Nova konkurencija

YouTube kreće u bitku za korisnike s TikTokom platformom pod imenom Shorts

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Nazvan jednostavno i znakovito „Shorts“, omogućavati će upload filmića dugačkih do najviše 15 sekundi, a uključivati će i alate za dodavanje glazbe i spajanje isječaka



YouTube je jučer objavio kako će krenuti u testiranje platforme koja bi bola izravni odgovor na kineski TikTok. Nazvan jednostavno i znakovito „Shorts“, omogućavati će upload filmića dugačkih do najviše 15 sekundi, a uključivati će i alate za dodavanje glazbe i spajanje isječaka.


Otkad je u svijetu, nakon Kine lansiran u ljeto 2018. godine, TikTok je doživio strelovit uspjeh u ostatku svijeta, najviše u SAD-u. Kao što se s vremenom na raznim društvenim mrežama nametnula gomila influencera, od onih koji su zaista imali što za reći, do onih što prodaju maglu i koriste svoju popularnost za prikriveno ili otvoreno reklamiranje raznih proizvoda i zgrtanje novca, tako je i TikTok vrlo brzo postao unosan posao za mnoge koji su postali prave zvijezde kratkih filmića. Na primjer  do TikToka razmjerno anonimna Charli D’Amelio prva je osoba koja je probila granicu od 100 milijuna pratitelja, tako što je objavljivala svoje kratke plesne video uratke.


Kratki videi na TikToku ograničeni su na dužinu od tri do 60 sekundi, ideja YouTubea, odnosno Shortsa je priču skratiti na samo maksimalnih 15 sekundi.




Ova platforma već je isprobana u beta verziji na području Indije u rujnu prošle godine i brzo je – prema navodima iz YouTubea –  postigla veliku popularnost na potkontinentu s preko milijardu i 200 milijuna stanovnika.


U jučerašnjoj objavi šefa odjela proizvoda YouTubea, Nela Mohana stoji da će beta verzija Shortsa u SAD-u biti lansirana u ožujku. Ostaje da se vidi hoće li to ugroziti TikTok kad već nije Trumpova administracija. Naime, kineska tvrtka ByteDance vlasnik TikToka našla se na crnoj Trumpovoj listi nepoćudnih kineskih poduzeća za koje se sumnja(lo) da su ugroza za sigurnosni sustav SAD-a, što god to značilo. Trumpa više nema, ali ima zdrave konkurencije koja zasad nema pravi odgovor na popularnost TikToka.


Instagram je tako s ne previše uspjeha prošlo ljeto predstavio TikTok klon nazvan Reels. I Facebook je pokušao kopirati, odnosno konkurirati TikToku s aplikacijom Lasso, no prošle godine je ugašena jer se nije primila kod korisnika.