Drugačiji plan

Foxconn se ne zadovoljava slaganjem iPhonea, želi ovladati proizvodnjom električnih automobila

T.I.

Foto: Foxconn

Foto: Foxconn

Foxconn misli napraviti, odnosno već jesu, bazu ili platformu koja se sastoji od šasije automobila oko koje bi se dizajnirali i gradili automobili. Kao što su to u Foxconnu objasnili, njihova baza bila bi za industriju električnih automobila nešto kao Android za svijet mobitela



Prošlu jesen tajvanska tvrtka Foxconn poznata po uskoj suradnji s Appleom, odnosno kao tvornica koja godinama proizvodi, odnosno sastavlja iPhone, objavila je ambiciozni plan ulaska na tržište proizvodnje električnih automobila. Njihov plan je ponešto drugačiji od ambicije tradicionalnih auto proizvođača koji postupno prelaze na električnu struju kao pogonski izvor energije ili Tesle.


Foxconn misli napraviti, odnosno već jesu, bazu ili platformu koja se sastoji od šasije automobila s elektro motorom, baterijom, ovjesom, oko koje bi se dizajnirali i gradili kompletni automobili. Kao što su to u Foxconnu objasnili, njihova baza bila bi za industriju električnih automobila nešto kao Android za svijet mobitela.


Jučer je Foxconn otišao korak dalje u ovom projektu s najavom da bi proizvodnju električnih vozila ili platformi za električne automobile mogli pokrenuti na njihovom uglavnom praznom, a ogromnom pogonu u Wisconsinu, gdje je tvrtka prvotno planirala izrađivati LCD panele, ali se to na kraju nije ostvarilo. Ako se iz nekog razloga priča o tom pogonu ponovno izjalovi, Foxconn će otvoriti pogon u Meksiku. Odluka će biti donesena do 1. srpnja, rekao je jučer predsjedavajući Foxconna Young Liu, prenosi The Verge.




U priči oko odlaska u Meksiko zasigurno ima ponešto prizvuka političkog pritiska ili problema, jer nije jasno zašto bi Foxconn tražio druga rješenja ako ima prazan pogon u SAD-u, osim ako ima nekih prepreka i neriješenih pitanja s američkim vlastima. Činjenica jest da je Foxconn tamo uštedio oko 4 milijarde dolara poreznih olakšica i ostalih poticaja od strane državnih i lokalnih vlasti. Tvrtka je obećala da će uložiti 10 milijardi dolara, izgraditi pogon od 20 milijuna četvornih metara i stvoriti 13.000 radnih mjesta. To se još nije dogodilo i vjerojatno da postoje tenzije s vlastima jer se obećanje o Silicijskoj dolini srednjeg zapada još nije ostvarilo.


Da Foxconn misli ozbiljno svjedoči i niz ugovora koje je tajvanska tvrtka potpisala u posljednje vrijeme vezano uz razvoj i proizvodnju električnih vozila. Početkom ove godine obavijestila je javnost o uskoj suradnji s najvećim privatnim proizvođačem automobila u Kini Geely i s većim brojem start upova koji se muče da uđu u utrku na tržištu električnih automobila, kao što su Fisker Inc., Byton i Farady Future. Foxconn je prošle godine objavio pratnerstvo po pitanju proizvodnje električnih vozila i s Fiat Chryslerom, no nakon toga nijedna kompanija nije kasnije rekla ništa novo na tu temu, a možda su se stvari tu i promijenile nakon što je Fiat Chrysler ušao u još veći konglomerat Stellantis zajedno sa PSA grupom koja sadrži u sebi Peugeot, Citroen i Opel brandove.