Statua Najdonator
U zemlji u kojoj su police socijalnih dućana često prazne to može služiti kao primjer svima, poručuje Biljana Borzan
povezane vijesti
Hrvatske tvrtke koje su donirale najviše hrane u prošloj, 2019. godini, su Konzum, Dukat i Sana delikatese. Za svoje humanitarno djelovanje i društveno odgovorno poslovanje primli su priznanje “Najdonator”, koje treću godinu zaredom dodjeljuju Mreža hrane i europarlamentarka Biljana Borzan.
– Čestitke nagrađenim tvrtkama i njihovim radnicima što su pokazali izvanrednu društvenu odgovornost. U zemlji u kojoj su police socijalnih dućana često prazne to može služiti kao primjer svima.
U teškim vremenima u kojima se nalazimo, humanitarno djelovanje donatora mnogima znači razliku između oskudice i toplog obroka. Ovim priznanjem želimo pokazati da postoje tvrtke koje su iznimno humanitarno angažirane i želimo da građani znaju koje su to tvrtke, izjavila je potpredsjednica europskih Socijalista i demokrata Biljana Borzan.
Konzum i Dukat su treću godinu za redom najveći donatori u kategorijama trgovaca i proizvođača hrane. U novoj kategoriji, malih i srednjih tvrtki, prvi “Najdonator” je tvrtka Sana Delikatese iz Koprivnice.
Prema podacima Porezne uprave, ukupna nabavna vrijednost donirane hrane bez PDV-a u 2019. godini iznosila je 12.991.467 kuna, radi se o značajnom povećanju u odnosu na 2018. kada je prijavljeno 9.936.882 kuna. Prodajna vrijednost prijavljenih donacija je iznosila 19.836.745 kuna. Ukupno šezdeset i sedam tvrtki je Poreznoj upravi prijavilo donacije.
– Drago nam je da nagradu “Najdonator” dodjeljujemo i ove godine, usprkos izazovnim okolnostima. Ovo je nagrada tvrtkama koje su posebno društveno osjetljive i koje su odlučile pomoći najpotrebitijima.
Mreža hrane ovim putem želi pozvati sve donatore da se uključe u IT sustav koji je ustanovljen kako bi donatori mogli lakše donirati hranu. Ovaj poziv vrijedi i za dobitnike ove nagrade, ali i za sve tvrtke koje žele donirati hranu, ali ne znaju kako ni kome. Hvala Dukatu, Konzumu i Sana delikatesama na njihovoj društvenoj osjetljivosti, kazao je koordinator Mreže hrane Zoran Grozdanov.
Predstavnici nagrađenih tvrtki su na godinu dana dobili pravo korištenja titule „Najdonator“ i službenog logotipa. Dobili su i statuu čiji je dizajn, kao i onaj logotipa, izabran na natječaju na kojem je pobijedio mladi dizajner iz Vukovara Mirko Tivanovac.
Konzum je u 2019. donirao hrane prodajne vrijednosti 4.956.115 kuna.
- Iznimno smo ponosni na naš program doniranja hrane pred istekom roka trajanja i velika nam je čast što smo treću godinu zaredom proglašeni Najdonatorom.
Zahvaljujući unapređenju internih procesa i pojednostavljenju procedura, kao i predanosti zaposlenika koji zajedno s brojnim udrugama diljem Hrvatske svakodnevno brinu da hrana dospije potrebitima, gotovo smo udvostručili količinu donirane hrane u odnosu na prethodnu godinu.
Unatoč svim ovogodišnjim izazovima, doniranje hrane pred istekom roka trajanja i dalje ostaje naš prioritet, rekla je Ivana Džakula, direktorica Sektora poslovne podrške u Konzumu.
Dukat je u prošloj godini donirao hranu prodajne vrijednosti 2.101.696 kuna.
– Ponosni smo što smo treću godinu zaredom prepoznati kao najveći donator hrane u zemlji i što time pomažemo potrebitima. Posljednjih pet godina sustavno doniramo hranu, a vrijednost naših donacija, zaključno s 2019. godinom, iznosi 15 milijuna kuna.
Tako smo lani donirali 145 (od ukupno 1.045) tona prehrambenih proizvoda, čime smo osigurali 750 tisuća mliječnih obroka za 43.000 socijalno ugroženih građana. Ovo priznanje pripada našim zaposlenicima koji sudjeluju u Dukatovu donacijskom programu i redovito isporučuju donacije na adrese 60 humanitarnih ustanova diljem zemlje, izjavila je Elena Wolsperger Dolezil, direktorica Korporativnih komunikacija Dukata.
Najveći donator u kategoriji malih i srednjih tvrtki, Sana delikatese, donirao je hrane prodajne vrijednosti 43.855 kuna, što čini 0.64 posto godišnjeg prihoda tvrtke.
– Priznanje „Najdonator” je svih 13 članova Sana tima prihvatilo s ponosom. Želimo istaknuti da iza vrijednosti donirane hrane stoji značajan angažman i trud naših radnika jer donirana hrana je spašena prije isteka roka valjanosti, a ne hrana donirana od viška prihoda.
Na ovaj način smo dvostruko ponosni jer ne samo što smo hranu donirali onima kojima je najpotrebnije te time pokazali svoju socijalnu osjetljivost, već smo hranu spašavali od uništavanja te time i brinuli o okolišu. Briga za dobrobit ljudi i okoliša uz zadovoljstvo naših radnika osnovni su ciljevi poslovanja Sane – zato i donosimo na tržište hranu koja daje dobar osjećaj, kazala je direktorica Silvija Repić.