OŠ "Milan Brozović"

Internetom se širi skandalozni zadatak vjeroučiteljice iz kastavske škole. Pitanje je s kim djeca ne bi sjedila u vlaku, a ponuđeni odgovori su čisti užas

P. N.

Foto Arhiva/NL

Foto Arhiva/NL

U zadatku učenici moraju odabrati pored koga od ponuđenih osoba ne žele sjediti u vlaku, a među ponuđenima su homoseksualac, srpski vojnik iz Bosne, Rom koji je tek izišao iz zatvora, hrvatski tajkun, prostitutka iz Berlina, “liječnik specijalist za pobačaje”, kao i stariji redovnik s Biblijom u rukama.



Društvenim mrežama i medijima danas se ubrzano dijeli zadatak kojeg je vjeroučiteljica Osnovne škole FotoMilan Brozović iz Kastva podijelila svojim učenicima.


Sporno je što u zadatku učenici moraju odabrati pored koga od ponuđenih osoba ne žele sjediti u vlaku, a među ponuđenima su homoseksualac, srpski vojnik iz Bosne, Rom koji je tek izišao iz zatvora, hrvatski tajkun, prostitutka iz Berlina, “liječnik specijalist za pobačaje”, kao i stariji redovnik s Biblijom u rukama.





Iako je vježba objavljena na društvenim mrežama naišla na široku osudu i izazvala žustru raspravu, valja upozoriti kako se radi o školskoj vježbi o prevenciji predrasuda, limitima tolerancije te stereotipizaciji različitih manjina.


Očitovanje ravnateljice škole


Nakon što su o svemu počeli pisati i mediji javno je reagirala i ravnateljica OŠ “Milan Brozović” Sandra Krpan.


Njezinu objavu prenosimo u cijelosti:


“Tijekom današnjeg dana društvenim mrežama počeo se širiti sporni sadržaj putem društvenih mreža, vezano uz radni zadatak iz Vjeronauka.


Nakon dobivenih obavijesti i pritužbi na isti, odmah sam pristupila provjeri navedenog i utvrdila sljedeće:


– vjeroučiteljica jest dala nastavni listić učenicima osmih razreda.


– zatražila sam pisano očitovanje vjeroučiteljice nakon obavljenog telefonskog razgovora s vjeroučiteljicom.


– u razgovor je uključena stručna suradnica Škole, socijalna pedagoginja, jer sadržaje ocjenjujemo neprimjerenim iako vjeroučiteljica navodi da je nastavni listić upotrijebila kako bi učenike naučila da ne trebaju imati predrasude prema ljudima.


Apsolutno kao Škola  zalažemo se za mir i toleranciju i uvažavanje različitosti i upravo tome svakodnevno i poučavamo naše učenike i neizmjerno nam je žao ukoliko je došlo do iznošenja neprimjerenih poruka prema našim učenicima.


O svemu navedenom obavijestit ćemo i Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Riječku nadbiskupiju, zatražiti stručno-pedagoški nadzor te postupiti sukladno pravilnicima i Zakonu nakon utvrđenog potpunog činjeničnog stanja”, napisala je Krpan.


Može biti i korisna vježba


Da u svemu navedenom ne mora biti ništa sporno smatra Miljenko Hajdarović, nastavnik s praksom poučavanja građanskoga odgoja u srednjoj školi, koji je za Telegram rekao da mu se vježba suputnika u vlaku sviđa jer nastavnik bilo kojeg predmeta u sklopu kojega se ta vježba koristi može na dobar način osvijestiti učenike o njihovim vlastitim predrasudama.


“To je zapravo jedan od boljih načina poučavanja jer učenici već imaju određeni moralni kompas ili znaju što se od njih očekuje, a ovdje ih se dovede u situaciju gdje se uživljavaju u zamišljenu situaciju. Ako nastavnik dobro izvede vježbu, učenici će osvijestiti svoj izbor i identificirati stereotipe koji su ih vodili pri izboru”, ističe Hajdarović, inače i jedan od nastavnika koji je tijekom 2015. i 2016. radio na Cjelovitoj kurikularnoj reformi.