Malcolm Goodwin i Boyd Holbrook (»The Fugitive«)
Novi streaming servis od proljeća je izbacio nekoliko zapaženih »mini« miniserija
povezane vijesti
Da korona mijenja mnogo toga, uočljivo je i u svijetu TV serija čiju je veliku ekspanziju zaustavila pandemija koja nalaže socijalnu razdaljinu, druženje i rad što manjeg broja ljudi, osamljivanje…
Budući da je u takvim uvjetima teško raditi i snimati filmove i serije, dogodila se očekivana kriza na koju bilježimo raznovrsne reakcije, a jedna od najzanimljivijih uočljivih tijekom ovog ljeta na izdisaju svakako je ona vezana uz pojavu, nazovimo ih tako, »mini« miniserija.
Riječ je o TV serijama koje znaju imati od 13 do 15, čak i 16 epizoda što izgleda puno, ali samo dok gledajući ne shvatite da svaka od tih brojnih epizoda traje od 6 do 10 minuta! Drugim riječima, cijela »sezona« sa svojih petnaestak epizoda traje od 90 do 120 minuta!
Naravno, odmah se postavlja pitanje nisu li to, ustvari, filmovi koji su »proglašeni« TV serijama? Odgovor definitivno može biti potvrdan jer gledajući te »serije« jasno uočavate kako bi svaka od njih bez po’ muke funkcionirala kao film jer to ustvari i jest.
No, ipak su to serije, tvrde nam iz novog streaming servisa Quibi koji je od proljeća pa do početka jeseni na tržište izbacio nekoliko tih »mini« miniserija koje su privukle priličnu pažnju.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Desetak serija
Temelj Quibi pristupa takvim TV serijama je ideja po kojoj se filmske sadržaje duge 90 do 120 minuta, ili koju minuticu više, nudi kao rascjepkane epizodice te ih se plasira ponajprije na – mobitele.
Ovako postavljene osnove jasno ukazuju kako su ciljana publika ovog novog TV proizvoda prvenstveno mladi, dakle oni koji bez mobitela ne mogu nikako i navikli su preko njega primati sve, pa eto i TV serije!
Hoće li Quibi biti uspješan, pokazat će vrijeme, a prve reakcije kreću se od pohvala zbog novog »oblika« TV serija pa do zgražanja zbog svojevrsnog nasilja nad snimljenim materijalom jer u »sjeckanju« filmske priče na sekvence duge od 6 do 9 ili 10 minuta mnogi ne vide ništa doli podilaženje ukusu i navikama mladih generacija ovisnih o kratkoći baš svega što je vezano za mobitel.
Legendarni Jeffrey KatzenbergOsnivač novog »igrača« u svijetu TV serija je Jeffrey Katzenberg, čovjek koji je bio na čelu Disneyja od 1984. do 1994. godine da bi potom sredinom devedesetih u suradnji s legendama kao što su Steven Spielberg i David Geffen osnovao danas čuveni studio Dreamworks. Njegovo ime privuklo je mnoge pa je za svoj Quibi projekt snimanja i plasiranja na tržište ovih »mini« miniserija osigurao svotu od čak 1,75 milijardi dolara, a među onima koji su ušli u posao su kompanije kao što su Disney, Sony Pictures, WarnerMedia ili pak Universal. |
No, Quibi je tu, ponuda je na stolu, a konačnu će odluku donijeti publika čiji će interes presuditi ovoj ideji. Ostavimo li, pak, po strani rasprave o tome kakvog smisla ima stotinjak minuta dugu filmsku priču pretvarati u »seriju« od petnaestak epizoda te okrenemo li se sadržaju prvog niza ponuđenih Quibi serija, onda je dojam puno pozitivniji jer neke od njih nose vrlo zanimljivu priču, dobro su režirane i osmišljene, među glumcima ima jakih imena te se te mikroserije bez poteškoća može gledati i u njima uživati, čak i uz činjenicu da svakih 6-7 minuta »epizoda« završava te odmah ekspresno – bez dugih odjavnih i uvodnih špica – počinje nova.
Naravno, ne morate ih gledati na mobitelu jer je uz čuda moderne tehnike i uz malo truda, sve to dostupno na laptopu ili TV ekranu. Od desetak trenutačno ponuđenih takvih serija mi vam za ovu prigodu preporučamo tri koje nadilaze prosjek i mogle bi, primjerice, funkcionirati kao sasvim dobri i zanimljivi filmovi, koliko god ih Quibi nazivao serijama.
Najopasnija igra
Prva od njih je »Most Dangerous Game« (Najopasnija igra) u kojoj već u uvodnoj sceni upoznajemo Dodgea Tinesa (odlično ga glumi Liam Hemsworth, znan po ulogama u filmskom serijalu »Igre gladi«), mladića koji od liječnika saznaje da je smrtno bolestan te u želji da svojoj trudnoj supruzi osigura budućnost pristaje na ponudu Milesa Sellersa (Christopher Waltz) koji mu nudi velik novac ako pristane na 24 sata biti – lovina.
