Foto Sergej Drechsler
povezane vijesti
RIJEKA – Članovi građanskih inicijativa Kvart za Grad i Kvart za 5, kandidati liste za Gradsko vijeće stranaka Možemo! i Nova ljevica Kristian Starčić i Sandra Ivić te kandidat za riječkog gradonačelnika Nebojša Zelič, predstavili su osnovne točke programa za koje će se zajednički zalagati u Gradskom vijeću. Govoreći o ključnim problemima riječkih kvartova, naglasili su da će se zajedno boriti za reformu mjesne samouprave, jačanje uloge mjesnih odbora i poticanje aktivnog građanstva.
Kristian Starčić podsjetio je da je Kvart za Grad ujedinio razne grupe i inicijative koje su djelovale zasebno te su danas prisutni u osam kvartova, a cilj im je djelovati na području cijele Rijeke.
– Među prvim pitanjima kvartova koje zastupamo, a za čije ćemo se rješavanje zalagati u Gradskom vijeću, nalazi se jačanje financijske i odlučivačke autonomije mjesnih odbora te podizanje njihove važnosti. Jedan od načina je da se decentralizacijom javnih sredstava prikupljenih od poreza i prireza, dio sredstava nakon namirenja komunalnih potreba vraća na lokalnu razinu, u mjesne odbore, istaknuo je Starčić te naveo kako bi odluka o provođenju izbora za Vijeća mjesnih odbora istovremeno s lokalnim izborima podigla svijest o njihovoj važnosti za život lokalne zajednice.
Predložio je i reformu kriterija za dodjelu sredstava za komunalne prioritete i prema stupnju komunalne razvijenosti te istaknuo rješavanje nedostatka parkirališnih mjesta u kvartovima.
Sandra Ivić iz inicijative Kvart za 5, koja zastupa stanovnike MO Školjić – Stari grad, upozorila je na probleme za rješenje kojih će se zalagati u Gradskom vijeću.
Riječ je o uređenju Klobučarićeva trga te povratku dječjeg igrališta i zelene površine na to mjesto, za pravedniju raspodjelu komunalnih sredstava po MO-ima te čišći i zeleniji centar grada i smanjenje prometa, kao i za zaštitu stanara od buke svih područja obuhvaćenih novom prugom.
Nebojša Zelič naglasio je da zajedničkim snagama s inicijativama aktivnih građana mogu promovirati nove politike upravljanja gradom.