FOTO/Unsplash
Tamo gdje ima vode, tu su i bakterije.
povezane vijesti
Voda je jedan od najčešćih sastojaka koji se nalaze u proizvodima za uljepšavanje. Poznata po svojim specifičnim svojstvima koja “otapaju hidrotopljive krute ili plinovito aktivne sastojke”, voda se često koristi kao otapalo ili kao sredstvo za poboljšanje konzistencije i mazivosti proizvoda. Ona je svuda, u sredstvima za čišćenje, serumima, gelovima i mirisima.
Dodavanjem male količine vode proizvod dobiva mekšu i podatniju teksturu, što je kontra težim balzamima i maslacima na tržištu. Međutim, voda također dolazi sa svojim poštenim udjelom problema koji utječu i na naša tijela i na okoliš u cjelini.
Kao rezultat, novi val ljepote bez vode – kozmetički proizvodi bez ikakvog udjela vode, osvaja industriju.
Problem s proizvodima na bazi vode
Danas je većina proizvoda dizajnirana da bude isplativa i dugotrajna. U tu se svrhu voda često koristi kao punilo jer je jeftina i sprečava onečišćenje. Međutim, to je i leglo klica.
Tamo gdje ima vode, tu su i bakterije. Slično kao i hrana koju treba čuvati u hladnjaku, proizvodi bogati vodom više nisu stabilni na policama bez dodatka konzervansa koji ubijaju bakterije i smanjuju rast mikroba, piše Vogue.
Međutim, konzervansi su povezani s disfunkcijama imunološkog sustava i reproduktivnim poremećajima. Nadalje, iako se čini da bi voda bila hidratantni sastojak, utvrđeno je da proizvodi na bazi vode isušuju kožu i kosu jer voda isparava, uzimajući sa sobom mnoga zdrava i prirodna ulja kože. Još gore, ponekad koža može reagirati na sintetičke emulgatore, mirise i bojila kad voda ispari. U krajnjem slučaju, to može rezultirati upaljenom, nadraženom kožom .
Osim što šteti našem tijelu, dodavanje vode proizvodima može štetiti i okolišu. Na našem planetu ima više od 8,3 milijarde tona plastike. Industrija ljepote bila je vodeća u korištenju višeslojne plastike za ambalažu što je često teško ili nije moguće reciklirati.
Dodavanjem vode kao punila proizvodima smanjuje se ukupna učinkovitost proizvoda. Što je proizvod manje učinkovit, to ga više konzumirate. Što više proizvoda konzumirate, potrebno je više ambalaže, što onda stvara veće onečišćenje vode.
Uspon ljepote bez vode
Koncept ‘ljepote bez vode’ izvorno je započeo u Južnoj Koreji, a na zapadu je stekao snagu 2015. Ljepota bez vode može se naći u različitim oblicima, uključujući balzame za čišćenje, pudere, čvrste tvari, koncentrirana ulja, maslace za tijelo, maske i serume te se može uklopiti u njegu kože, njegu kose i šminku.
Koncept bez vode izvorno se odnosio na povećanje potencije proizvoda za njegu kože kako bi imali veću učinkovitost na koži. Indie beauty marke uvele su ovaj trend, lansirajući inovativne formule bez vode.
Međutim, ovaj se trend popeo u svijest glavnih potrošača, a na raspolaganju su i masovne i luksuzne marke. Danas je ‘ljepota bez vode’ puno više od učinkovitosti: predstavlja želju za čistim i netoksičnim formulama usred rastućih zabrinutosti o održivosti.