LNG Croatia / Foto: M. GRACIN
Ukupna vrijednost projekta izgradnje LNG terminala na Krku je 233 milijuna eura
povezane vijesti
U Rijeku je doplovio LNG Croatia, dugoočekivani brod terminal odnosno ploveća jedinicu za skladištenje i uplinjavanje ukapljenog prirodnog plina (FSRU).
Brod će biti na sidrištu dok se odrade sve potrebne fomralnosti nakon čega odlazi u brodogradilište Viktor Lenac na potrebna testiranja.
LNG Croatia potom će se negdje na Jadranu susresti s drugim tankerom te “ship to ship” ukrcati ukapljeni plin za probni rad, a tijekom studenog brod dolazi u Omišalj.
Na brodu »LNG Croatia« bit će zaposlena isključivo hrvatska posada – ukupno oko 60 ljudi, što časnika, što u nižim brodskim zvanjima, u dvije ekipe koje će se na brodu izmjenjivati u pravilnim vremenskim intervalima, kakva je i inače praksa na FSRU brodovima u svijetu.
»LNG Croatia« je do konverzije u FSRU brod plovio pod nazivom Golar Viking, u floti kompanije Golar LNG, kao tanker za prijevoz ukapljenog prirodnog plina. Izgrađen je 2005. godine, s kapacitetom od 140.205 kubičnih metara ukapljenog prirodnog plina.
LNG Hrvatska brod je kupila putem postupka javne nabave, za 159,6 milijuna eura, u što je bila uključena i konverzija broda iz LNG tankera u FSRU, ugradnjom postrojenja za uplinjavanje ukapljenog prirodnog plina i ostale potrebne opreme.
Golar je konverziju ugovorio s China State Shipbuilding Corporation (CSSC), odnosno Huaron-Dadong brodogradilištu u blizini Šangaja.
Prema Studiji utjecaja na okoliš LNG terminala na Krku, ova bi kombinacija boja trebala smanjiti vizualni utjecaj broda na okoliš, oko čega su se lomila koplja u postupku izrade i prihvaćanja Studije.
Kapacitet uplinjavanja ukapljenog prirodnog plina na »LNG Croatia« je 2,6 milijardi kubičnih metara godišnje.
Ukupna vrijednost projekta izgradnje LNG terminala na Krku je 233 milijuna eura, od čega je nešto više od 101 milijun eura osiguran iz bespovratnih sredstava Instrumenta za povezivanje Europe (CEF).