Unosan posao

Video igre u jednom kvartalu kineskom Tencentu donijele 5,8 milijardi dolara profita

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Ovaj rezultat treba zahvaliti prije svega online igri „Honour of Kings“ koju je u prvih deset mjeseci ove godine na dnevnoj bazi igralo (i plaćalo) 100 milijuna ljudi



Još jedan dokaz da su video igre jedan od najlukrativnijih poslova današnjice stiže iz kineskog Tencenta, najveće svjetske tvrtke za razvoj igara po prihodu. Naime, jučer je objavljeno da je profit u trećem kvartalu iznosio vrtoglavih 5,8 milijardi dolara što je čak 89 posto više negoli prošle godine u isto vrijeme.


Ovaj rezultat treba zahvaliti prije svega igri „Honour of Kings“ koju je u prvih deset mjeseci ove godine na dnevnoj bazi igralo (i plaćalo) 100 milijuna ljudi. „Honour of Kings“ je online igra za više igrača na Android i iOS uređajima i broj korisnika koji je plaćaju u 2020. godini je skočio iznad predviđanja.


Kako doznaje Reuters, Tencent u pripremi ima niz novih igara, uključujući tu i mobilnu verziju “League of Legends” koja je puštena u testno ispitivanje prošli mjesec na području Azije.




Za Tencent i druge velike kineske tvrtke unatoč rastu prihoda, ne idu sve stvari kao po loju. Naime, ovaj je tjedan u javnost izašao kineski nacrt antitrustovskih propisa što je odmah srušilo dionice, odnosno vrijednost, velikih tech tvrtki. U najkraćim crtama, taj propis usmjeren je najviše protiv platformi za online prodaju popu Alibabe čija je tržišna dominacija toliko velika da guši konkurenciju. Nacrti propisa bit će stroži prema praksi da velike tvrtke obavezuju ugovorno proizvođače da ne smiju prodavati svoje proizvode na više platformi. Kineska vlada je godinama sama poticala rast velikih tvrtki da bi mogle biti konkurentne na svjetskom tržištu, no na taj način su kumovali razvoju monopola na domaćem tržištu.


Predsjednik Tencenta Martin Lau rekao je da nacrti antitrustovskih propisa nisu novi ili jedinstveni za Kinu, dodajući da kako tehnološke tvrtke postaju veće novi propisi odražavaju novu stvarnost. Smatra da se propisi neće toliko ticati industrije igara  jer su igre u temelju individualni proizvodi. U svakom slučaju, Tencent nema puno manevarskog prostora nego surađivati s državnim regulatorima i uskladiti poslovanje s antitrustovskim propisima.