Foto Marinko Krmpotić
povezane vijesti
»Potrošačica«, društvo za zaštitu potrošačica i potrošača Hrvatske, obilježilo je u Vrbovskom Svjetski dan prava potrošača i to na taj način da su na tržnici dijeljene besplatne brošure s osnovnim informacijama o pravima potrošača.
Činile su to predsjednica Društva »Potrošačica« Ana Smoljak, univ. spec., te njena zamjenica Marija Perušić.
Predsjednica Smoljak rekla nam je kako su brošure koje dijele izrađene zahvaljujući sufinanciranju Grada Vrbovsko i Primorsko-goranske županije, a kroz njih potrošače obavještavaju o raznim stvarima, ponajprije o deset temeljnih načela vezanih uz zaštitu potrošača u zemljama Eeuropske unije.
– Također se u brošurama nalaze i podaci o tome što je to New Deal za potrošače te kako se može osigurati da potrošači u svim državama članicama EU-a imaju pravo na pojedinačnu pravnu zaštitu kada im nepoštena poslovna praksa nanese štetu.
Vrlo bitan dio brošure je stvaranje Registra »Ne zovi« koji omogućava upisivanje telefonskog broja u istoimeni registar, što automatski znači da te brojeve trgovci ne smiju zvati.
U brošuri su obrađene i pojedinosti oko spolne ravnopravnosti potrošača pri čemu se zalažemo za smanjenje PDV-a vezanog uz higijenske uloške i tampone s 25 na 5 posto jer se tu ne radi ni o kakvom luksuzu, već o osnovnim životnim potrepštinama.
Također u brošuri skrećemo pažnju i na dobnu ravnopravnost potrošača, ponajprije onu vezanu uz agresivnu promidžbu usmjerenu prema djeci, budući da je takva aktivnost zakonski zabranjena, rekla je Ana Smoljak.
Marija Perušić podsjetila je kako kroz svoj rad posebno paze i na stariju populaciju prema kojoj se često provodi tzv. nepoštena poslovna praksa i to na taj način da im se, bez njihova znanja i želje, nude razni proizvodi koje često, nakon što ih se nagovori na potpis, moraju i platiti.