Otvorenje 8. veljače

Bachrach & Krištofić u Muzeju Moslavine Kutina

Davor Mandić

S izložbe u Galeriji Kortil u Rijeci

S izložbe u Galeriji Kortil u Rijeci

Sanja Bachrach-Krištofić i Mario Krištofić zajedno djeluju od 1981. pod imenom Bachrach & Krištofić na području umjetnosti, fotografije i dizajna



ZAGREB – Izložba »Bachrach & Krištofić = Dizajn & fotografija«, primarno održana u Muzeju za umjetnost i obrt u Zagrebu 2016. godine, ove veljače održava se u Muzeju Moslavine Kutina. Otvorenje izložbe planirano je 8. veljače, a prikazat će, kako se kaže u najavi iz MUO-a, vitalan presjek dijelova stvaranja ovog autorskog para u proteklih četrdeset godina.



Suradnja dvaju muzeja, kako to objašnjavaju u MUO-u, ostvarena je u sklopu »MUO Exhibitions To Go« programa, nastalog s ciljem daljnjeg predstavljanja uspješnih izložbi čiji su koncepti stvoreni i realizirani unutar muzeja, koje MUO može ponuditi drugim muzejima unutar Hrvatske te na taj način izložbe dovesti u fokus stručne i šire javnosti u zemlji.


 Mario Krištofić i Sanja Bachrach-Krištofić / Foto  ARHIVA NL

Mario Krištofić i Sanja Bachrach-Krištofić / Foto ARHIVA NL


 


Riječko gostovanje




Ovo je inače drugo gostovanje izložbe dvojca Bachrach & Krištofić, nakon onog riječkog iz 2019. godine.


– Izložba u Kutini odraz je činjenice trajnog interesa za upoznavanje s njihovim radom u protekla četiri desetljeća. Ovaj se umjetnički par na ljestvici klasika hrvatskog dizajna izdvaja po specifičnoj aktivnosti svestranog djelovanja u raznim područjima vizualne umjetnosti i kulturne industrije – kaže se u najavi.


VIŠE OD 400 OMOTA NOSAČA ZVUKA


Do danas su autorski oblikovali više od 400 omota nosača zvuka, a neka od njihovih rješenja, kao što je utvrdio njihov dugogodišnji suradnik, poznati likovni i glazbeni kritičar Darko Glavan, smatraju se najintrigantnijim ovitcima domaće estrade uopće


Sanja Bachrach-Krištofić (Zagreb, 1961.) i Mario Krištofić (Zagreb, 1957.) zajedno djeluju od 1981. pod imenom Bachrach & Krištofić na području umjetnosti, fotografije i dizajna. Do danas su autorski oblikovali više od 400 omota nosača zvuka, a neka od njihovih rješenja, kao što je utvrdio njihov dugogodišnji suradnik, poznati likovni i glazbeni kritičar Darko Glavan, smatraju se najintrigantnijim ovitcima domaće estrade uopće.


Četveroručni rad


Riječima grafičkog dizajnera i teoretičara Dejana Kršića iz uvodnog eseja kataloga zagrebačke izložbe u MUO-u: »… moglo bi se ustvrditi da im je upravo četveroručni rad u kojem se od inicijalne zamisli do konačne realizacije spajaju i kreativno isprepliću fotografija i dizajn, uz paralelno djelovanje na više različitih polja – od autorske fotografije, dizajna u području kulture do visokokomercijalnih projekata diskografske industrije te uključivanja u… Historizaciju dizajna, pop kulture i popularne umjetnosti – omogućio dulji vijek trajanja od drugih autorskih tandema koji su se nakon nekog vremena razišli.«