Foto Marko Gracin
Komercijalni rad terminala počeo je nakon jednomjesečnog probnog rada svih postrojenja plutajućeg LNG terminala.
povezane vijesti
Prvi LNG tanker, brod “Tristar Ruby” s 143.000 prostornih metara ukapljenog prirodnog plina (UPP/LNG), doplovio je u petak ujutro do plutajućeg LNG terminala u Omišlju, čime je počeo komercijalni rad tog terminala, izjavio je za Hinu direktor tvrtke LNG Hrvatska Hrvoje Krhen.
Krhen je rekao da je brod doplovio iz SAD-a te da će ukapljeni prirodni plin nakon uplinjavanja, odnosno vraćanja plina iz tekućeg u plinovito stanje zagrijavanjem, plinovodom biti upućen kupcima.
Komercijalni rad terminala počeo je nakon jednomjesečnog probnog rada svih postrojenja plutajućeg LNG terminala.
Plutajući LNG terminal služi za prihvat LNG brodova, uplinjavanje te isporuku u plinski transportni sustav do krajnjih kupaca.
Čine ga glavni dio terminala – plutajuća jedinica za prihvat i uplinjavanje ukapljenog prirodnog plina (FSRU), odnosno brod “LNG Croatia”, zatim pristan, pomoćna postrojenja i priključni plinovod do novog plinovoda Omišalj – Zlobin, kojim je terminal povezan s hrvatskim plinskim transportnim sustavom.
Brod “LNG Croatia” ima kapacitet spremnika od 140.000 prostornih metara, s kapacitetom uplinjavanja 300.000 prostornih metara prirodnog plina na sat, što na godišnjoj razini daje kapacitet od 2,6 milijardi prostornih metara plina.
Svi kapaciteti terminala zakupljeni su za sljedeće tri godine – do 2027. zakupljeno je 80 posto kapaciteta, a u sljedećim godinama, zaključno s 2035., oko polovice kapaciteta.