Foto Ina
Uz pomoć robotske ronilice utvrđeno je da se platforma urušila zbog puknuća spojeva monopoda platforme s pilotima zabijenim u morsko dno na kojima je temeljena, a kao mogući uzrok isključeno je loše održavanje platforme
povezane vijesti
Dan nakon što je plinska platforma Ivana D pronađena na dnu mora, iz Ine su objavljene prve fotografije i videosnimka olupine, snimljene kamerom robotske ronilice koja je korištena u potrazi za platformom nestalom 5. prosinca, u nevremenu s olujnim jugom i visokim valovima. U potrazi za platformom sudjelovali su predstavnici Ine, Državnog inspektorata, Ministarstva mora te Koordinacije za sigurnost pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika.
Uz pomoć robotske ronilice utvrđeno je da se platforma urušila zbog puknuća spojeva monopoda platforme s pilotima zabijenim u morsko dno na kojima je temeljena, a kao mogući uzrok isključeno je loše održavanje platforme. Prema riječima Tvrtka Perkovića, Ininog direktora istraživanja i proizvodnje nafte i plina, održavanje ne može biti uzrok urušavanja platforme, s obirom da je redovito izvođeno, uz redovite inspekcije nadležnih tijela.
Iz Ine doznajemo kako će se istraga o uzrocima urušavanja platforme koje je prouzročilo štetu veću od 15 milijuna dolara, fokusirati na moguće sistemske pogreške, što, zapravo, znači da u Ini sumnjaju kako je mogući uzrok ili greška pri projektiranju ili nedovoljno kvalitetan ugrađeni materijal na mjestu spoja konstrukcije platforme i temelja ili nedovoljno dobro izvedeni radovi.
Inače, platforma Ivana D jedina je platforma tog tipa postavljena na hrvatskim plinskim poljima u Jadranu, s drugačijim dizajnom od ostalih. Projekt platforme Ivana D izradila je talijanska tvrtka Rosetti, sama platforma izgrađena je u Viktor Lencu, a na lokaciju na plinskom polju postavila ju je druga talijanska tvrtka, Saipem, 2001. godine.
Je li netko od navedenih pogriješio ili je ipak uzrok rušenja i potonuća platforme bilo nešto treće, trebala bi pokazati i službena istraga koju provode državna tijela.
Olupina platforme na dubini je od 43 metra, sa stupcem mora od najmanje 25 metara iznad najvišeg dijela olupine pa kao takva, prema Ministarstvu mora, ne predstavlja opasnost za plovidbu, čak ni u slučaju ako se neki brod nađe u tom području kojim je inače plovidba zabranjena.