Put oko svijeta

Kraj jedinstvene avanture Saše Fegića i Marine Đukanović: Hir3 oplovio svijet i vratio se kući nakon dvije godine i četiri mjeseca

Bojan Purić

Još ne mogu vjerovati da je sve uspjelo, da sam uspio dokazati da je Zemlja okrugla, a iako je sve potrajalo dulje no što sam planirao, nisam namjeravao odustati. Sada želim završiti ovu priču knjigom, možda i kratkim filmom, a onda ću obnoviti brod, jer je u ove dvije godine prošao svašta i treba ga popraviti prije sljedeće sezone plovidbe Jadranom – kazao je Fegić nekoliko trenutaka po uplovljavanju



MALI LOŠINJ – Avantura je završena! Uplovljavanjem u luku Malog Lošinja i vezivanjem uz Rivu lošinjskih kapetana, stavljena je »točka na i« jedinstvene pustolovine koja je trajala dvije godine i četiri mjeseca – jedrilica »Hir 3« vlasnika i kormilara Saše Fegića iz Zagreba zaključila je plovidbu oko svijeta.


– Još ne mogu govoriti o dojmovima, jer sam još sav u plovidbi i pristajanju i sada kada je sve gotovo, to još nije doprlo do mene. Još ne mogu vjerovati da je sve uspjelo, da sam uspio dokazati da je Zemlja okrugla, a iako je sve potrajalo dulje no što sam planirao, nisam namjeravao odustati. Sada želim završiti ovu priču knjigom, možda i kratkim filmom, a onda ću obnoviti brod, jer je u ove dvije godine prošao svašta i treba ga popraviti prije sljedeće sezone plovidbe Jadranom – kazao je Fegić nekoliko trenutaka po uplovljavanju u Mali Lošinj.


– Ovo je apsolutno najbolja stvar koju sam za sebe napravila u životu i mislim da bi si svatko trebao priuštiti, makar nakratko, da se makne od svega i neko vrijeme živi na brodu. Sada se treba vratiti u stvarnost i nakon dvije godine trošenja novca ponovo početi zarađivati – kazala je Marina Đukanović iz Malog Lošinja, koja je na »Hiru 3« provela prvi i potom završni dio ekspedicije.




Ne pretjerujući zbog razloga koje posljednjih mjeseci i ne treba previše objašnjavati, nije organiziran veliki doček, već je sve prošlo odmjereno, u krugu rodbine, prijatelja i pomorskih istomišljenika, članova ovdašnjeg JK »Jugo«. Turistička zajednica Lošinja organizirala je isplovljavanje jedrenjakom »Nerezincem« prema Anuncijati, tradicionalnom mjestu pozdrava lošinjskim pomorcima, a uz »Nerezinac« isplovila je i flota drugih jedrilica i barki, koji su potom bili pratnja »Hiru 3« na posljednjim miljama puta. Ponešto se sve oduljilo – zakon je zakon i trebalo je najprije obaviti formalnosti na pomorskom graničnom prijelazu kraj lošinjske marine. Na Rivi lošinjskih kapetana, ispred zgrade gradske uprave, Saša i Marina dodali su konop najbližima na rivi i time je putovanje završeno. Članovi obitelji pošli su im u zagrljaj, začula se harmonika i pjesma, razbijen je krokant, kao jedan od običaja za velika slavlja.



Za »Hirom 3« je oko 39 tisuća milja, iz Jadrana kroz Mediteran, pa uz zapadnu afričku obalu (uz prvi, nenadani dvostruki prelazak Atlantika zbog otklanjanja kvara na brodu, obavljenog u Brazilu) dalje preko Indijskog oceana i Australije, zatim najzahtjevnijim dijelom putovanja, prelaskom Tihog oceana od Novog Zelanda do rta Horn, uz istočne obale Južne Amerike, pa ponovo preko Atlantika do povratka u Mediteran i Jadran.


Fegić je bio jedini član posade kroz cijelo vrijeme putovanja, dok su se ostali izmjenjivali. U posljednjoj smjeni, na jedrilicu se vratila Marina Đukanović, koja je na »Hiru 3« bila i u prvoj smjeni prilikom isplovljavanja u lipnju 2018. godine. Redovnim javljanjima nedjeljom o tijeku putovanja i svakodnevici na jedrilici izvještavala je i čitatelje našega lista.


Još su tijekom ekspedicije na duljim ili kraćim etapama plovidbe bili Nebojša Petrović iz Zemuna, Ante Bučević iz Zagreba, Andrej Prpić iz Poreča, Branislav Bojić iz Kragujevca, Ivana Kordić iz Zagreba, Zorislav Kiš iz Zagreba, Nelson Rabak iz Pule i Tihomir Mlinar iz Melbournea.
Fegić je vlasnik »Hira 3« postao 2013. godine, spasivši ga od propadanja u Vrsaru, a narednih pet godina proveo je popravljajući jedrilicu i pripremajući je za veliki pothvat. Nije ovo prvi put da je »Hir 3« oplovio svijet, ova jedrilica izgrađena 1979. u Italiji došla je u fokus šire javnosti ekspedicijom 1989/90. godine, kada je vlasnik i kormilar bio Mladen Šutej, a u televizijskim dokumentarcima to ovjekovječio Mario Saletto.