Teška odluka

IKEA prekida tradiciju dugu 70 godina: “To je za nas bila vrlo važna stvar, ali kupci su počeli gubiti interes”

P. N.

Foto Reuters

Foto Reuters

IKEA-ina publikacija koja prestaje izlaziti svoj vrhunac doživjela je 2016. godine, kad je tiskano više od 200 milijuna primjeraka čuvenog kataloga, koji je u tom trenutku izlazio u više od pedeset svjetskih zemalja.



STOCKHOLM – Jedan od najvećih svjetskih koncerna koji se bavi prodajom namještaja, švedska IKEA-a, objavili su da su morali donijeti tešku odluku: IKEA prestaje s izdavanje svog kataloga koji na velikom broju svjetskih jezika izlazi već nepunih sedam desetljeća. Odluka je donesena jer se kupci sve manje služe printom, a sve više proizvode gledaju online.


IKEA-ina publikacija koja prestaje izlaziti svoj vrhunac doživjela je 2016. godine, kad je tiskano više od 200 milijuna primjeraka čuvenog kataloga, koji je u tom trenutku izlazio u više od pedeset svjetskih zemalja.


Prvo izdanje IKEA-inog kataloga objavljeno je 1951. godine i distribuirano je u 286 tisuća primjeraka. Posljednje izdanje tiskano je ove godine u 40 milijuna primjeraka.




– Taj katalog bio je za nas vrlo važna stvar. Međutim, broj potrebnih primjeraka bio je sve manji, dok su se ljudi u isto vrijeme prebacivali na naše internet stranice, naše profile na društvenim mrežama i aplikacije za pametne telefone. Katalog im je bio sve manje i manje potreban, rekao je Konrad Gruss, jedan od IKEA-inih direktora.