranje, rekao je Huzjan.




Obilaznica Novog Vinodolskog najvećim će dijelom, na 6,5 kilometara duljine, biti izgrađena na trasi buduće autoceste A7, između Križišća i Žute Lokve, a ostatak će činiti spojne ceste ukupne duljine 3,3 kilometra na Jadransku magistralu, odnosno Državnu cestu D8.


Treća faza u Rijeci

Slovenski Kolektor CPG, zajedno s GP Krkom i Euroasfaltom uveden je jučer službeno i u treću fazu izgradnje Državne ceste D 403 u Rijeci. Riječ je o potezu ceste od izlaza iz tunela Podmurvice, do budućeg kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali. Za ovu fazu izgradnje u Hrvatskim cestama koje su investitor radova čekala se građevinska dozvola, a na trasi će biti izgrađen više od tristo metara dug vijadukt Piopi kojim će se cesta polukružno spuštati do Baračeve ulice, odnosno kontejnerskog terminala.

Rok za izgradnju ceste je tri godine od potpisivanja ugovora s odabranim izvođačem, a sama cesta će se poklapati s lijevim kolničkim trakom buduće autoceste. Inače, autocesta Križišće – Žuta Lokva je dio europskog prometnog pravca E-65, odnosno E-61, a osim međunarodnog, istaknuo je već ranije Huzjan, imat će veliki regionalni i lokalni značaj, posebno za razvitak Crikveničko-vinodolske rivijere, Senja i Velebitskog primorja te otoka Krka, Cresa, Lošinja, Raba i Paga. Prometnica je, zajedno s planiranim ostatkom autoceste A7, još prije desetak godina uvrštena u Prostorni plan Primorsko-goranske županije, kao iznimno važna za kvarnerske otoke, ali i Liku te čitav Jadran.


Prolazit će novljanskim zaleđem, od Selca, gdje će biti izgrađen novi čvor na Jadranskoj magistrali, do ponovnog spoja s Jadranskom magistralom poslije Povila, u smjeru Senja. Radi se o građevinski vrlo zahtjevnoj dionici, zbog čega je i cijena visoka u usporedbi s cestama slične dužine, s obzirom na to da će obilaznica velikim dijelom prolaziti kroz tunel ili na vijaduktima. Dva najveća i najzahtjevnija objekta na trasi su tunel Zagori, dug 834 metra te vijadukt Ričina dug nešto više od kilometra, kojim će buduća cesta prelaziti vinodolsku dolinu. Vijadukt će, s obzirom na konfiguraciju terena, na nekim mjestima biti visok i do četrdeset metara.


Ostale ponude


Ovakvo je projektno rješenje svojevremeno izazvalo zabrinutost dijela javnosti i polemike, posebno zbog gradnje na području brojnih izvorišta i vodotoka, ali i zbog vizualnog nagrđivanja Vinodola kilometar dugim i četrdeset metara visokim vijaduktom.


Ponude pristigle na natječaju za gradnju obilaznice otvorene su još prije tri mjeseca, no iz HAC-a su tek jučer objavili odluku o odabiru izvođača. Na natječaj je bilo stiglo ukupno šest ponuda, no svega su dvije bile unutar procijenjene vrijednosti projekta od 619 milijuna kuna, odabrana ponuda slovensko-talijanskog konzorcija te ponuda hrvatsko-turskog konzorcija koji su činile DIV grupa i Yapi Merkezi Inaat ve Sanayi A., koji su ponudili cijenu od 599 milijuna kuna.


Ostale četiri ponude premašivale su procijenjenu vrijednost. Tako je zajednica ponuditelja Strabag AG i GP Krk ponudila izgradnju po cijeni od 650 milijuna kuna, kineski China Road and Bridges Corporation (CRBC), tvrtka koja gradi Pelješki most, ponudio je cijenu od 662 milijuna, a ponuda još jedne kineske tvrtke, China Railway 14TH Bureau group company ltd, iznosila je 883 milijuna kuna. Najskuplju ponudu od 902 milijuna kuna dao je Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S., tvrtka koja za HŽ Infrastrukturu izvodi radove na projektu rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica, vrijednom tri milijarde kuna.