Istraživanje

Pandemija utjecala na šoping: 53 posto hrvatskih građana rjeđe ide u trgovačke centre

Hina

Reuters

Reuters

Prema rezultatima istraživanja, u trgovačkim centrima kupuje 98,7 posto hrvatskih građana. Pritom njih 34 posto u trgovačkim centrima kupuje nekoliko puta tjedno, a 30 posto nekoliko puta mjesečno



Epidemiološka situacija je utjecala na šoping navike građana pa tako njih 52,9 posto navodi da sada rjeđe odlaze u trgovačke centre, pokazalo je istraživanje koje su proveli magazin Ja Trgovac i agencija Hendal.


Istraživanje je provedeno tijekom listopada na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina, navodi se u priopćenju portala Ja Trgovac objavljenom u petak.


Prema rezultatima istraživanja, u trgovačkim centrima kupuje 98,7 posto hrvatskih građana. Pritom njih 34 posto u trgovačkim centrima kupuje nekoliko puta tjedno, a 30 posto nekoliko puta mjesečno.




Trgovačke centre svakodnevno posjećuje 13 posto građana, a 11 posto to čini isključivo vikendom.


Na mjesečnoj razini ili rjeđe u trgovačkim centrima kupuje 11 posto ispitanih građana, a njih 1,3 posto nikada ne kupuje u trgovačkim centrima.


Hrana i kućne potrepštine glavne su kategorije koje se kupuju u trgovačkim centrima, kupuje ih čak 69 posto građana.


Nešto više od jedne četvrtine građana (26,4 posto) kupuje odjeću i obuću, dok 3,2 posto u trgovačkim centrima kupuje tehničku robu.


Usluge dostupne u trgovačkim centrima, poput frizera, kozmetičara i slično koriste se jako rijetko, pokazalo je istraživanje.


Kupnju božićnih poklona planira 78 posto građana


Kako se bliži sezona darivanja, građani su pitani i planiraju li kupnju božićnih poklona te u kojem iznosu.


Ukupno 78 posto hrvatskih građana planira kupnju božićnih poklona, njih 28 posto za to će potrošiti do 200 kuna, a 31 posto do 500 kuna.


Kako raste iznos, tako pada udio građana, pa tako do 1.000 kuna za božićne poklone planira potrošiti 13 posto anketiranih, a više od 1.000 kuna šest posto, navode iz Ja Trgovca.


Pritom naglašavaju kako su planirani iznosi potrošnje na razini prošle godine te se ne primjećuju osjetnije oscilacije.


Na pitanje hoće li potrošiti više ili manje u odnosu na prethodnu godinu, većina ispitanika, njih 63 posto je navelo da će potrošiti jednak iznos.


Gotovo jednak rezultat bio je i lani (61 posto).


S druge strane, u odnosu na prošlu godinu vidi se povećanje broja onih koji će potrošiti manje te smanjenje udjela onih koji će potrošiti više.


Naime, manje će potrošiti 33,5 posto ispitanika (lani je takvih bilo 23 posto), a da će na kupnju božićnih poklona potrošiti više u odnosu na prošlu godinu navodi ih četiri posto (lani 16 posto).