Reuters
Prva linija kreće u lipnju, a zagrebačka baza funkcionirat će od rujna. Planiramo bazirati dva zrakoplova, radi se o zrakoplovima tipa A320 naše partnerske kompanije Laude. Iznimno smo zadovoljni bookingom na svim linijama prema i iz Zagreba. Ono što je zanimljivo jest to da čak 90% bookinga odlazi na strance a pritom su top 3 zemlje Belgija, Švedska i Italija
povezane vijesti
Ovog petka, 30. travnja, odradili smo intervju s glasnogovornicom Ryanaira, poznatog irskog niskotarifnog avioprijevoznika s obzirom na to da će ova kompanija uskoro otvoriti dvije baze u Hrvatskoj – u Zadru i Zagrebu. Nakon najave dvije baze, Croatian Aviation prvi je medij u Hrvatskoj za koji je Ryanair odlučio dati intervju.
Dodatak poticajnom programu zagrebačke zračne luke zasigurno je bio presudan kod odluke Ryanaira za otvaranjem baze u Zagrebu. Objavili smo kratku analizu tog poticajnog programa prije nekoliko mjeseci i zaključak je bio jasan – jedino niskotarifni avioprijevoznik može zadovoljiti uvjete i ostvariti popuste koje taj program nudi. Slažete se? Jeste li sa zračnom lukom ispregovarali i dodatne pogodnosti?
– Svakako, poticajni programi danas su normalna stvar kod većine zračnih luka i zasigurno je bio jedan od ključnih motiva za otvaranjem baze u Zagrebu. No Zagreb je već godinama na listi želja Ryanaira i zaista smo ponosni da smo u ovoj kriznoj godini, kada je avioindustrija još uvijek u problemima, uspjeli postići dogovor sa zračnom lukom i od rujna ćemo imati dva bazirana zrakoplova u Zagrebu.
Hrvatska je iznimno popularno odredište a Zagreb kao glavni grad koji se sve više razvija u smjeru citybreak destinacije može samo profitirati s novim linijama naše aviokompanije. Uvjeti poticajnog programa su jasni i nedvosmisleni, javno dostupni i svaka aviokompanija može aplicirati za poticajni program. Nama je drago da smo mi prvi koji smo rekli svojevrsno “da” Zagrebu.
Očekujemo čak 12 linija, prva kreće s prometom u lipnju, druga u srpnju, a zatim njih deset u rujnu. Kakva je potražnja na linijama?
-Tako je, prva linija kreće u lipnju, a zagrebačka baza funkcionirat će od rujna. Planiramo bazirati dva zrakoplova, radi se o zrakoplovima tipa A320 naše partnerske kompanije Laude. Iznimno smo zadovoljni bookingom na svim linijama prema i iz Zagreba. Ono što je zanimljivo jest to da čak 90% bookinga odlazi na strance a pritom su top 3 zemlje Belgija, Švedska i Italija. Svega 10% ukupnog bookinga čine putnici iz Hrvatske. Također, 70% rezerviranih karata odnosi se na period boravka u Zagrebu kraći od 4 dana, što opravdava našu tvrdnju o Zagrebu kao citybreak odredištu.
Dobili smo više upita naših čitatelja što je s linijom prema Dublinu. Planirate li ju uvesti ili se to ipak neće dogoditi s obzirom na to da na njoj kompanija ne može ostvariti popuste sukladno poticajnom programu? Naime, na toj liniji prometuje Croatia Airlines.
-Dublin je jedna od naših strateških zračnih luka i svakako ćemo razmotriti i liniju prema Zagrebu. Naš tim stručnjaka radi na analizi linije, kao i na mnogim drugima. Želim ovim putem još jednom istaknuti kako u ljeto 2022. godine planiramo imati do 40 linija iz Zagreba, dakle, u vrlo kratkom periodu ćemo putnicima iz i prema Zagrebu omogućiti još veći izbor. Hoće li Dublin biti jedna od tih destinacija, vaši će se čitatelji morati još strpjeti.
Zaposliti kabinsko i letačko osoblje
Što je sa zapošljavanjem u Zagrebu?
-Ryanair je raspisao natječaj i u Zagrebu planiramo zaposliti kabinsko i letačko osoblje. Pozivamo sve zainteresirane da se prijave za spomenute pozicije.
Ostavljamo Zagreb po strani. Što je sa Zadrom?
-Kao što ste i sami spomenuli, Zadar je bio u planu kao baza naše kompanije još u ljeto 2020. godine no od tog smo plana privremeno morali odustati zbog globalne pandemije. Ipak, ovog ljeta očekujemo oporavak tržišta i zato smo odlučili također bazirati dva zrakoplova u Zadar i otvoriti niz linija.
Bazu u Zadru smo imali i ranije, no s jednim zrakoplovom. Vi ste o tome, koliko sam upoznata, već detaljno izvještavali.
Ove godine nema letova iz Rijeke
Zadar ostaje sezonska baza?
-Tako je. Zadar je sezonalno odredište i što se tiče Ryanaira mi ćemo prema ovoj zračnoj luci prometovati u ljetnom redu letenja, za razliku od Zagreba gdje je otvorena prodaja i na linijama za sljedeću zimu. Želim istaknuti da je booking na većini linija prema Zračnoj luci Zadar izrazito dobar i vjerujemo da će do početka operacija zrakoplovi biti gotovo rasprodani, što je nije lak zadatak u ovo “pandemijsko” vrijeme.
Rijeka je bila odredište Ryanaira dulji niz godina, čak ste i u 2020. godini imali tri linije prema Rijeci. Kako to da ove godine vaši zrakoplovi neće slijetati na Kvarner? Postoji li šansa za povratak sljedeće godine?
-Iz komercijalnih razloga odlučili smo da ove godine nećemo operirati prema Rijeci, otvaranje baze u Zagrebu s time nema veze. Putnici iz Rijeke imaju veći izbor linija iz Pule i Zadra u odnosu na prošlu godinu, a i Zagreb im je blizu. Teško je prognozirati što će se dogoditi sljedeće godine, osobito u kontekstu globalne pandemije, no na redu letenja za sezonu 2022. ćemo aktivno raditi u sljedećim mjesecima pa ćemo imati prilike razgovarati i o tome, kaže glasnogovornica Ryanaira za Croatian Aviation.