Lovit će ga petero ljudi koji ga mogu ubiti samo rukama, dakle ne iz daljine puškom ili na neki sličan način, a svaki sat preživljavanja Dodgeu donosi milijun dolara koji automatski sjedaju na njegov račun čim prođe sat u kojem on preživi.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Nesretni mladić najprije se dvoumi, a potom ipak prihvaća pa kreću žestoke i neizvjesne scene akcije na ulicama Detroita pri čemu Dodge ne zna kako izgledaju njegovi protivnici i tko su, a to mu, logično, otežava zadatak. Atraktivna završnica donosi neizvjesno i u osnovi vrlo neočekivano rješenje što podiže vrijednost ovog filma/serije koji, kako se to onom čuvenom frazom kaže, zaista drži gledatelja zalijepljenog za fotelju.
Režiser »Najopasnije igre« je Phil Abraham, a priču su osmislili Josh Harmon, Scott Elder te Nick Santora koji kao scenarist stoji i u još jednoj Quibi seriji, vrlo dobroj »The Fugitive« koju je režirao Stephen Hopkins, a temelji se na davnoj (1963.) istoimenoj američkoj TV seriji, odnosno filmu iz 1993. godine, ali s promijenjenom pričom.
Glavni je lik ovog puta Mike Ferro, mladi matematički i informatički genij koji je zbog prometne nesreće u kojoj mu je poginuo brat odslužo tri godine zatvora, nakon čega nikako ne može u rodnom Los Angelesu naći stalan posao.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
The Stranger
No, da stvari mogu biti i gore, shvaća kad postane glavni osumnjičeni nakon terorističkog čina eksplozije u podzemnoj željeznici.
Površno prenošenje i analiza snimaka iz metroa pretvaraju ga u glavnog krivca na kojeg počinje nemilosrdan lov tijekom kojeg on mora ne samo spašavati živu glavu već i dokazati svoju nevinost te otkriti pravog krivca. To će se i dogoditi pa će nakon niza napetih scena jurnjave i obrata Ferro iznova naći sreću uz suprugu Allison i desetogodišnju kći Pearl.
Vrlo je dobro njegov lik oživio Boyd Holbrook znan iz filmova »Milk«, »Gone Girl« ili »A Walk Among the Tombstones«, kao i sjajne Netflixove serije »Narcos«. No, još je bolji u ulozi nemilosrdnog policajca John Wayne tipa čuveni Kiefer Sutherland, a uz ove dvije izvrsne uloge serija plijeni pažnju i jasno izraženom kritikom prema površnom i senzacionalističkom novinarstvu, policijskoj agresivnosti i brutalnosti te općenito predrasudama i krivim procjenama ljudi.
I dok »The Fugitive« jasno poziva spomenute prethodnike, serija »The Stranger« ima solidne poveznice s čuvenim Harmonovim filmom »The Hitcher« (1986). Glavni je lik mlada Clare koja u Los Angeles dolazi iz Kanzasa s ciljem da postane spisateljica, a dok se to ne dogodi, zarađivati odlučuje tako što će voziti taksi.
Jedan od prvih zadataka te je noći vodi do bogatog dijela grada gdje joj u auto ulazi Carl E. Ugodni početni razgovor nakon nekoliko minuta pretvara se u dramu jer svojoj vozačici Carl E. priznaje kako ne stanuje u vili ispred koje ga je pokupila. On se tamo našao samo zato što je upravo ubio cijelu obitelj, među njima i dvoje djece.
Uz te riječi on vadi i krvavi nož pa Clare postaje svjesna kako ima posla sa psihopatom.
Napeto i zanimljivo
Ono što slijedi su njezini pokušaji da mu pobjegne, odnosno njegova igra s njom jer u svemu i u svakom trenutku ima prednost pa je samo pitanje kad će njegov sadizam biti utažen novim ubojstvom.
Ipak, kraj je bitno drugačiji i do njega iznova dolazimo kroz napetu i zanimljivu priču kroz koju se uočljivo kritizira suvremena digitalna tehnologija koja omogućuje kontrolu svakog čovjeka, ali i policijska brutalnost u sceni kada jedan od likova policajcu koji ga silom nastoji zadržati na zemlji, upućuje one danas već čuvene riječi – »I Can’t Breathe!« Odličnu ulogu kao Clare ostvarila je Maika Monroe, Dane De Haan je vrlo dobar kao psihopat Carl E, a Avan Joghia je također dobro odglumio Clarinog prijatelja JJ-a.
Svima njima svakako treba dodati i autoricu serije, poznatu kanadsku scenaristicu Veenu Sud koja se proslavila američkom verzijom TV serije »The Killing«, a iza nje su i serije »Seven Seconds«, »The Lie« i »Cold Case«