FOTO RONI BRMALJ
Umjesto u turizmu i ugostiteljstvu studenti najčešće rade u trgovini i transportu, skladištima, slaganju robe ili rade na blagajnama
povezane vijesti
RIJEKA – Sve do ove godine studenti su bili iznimno traženi kao radnici u ugostiteljstvu i turizmu i puno prije početak nove turističke sezone, no ove godine pandemija je potražnju za studentskim radom doslovce prepolovila. Nema više potražnje velikih hotelskih kuća u kojima su studenti najčešće obavljali poslove sobarica, servirki, konobara, kuhara, zapošljavali se kao banjine, ali i na recepcijama i u trgovinama. Tražile su ih velike hotelske kuće, ali i mali ugostitelji, a jedni drugima konkurirali su boljom ponudom cijene sata.
Pedeset posto manje
Ovog ljeta, kaže voditeljica Student servisa Studentskog centra Sveučilišta u Rijeci, Ljiljana Badurina, ponuda poslova 50 posto je manja nego u istom periodu prošle godine, a umjesto u turizmu i ugostiteljstvu studenti najčešće rade u trgovini i transportu.
– S obzirom kakva je ponuda poslova bila prije par mjeseci sada je puno bolje, ali daleko je to od onoga kako je bilo prijašnjih godina. Studenti se trenutno najviše traže za rad u transportu, skladištima, slaganju robe ili pak za rad na blagajnama. Ponuda studentskih poslova doživjela je veliki pad, a taj se pad najviše osjeća u području turizma.
Zakonski minimalna satnica je 25,39 kunaNema više podizanja satnice zbog velike konkurencije, no ispod zakonski minimalne satnice od 25,39 kuna student ipak ne može zaraditi bez obzira koji posao obavljao. Poslodavci, kaže Badurina, poštuju i obavezu uvećanja satnice za 50 posto za rad nedjeljama, blagdanima, kao i noćni rad, a riječki Student servis ima registrirano 8.100 studenata. |
Ranijih godina bio je slučaj da su se studenti za rad u sezoni tražili već u siječnju. Dolazile su velike hotelske kuće i tražile studente za rad u animaciji, a onda bi prije početka sezone studenti prolazili edukaciju. Ove je godine to izostalo. Eventualno su animatori na rođendanima, a očito je da hotelske kuće mogu odrađivati sezonu i s vlastitim radnicima te im ispomoć ne treba, pojašnjava Badurina.
Studenti, dodaje ravnatelj Studentskog centra, Dinko Jurjević, zbog sklopljenog ugovora ne moraju dolaziti u Studentski centar.
Web aplikacija
– Već godinama imamo mogućnost online podizanja ugovora, a ukoliko student baš fizički želi donijeti ugovor postavili smo na ulazu kutiju u koju ga mogu odložiti kako ne bi morali ulaziti u prostorije Studentskog centra, pojašnjava Jurjević.
Ujedno dodaje da je Studenti centar svoju uslugu ponude poslova ove godine obogatio i aplikacijom.
– Uz web aplikaciju na kojoj student možete doći do najažurnijih informacija vezanih za studentske poslove i dnevnu ponudu prehrane u restoranima i bistroima, Studentski centar Rijeka je razvio i profesionalnu aplikaciju za mobilne uređaje. Radi se zapravo o dvije aplikacije, jednoj za Android, a drugoj za iOS uređaje.
Zahvaljujući njima, studenti sada putem mobitela mogu provjeriti što se toga dana nalazi na meniju u menzi, kako kontaktirati SC te pronaći posao, ističe ravnatelj.
Kao novost Jurjević ističe i rad studentskog restorana »Index« koji ovog ljeta neće zatvoriti svoja vrata, što zbog studenata kojima su ispitni rokovi nešto kasnije, a što zbog EPK i eventualnog dolaska turista.