Karita Mattila u Zajcu / Snimio Sergej DRECHSLER
Unatoč dugoj i bogatoj karijeri, ovo je bio Mattilin prvi nastup u Hrvatskoj, a bio je to i zajednički koncertni debi nje i maestra Villea Matvejeffa - njena dugogodišnjeg suradnika i prijatelja, uz Riječki simfonijski orkestar
povezane vijesti
RIJEKA Finska sopranistica Karita Mattila, svjetska operna diva, nastupila je u riječkom HNK-u Ivana pl. Zajca. Gala koncert održan je u okviru programa Rijeke – Europske prijestolnice kulture, donijevši u Rijeku dašak europskih i svjetskih opernih pozornica.
Unatoč dugoj i bogatoj karijeri, ovo je bio Mattilin prvi nastup u Hrvatskoj, a bio je to i zajednički koncertni debi nje i maestra Villea Matvejeffa – njena dugogodišnjeg suradnika i prijatelja, uz Riječki simfonijski orkestar.
Omiljene arije
Koncertni program bio je sastavljen od omiljenih arija Karite Mattile, koje je sada prvi put izvela u istoj večeri. I ovoga puta pokazala je nesvakidašnju širinu svoga repertoara, pa su se na programu riječkog koncerta našle arije iz opera Puccinija, Dvoraka i Wagnera.
Na programu je bio i skladatelj njezine rodne Finske, Jean Sibelius, čija djela redovito uvrštava na svoj repertoar, jednako kao i maestro Matvejeff. On je ovaj koncert nazvao velikim glazbenim putovanjem od Sibeliusa do Wagnera te krunom svoje dugogodišnje suradnje s riječkom Operom i Riječkim simfonijskim orkestrom.
Na konferenciji za novinare naglasio je kako dijeli iste osjećaje kao i Karita Mattila te da koncert u ovom bizarnom nesigurnom vremenu doživljava kao dar, a vjeruje da je koncert i poseban dar za riječku publiku.
Bio je to njihov prvi nastup uz poštivanje mjera ograničenja i posve nova situacija u kojoj, kako je rekao Matvejeff, ipak pokušavaju pronaći i nešto dobro i inspirativno odnosno otvoriti se novim idejama zajedničkog muziciranja.
Lirska ljepota glasa
Tijekom večeri Karita Mattila na scenu »Zajca« donijela je neke od svojih najdražih uloga koje je izvodila u Scali, Metropolitanu i Royal Opera Houseu tijekom karijere koja traje već više od tri desetljeća.
Između ostalog, Mattila je pjevala ariju iz Dvorakove »Rusalke«, zatim čuvenu ariju »Sola, perduta, abbandonata« iz »Manon Lescaut« Giacoma Puccinija, ariju Elizabete iz »Tannhäusera« Richarda Wagnera te ariju Izolde iz Wagnerove opere »Tristan i Izolda«.
Karita Mattila za kraj je izvela djelo svog sunardonjaka Sibeliusa, a riječka ju je publika ispratila pljeskom i ovacijama.
Lirska ljepota glasa Karite Mattile i njezina nadarenost za kazališnu umjetnost izdvojili su je kao jednog od najtraženijih soprana na svijetu. Među vrhunce sezone ubrajaju se novoskladani odgovor na pandemiju koronavirusa “Covid fan tutte” Finske nacionalne opere pod ravnanjem maestra Ese-Pekke Salonena; dugoiščekivani povratak u Teatro Real kao Strana princeza (“Rusalka”) pod vodstvom Ivora Boltona i u produkciji Christoffa Loya te u londonsku Kraljevsku operu kao Emilia Marty u dugo najavljivanoj novoj produkciji Katie Mitchell “Vec Makropulos” pod ravnanjem Tamasa Hanausa; na koncertnoj sceni izvedba “Wesendonck Lieder”/”Pjesme Mathilde Wesendonck” sa Simfonijskim orkestrom Finskog radija pod ravnanjem Hannua Lintua.
Izvanredna karijera
Rođena Finkinja, studirala je na Sibelius akademiji u klasi Liise Linko-Malmio i kasnije kod Vere Rozse s kojom je nastavila raditi gotovo 20 godina.
Među ostale istaknute uloge u njezinoj izvanrednoj karijeri ubrajaju se Emilija Marty (“Vec Makropulos”) za Operu San Francisco, Metropolitan operu, Finsku nacionalnu operu i BBC Proms; Sieglinda (“Valkire”) u Houston Grand Operi i Operi San Francisco; Marie (“Wozzek”) u londonskoj Kraljevskoj operi i Covent Gardenu te naslovna uloga u “Arijadni na Naksosu” u Bavarskoj državnoj operi. Nedavno je debitirala kao Kundry u koncertnoj izvedbi “Parsifala” na Turku Music Festivalu.
Karita Mattila redovito nastupa diljem Europe s najznačajnijim orkestrima i na najpoznatijim pozornicama, a iza sebe ima i bogatu diskografsku zbirku. Dobitnica je brojnih nagrada, među ostalima dviju nagrada Grammy za najbolju opernu snimku, nagrade Glazbenik godine koju dodjeljuje časopis Musical America te godišnje glazbene nagrade prestižne organizacije Royal Philharmonic Society.