MARCO DE PONTI
Subaru Outback je za današnje pojmove »elementaran«, ali čak i da je tako, on je i dalje jedan od najsposobnijh automobila koji pronalazimo na bogato strukturiranom tržištu
povezane vijesti
Kad se kaže Subaru, reklo se jako mnogo. Kad se pak istakne njegov model Outback, granica se dodatno pomiče.
Riječ je naprosto o automobilu što se pojavio 1995. godine i od tada predstavlja jedan dizajnerski pomalo neobični, naglašeno funkcionalni premium model. Kod njega je teško odrediti je li sposobniji po količini prtljage koju može primiti ili pak u svladavanju najtežih mogućih terena. Sada je taj fascinantni karavan dobio novu generaciju koja je zadržala sve mehaničke elemente prethodnika, ali i jako velike iskorake u pogledu dizajna vanjštine i unutrašnjosti. Na neki način Outback je napustio asketizam u uređenju unutrašnjosti, i njegovom središnjom konzolom sada dominira, kao i kod drugih premiuma, veliki ekran.
Outback nema u ponudi motora puno »filozofije«. Zapravo nudi samo verziju s 2,5 benzinskih litara uz 169 KS snage te 252 Nm okretnog momenta. Mjenjač je isključivo lineatronic, a pogon, zar uopće treba dvojiti – na sve kotače. Može ga se postaviti u dvije verzije – »inteligent« što optimizira motor unutar određenog stila vožnje kako bi se uz zadovoljavajuću dinamiku imalo i nižu potrošnju. Drugi je »sport« koji i samim nazivom pojašnjava ponašanje. Iako je dakle pogon na sve kotače konstanta, postoje i mogućnosti posebnih podešavanja ovisno o podlozi, od blata do snijega i leda, u čemu mu dakako pomaže i odginutost od tla – 210 mm.
Kad je pak u pitanju oprema, tri su razine. Bazna je »style« i ima jako dugačku listu sadržaja – pa tako i zanimljive naplatke dimenzije 18 inča, LED EyeSight svjetla, cjelokupnu korektivnu elektroniku, kao i X mode sustav što ga pretvara u nezaustavljivo vozilo čak i u najtežim situacijama. Dalje idu »4adventure« i na kraju »premium« koji donosi i jako mnogo estetskih iskoraka, pa tako i kožna sjedala, koja su inače anatomski ponos s desetak mogućih podešavanja lumbalnog dijela.
Cijene za hrvatsko tržište u ovom trenutku nisu poznate, no s obzirom da se prethodna generacija »vrtjela« oko 350 tisuća kuna, jasno je da će ova biti »tu negdje«, možda desetak posto skuplja. Oni koji ne znaju za vrijednosti, ne samo image, Subarua mogu se čuditi zbog čega jedan »glomazni karavan« kako ga neupućeni znaju definirati, ima toliku cijenu. No oni koji znaju što Outback jeste, znaju da je investicija u jedan takav automobil itekako isplativa. Outback je naprosto neuništivi automobil koji jednom kad postane dio obitelji, to nikad ne prestaje biti.