Foto: M. GRACIN
Učenicima OŠ Vežica, Salezijanske klasične gimnazije, Srednje škole Hrvatski kralj Zvonimir iz Krka, Srednje škole Ambroza Haračića iz Malog Lošinja te OŠ Petra Zrinskog iz Čabra će se kroz praktičan rad u idućim mjesecima približiti svijet umjetne inteligencije
povezane vijesti
RIJEKA – Više od tisuću učenika iz 63 osnovne i srednje škole diljem Hrvatske započelo je svoju inženjersku avanturu u sklopu projekta Škola budućnosti, a među njima su i učenici pet primorsko-goranskih škola. Osnovna škola Vežica, Salezijanska klasična gimnazija, Srednja škola Hrvatski kralj Zvonimir Krk, Srednja škola Ambroza Haračića Mali Lošinj te Osnovna škola Petra Zrinskog Čabar ušle su u zajednički projekt STEMI-ja i Infobipa koji je podržala i tvrtka A1 Hrvatska, a kroz koji će se učenicima u idućim mjesecima kroz praktičan rad približiti svijet umjetne inteligencije.
Izuzetan interes
Za uključenje u projekt pristiglo je više od 250 prijava osnovnih i srednjih škola, a na temelju motivacijskih pisama odabrano je njih 63. Učenici će u sklopu projekta Škola budućnosti u svojim školama formirati razvojne timove, a pri prvom koraku će istražiti UN-ove ciljeve održivosti. Moći će odabrati jedan od 17 ciljeva za održivost, poput klime, industrije, čiste energije, pametnih i održivih gradova, ravnopravnosti spolova, a zatim će detektirati problem koji mogu riješiti izradom chatbota.
Inženjeri tvrtki STEMI i Infobip razvili su za učenike edukacijske videomaterijale i programsko okruženje, pomoću kojih će se učenici, između ostaloga, upoznati s obradama prirodnog jezika, tehnologijama koje stoje iza proizvoda kao što su Google Translate, Siri, Amazon Alexa, Gmail. Također, naučit će kako pisane rečenice pretvarati u brojeve koje algoritmi strojnog učenja razumiju te pomoću njih u rečenicama prepoznaju korisnikovu namjeru ili pojedine entitete. Kroz praktičan rad znanja i vještine o umjetnoj inteligenciji razvijat će učenici, ali i njihovi učitelji. Direktor tvrtke STEMI Marin Trošelj navodi kako je interes škola za projekt iznimno velik, zbog čega su se prijave morale privremeno zatvoriti.
– Interes za projekt koji se stvorio u tako kratko vrijeme, pogotovo tijekom pandemije, ostavio nas je bez teksta. Zbog neočekivano velikog broja prijava, morali smo ih prijevremeno zatvoriti. To pokazuje kolika je želja i potreba, kako škola tako i roditelja, da se djeci omogući pristup suvremenim znanjima i tehnologijama te direktan kontakt s najboljim tvrtkama iz industrije – kao što je Infobip. Ovakav interes ujedno stavlja i veliku odgovornost na nas da pronađemo načine da na jesen uključimo još veći broj škola. Kroz ovaj projekt najmlađima želimo približiti i naše priče iz industrije, prenijeti vlastito iskustvo rada u globalnoj tehnološkoj kompaniji i ispričati kako izgleda jedan životni put inženjera, kaže Trošelj.
Prepoznavanje problema
Želja je da učenici s lakoćom mogu prepoznati koje to probleme mogu rješavati umjetnom inteligencijom, a da učitelji u budućnosti sve to dalje mogu prenijeti i na nadolazeće generacije. Razvojni timovi sastavljeni od učenika na kraju projekta, u lipnju ove godine, predstavit će i podijeliti svoja chatbot rješenja sa širom javnosti, a radovi će se moći i isprobati. STEMI i Infobip kroz ovaj projekt žele osnažiti vezu između IT sektora i obrazovanja, postaviti Hrvatsku među predvodnike u učenju umjetne inteligencije kod mladih i potaknuti ih na inovativnost i poduzetništvo.
Vizija je, kaže Trošelj, transformirati mlade iz konzumenata tehnologije u tehnološke stvaratelje.
– Želimo da posve razumiju tehnologiju kojom su okruženi te da kroz nju kreiraju i inoviraju. Naša je tvrtka usmjerena da učenicima već u osnovnoj i srednjoj školi pruži vrhunsko industrijsko STEAM iskustvo rada na tehnološkim projektima. Zato smo udružili snage s vodnjanskom IT tvrtkom Infobip kako bismo mladima omogućili izravan doticaj kroz praktičan rad s najboljim iz industrije, zaključuje Trošelj.