Nastup ansambla Musica Viva

Festival klasične glazbe u Novom Vinodolskom: Jubilarni festival impresivnih izvedbi

Ramiro Palmić

Musica viva

Musica viva

Svojom interpretacijom u Novom Vinodolskom, ansambl Musica Viva potvrdio je visok standard izvođačkih mogućnosti zahtjevne barokne glazbe



NOVI VINODOLSKI – Na završnom koncertu ovogodišnjeg, 10. međunarodnog festivala klasične glazbe predstavio se renomirani zagrebački ansambl Musica Viva, što ga je još 1998. godine osnovala ugledna zagrebačka čembalistica i pedagoginja Višnja Mažuran. Uslijedili su ubrzo mnogobrojni nastupi visoke umjetničke razine te se vremenom Musica Viva profilirao u vodeći ansambl te vrste u Hrvatskoj. Ansambl se specijalizirao i izvodi poglavito djela barokne epohe i njegovim rubnim razdobljima, kasne renesanse, rokokoa i predklasike.



Članovi ansambla su renomirani zagrebački solistički i orkestralni glazbenici te pedagozi, koji velikom ljubavlju, žarom i entuzijazmom dio svojih djelatnosti posvećuju zajedničkom komornom muziciranju. U tijeku višegodišnjeg predanog stručnog rada ovi vrhunski glazbenici raznih generacija postižu visoku razinu muziciranja. Ansambl čine Renata Penezić flauta, Branko Mihanović oboa, Jasen Chelfi violončelo i Franjo Bilić čembalo. Pomno sastavljen program kojim su nastupili, kronološki čine skladbe talijanskih i hrvatskih baroknih skladatelja i instrumentalista. Koncert je počeo »Trio sonatom br. 1, u G-duru« venecijanskog skladatelja i violinsta Domenica Galla, kojom su izvođači na samom početku u sva tri kontrastna stavka pokazali primjerenu uigranost i visoki profesionalizam.


Tehnička lakoća


Koncertna večer nastavljena je Trio sonatom u c –molu QV. 2 Anh. 5, njemačkog flautista i skladatelja Johanna Joachima Quantza. Stavcima Trio sonate, Andante moderato, Allegro, Larghetto i Vivace, Quantz je potvrdio svoje skladateljske kvalitete i melodijsku invenciju. Vrlo uvjerljivom i uživljenom interpretacijom te posebno uigranim dvopjevima flaute i oboe uz prisnu podršku ostalih članova, ansambl je gradio luk cjelovite ciklične skladbe, ističući pritom specifične značajke svakog od četiriju kontrastnih stavaka. Zadnji stavak Vivace osobito je zahtjevan i virtuozno pisan za flautu, u kojem je naša vrsna flautistica Renata Penezić tehničkom lakoćom i odličnom artikulacijom tonova ostvarila upečatljiv umjetnički oblik.


Deseto izdanje



Deseto, jubilarno izdanje Festivala odvijalo se u organizaciji ART NOVI i pod umjetničkim ravnateljstvom Marije Mikulić Štimac. Zbog epidemioloških mjera program je bio reduciran i održane su samo četiri koncertne večeri. U pogledu glazbenih sadržaja i odabranih interpreta, zahvaljujući ponajviše kriterijima umjetničke ravnateljice, bila su to visokokvalitetna glazbena događanja, koje bi poželjela mnoga veća, ne samo domaća glazbena središta. Na svečanom otvaranju nastupio je izvrstan ženski gudački kvartet Selini iz Austrije, nadalje istinsko oduševljenje posjetitelja izazvalo je muziciranje Ansambla Croazzolla sa solisticom M. Mikulić Štimac na glasoviru, a na pretposljednjem koncertu talentirani domicilni glazbeni umjetnik međunarodne reputacije, dvadesetpetogodišnji harmonikaš Ante Mamula svojim je interpretacijama klasičnog repertoara osvojio publiku. Unatoč restrikcijama i sigurnosnim mjerama koncerti su bili dobro posjećeni.

 


U Veneciji je djelovao skladatelj Gabriele Usper, rodom iz Poreča, čija je izvedba po formi i sadržaju njegove zanimljive i tematski raznolike »Sonate a tre« protekla u uravnoteženoj i izvanrednoj suradnji svih članova u pogledu tempa i agogike i u vrlo lijepo izrađenoj završnoj kadenci. Osobito zanimljiv i plodan talijanski barokni skladatelj i virtuoz na violini Antonio Vivaldi, slovi kao ključna ličnost u prijelaznom razdoblju između baroka i klasike. U tumačenju Vivaldijeve izrazito melodiozne i briljantno napisane Trio sonate u B-duru, RV 76, op. 5, br. 5, sa stavcima Preludio-Largo, Allemanda-Allegro i Corrente-Allegro, zagrebački su umjetnici demonstrirali filigranski razrađeno umijeće kolektivne interpretacije u svim nijansama dinamike, ritmike i izbalansirane zvučne slike, s upečatljivo razrađenim dijalozima flaute, oboe i violončela uz kontinuiranu prisutnost čembalista. Svojom interpretacijom ansambl je potvrdio visok standard izvođačkih mogućnosti zahtjevne barokne glazbe.


Umjetnički pečat


U izvedbi Trio sonate u d-molu, Wq. 145 najpoznatijeg Bachova sina, Carla Emmanuela Bacha, svi članovi ansambla Musica Viva muzicirali su tehničkom perfekcijom i stilskom profinjenošću komornih glazbenika.


Iz golema opusa Georga Philippa Telemanna, kao zaključak službenog dijela programa završnog novljanskog koncerta, izvedena je njegova Trio sonata u g-molu, TWV 42:g 9, djelo jedinstvene ljepote i razrade bogate motivske građe. Članovi ansambla u svim elementima interpretacije muzicirali su zanosno i koncentrirano dajući senzibilizirani umjetnički pečat svom cjelovečernjem nastupu, ovom raskošnom baroknom partiturom. Posjetitelji nisu krili istinsko oduševljenje te su nagradili sjajne glazbenike dugotrajnim pljeskom, a oni su u dodatku ponovili briljantni brzi stavak iz Vivaldijeve Trio sonate.