![Foto: Facebook](https://www.novilist.hr/wp-content/uploads/2021/03/5385635-717x478.jpg)
Foto: Facebook
Tri godine nakon iznenadne smrti supruge Marlo, Croce je snimio album koji predstavlja svojevrstan lijek i vrlo dobru psihoterapiju koja mu omogućava povratak u život. Obradio je pjesme drugih autora koje njemu osobno puno znače
Čak i da nije dobar, ovaj bi album trebalo pohvaliti. Naime, njegov autor, u SAD-u vrlo poznati pijanist i pjevač Adrian James Croce, ili skraćeno A.J. Croce, doživio je 2018. godine tešku životnu tragediju kad mu je od srčanog udara umrla supruga Marlo, majka njegove dvoje djece, kćeri Camille i sina Elijaha.
Nakon njene smrti Croce je stao s aktivnostima i to sve do ovog pažnje vrijednog albuma koji mu, očigledno, predstavlja svojevrstan lijek i vrlo dobru psihoterapiju koja mu omogućava povratak u život. Oporavak uz pomoć glazbe Croce je zamislio tako da je na svojem desetom studijskom albumu »By Request« odlučio obraditi pjesme drugih autora koje njemu osobno puno znače i koje je često znao svirati na svojim koncertima ili pak neformalnim druženjima u raznim klubovima i na sličnim mjestima.
»Nove« pjesme
Odabrao je dvanaest pjesama, od kojih su neke jako poznate, neke znatno manje, a ima i nekoliko onih koje su bitnije njemu samome, no po svom općem značenju. No, bez obzira o kojoj je pjesmi riječ, Croce je dao sve od sebe pa će stoga u četrdesetak minuta glazbe ovog albuma uživati svi koji vole temeljne američke glazbene pravce (soul, blues, rhytm and blues, rock…) koje Croce ne samo vješto i s puno emocija interpretira, već ih u jednoj pjesmi zna spojiti u cjelinu, trudeći se pri tome ponekad i bitno promijeniti original! Naravno, kad u tome uspije, onda imamo »novu« pjesmu, ali čak i kad promjene nisu očite, riječ je o odličnoj izvedbi koja zadovoljava najviše kriterije.
![](https://www.novilist.hr/wp-content/uploads/2021/03/5385636.jpg)
Foto: Facebook
Posebna emocionalna vrijednost
Od dvanaest na albumu zastupljenih pjesama, nekoliko njih za A.J. Crocea imaju posebnu emocionalnu vrijednost. Prije svega je to sjajna plesna obrada rock pjesme »Have You Seen My Baby« Randyja Newmana, glazbenika kojeg cijeni jer je on bio jedan od onih koji su surađivali s njegovim ocem, sedamdesetih godina čuvenim američkim rock pjevačem Jimom Croceom.
Na istoj je razini i pjesma »Better Day« čiji je autor Brownie McGhee, a A.J. Croceu bitna je stoga što je to prva pjesma koju je on naučio svirati na gitari. Baš zato je u pomoć pri izvedbi ove sjajne laid back teme pozvao Robbena Forda, sjajnog nešvilskog gitarista. U ovu skupinu Croceu osobno bitnih pjesama svakako treba svrastati i »San Diego Serenade« Toma Waitsa kroz koju Croce, uz odlične gudače, zahvaljuje San Diegu, gradu u kojem je proveo znatan dio života, kao što i u također jako dojmljivoj Toussaintovoj »Brickyard Blues« kroz glazbu slavi glazbu New Orleansa i južnjački blues općenito.
JABUKA NE PADA DALEKO OD STABLAA.J. Croce dostojan je nasljednik svog prerano preminulog oca koji je krajem šezdesetih i početkom sedamdesetih smatran jednim od najtalentiranijih mladih američkih rock kantautora |
Dostojne reinterpretacije
Uz blues A.J. Croce iznimno voli i soul koji odgovara njegovim glasovnim mogućnostima, a to se odlično čuje u obradi »Nothing Can Change This Love«, hita kojim je uspjeh davne 1962. godine imao Sam Cooke, odnosno u »Can’t Nobody Love You«, divnoj soul baladi punoj nježnosti koju je proslavio Solomon Burke, a Croce je dostojno reinterpretira.
Korak dalje od reinterpretacije u stvaranje nove pjesme A.J. Croce ide u »Only Love Can Break Your Heart«, baladi Neila Younga koju je pretvorio u gospel slavlje, a još je revolucionarniji u obradi teme »Sail on Sailor« The Beach Boysa koju je pretvorio u moćnu psihodeličnu baladu. Sklonost razigranom i plesnom ritmu najuočljivija je u sjajnoj obradi hita »Stay With Me« grupe The Faces gdje glasom uspješno slijedi Roda Stewarta, a isto je tako plesno uvjerljiv i u obradi čuvenog hita iz 1974. godine, teme »Nothing From Nothing« Billyja Prestona.
Napokon, A.J. Croce se i na polju r’n’b i funky zvukovlja osjeća kako kod kuće, što potvrđuje obrada pjesme grupe The Five Stairsteps »Ooh Child« te još i više izvrsna završna »Ain’t No Justice« kojom je uspjeh još davne 1969. godine imao Motown majstor Shorty Long, a više od pola stoljeća kasnije ova pjesma o nedostatku pravde za crnce, nažalost, ništa nije izgubila na aktualnosti.
Pun pogodak
Sve u svemu, »By Request« je pun pogodak za tradicionaliste i sladokusce. Snažni soulom obojen glas A.J. Crocea i njegovo vrhunsko umijeće sviranja piana te sjajni prateći glazbenici (David Barard – bas, Gary Mallaber – bubnjevi, Garett Stoner – gitara, plus sjajni gudači Jim Hoke, Josh Scale i Scotty Huff) čine ovaj album glazbenom poslasticom koja još jednom pokazuje kako jabuka ne pada daleko od stabla jer je A.J. Croce dostojan nasljednik svog prerano preminulog oca koji je krajem šezdesetih i početkom sedamdesetih smatran jednim od najtalentiranijih mladih američkih rock kantautora.
Jak unatoč životnim tragedijamaSmrt Croceove mlade supruge nije jedina tragedija u njegovu životu. Naravno, prva velika bol dogodila se kad je još nije bio svjestan jer mu je otac Jim poginuo u avionskoj nesreći tjedan dana prije njegovog drugog rođendana. Prava tragedija dogodila se dvije godine kasnije, kad ga je kao četverogodišnjeg dječačića tadašnji partner njegove majke tako pretukao da je – izgubio vid! Punih šest godina liječnici su mu nastojali vratiti vid te uspjeli to s lijevim okom kad je imao deset godina. Naravno, sljepoća u djetinjstvu okrenula ga je glazbi pri čemu je brzo stekao veliki ugled te svirao i surađivao s legendama kao što su Carlos Santana, Willie Nelson, Ry Cooder, Waylon Jenings, Rod Stewart, Aretha Franklin, Dr. John, Lyle Lovett, James Brown, B.B. King, Dave Matthews, Earth, Wind and Fire i Ray Charles. Debitantski album objavio je pod nazivom »A.J. Croce« 1993. godine, a kroz deset do sada objavljenih albuma obradio je najbitnije glazbene pravce suvremene američke glazbe. |