Svečana završnica

NAJIZNAJMLJIVAČI Izbor koji pomaže podizanju samosvijesti hrvatskog turizma

Edi Prodan

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Akcija poput ove koju su na nacionalnom teritoriju iznijeli Novi list i Glas Istre je vrlo poticajna za opći izgled hrvatskog turizma, donosi kvalitativne pomake i zadovoljstvo svih sudionika u gospodarskoj grani što u Hrvatskoj čini čak petinu svih prihoda



Svečanim uručenjem nagrada u samu je završnicu ušla prošlogodišnja akcija Izbor najboljih iznajmljivača u Hrvatskoj koju su zajedno s Hrvatskom turističkom zajednicom organizirali Novi list te Glas Istre. Rekli smo u završnicu jer preostaje još uručenje nagrade obitelji Bakić iz Splita koja je zasluženo dobila nagradu za najbolje iznajmljivače u kategoriji apartmana. Ono što je također jako dobro, i to iz čitavog niza razloga, je činjenica da se direktor HTZ-a Kristjan Staničić odlučio osobno, u njihovim smještajnim jedinicama, uručiti nagrade. Na taj se način izbjeglo okupljanje nagrađenih u nekom »službenom« prostoru, baš kao što se Staničiću, jednom od najvažnijih kreatora hrvatskog turizma, pokazalo koliki je potencijali grane gospodarstva koju vodi.


​Vanserijsko zdanje


Kako smo već izvješćivali, nagradu za najbolju kuću/villu dobilo je reprezentativno zdanje Villa Covri iz istoimenog mjesta nedaleko od Brtonigle. Objekt koji vode Nataša Kraljević te njezin brat Nenad ima fantastičnu povijesno-socijalnu priču koja na jedan slikovit način pokazuje i povijest tog dijela Istre. Ono što je pak njezin novovjeki forte, na jedan je osebujni način povezujući povijest ali i najmodernije tendencije u arhitektonskom oblikovanju iskazao arhitekt Boris Ružić, koji se također pridružio uručenju nagrada u Vili Covri. A da je fešta uručenja jedne od najznačajnijih turističkih nagrada za 2019. godinu bila uistinu prilika da se »na terenu« susretne struka, ukazuje i činjnica da se uz domaćine, a došli su svi od onih najmlađih kojima još nije ni godina dana pa do najstarijih, pokazalo je i prisustvo Denisa Ivoševića, direktora TZ-a Istre kao i njegove kolegice, čelnice TZO-a Brtonigle Michelle Babić. Skupu se pridružio i načelnik općine Brtonigla Paolo Klarić, dok je boje Glasa Istre predstavljala Ivana Zečević, voditeljica marketinga najvažnije istarske medijske kuće.


Foto Marko Gracin


Foto Marko Gracin





Sjajnom pričom o Vili Covri oduševljen je bio i direktor HTZ-a Kristjan Staničić koji je s posebnim zanimanjem popratio dio o nastojanju da se prigodom gradnje poseban naglasak stavi na ekološki prihvatljive, biomaterijale, što mu je iscrpno izložio arhitekt Ružić, kao i na činjenicu da se maksimalno koristilo znanje i proizvode hrvatskih proizvođača. Dio priče o Villi Covri je i mogućnost da gosti digitalnim putem naručuju ekološki uzgojene namirnice od okolnih proizvođača koje onda sami ili uz pomoć kuhara pripremaju u besprijekorno opremljenoj kuhinji. Kako se moglo spoznati, riječ je dakle o objektu kod kojeg je uz kvalitetu ekologija prioritet svih prioriteta.


Foto Marko Gracin


Foto Marko Gracin



– Uspješnost poslovanja objekta najvišeg standarda pokazuje smjer kojim se treba kretati hrvatski turizam. Kvaliteta privlači velik broj gostiju koji su, kako su nam potvrdili i vlasnici Ville Covri, na kraju jako zadovoljni kako smještajem tako i s doživljajem Hrvatske, istaknuo je Staničić ujedno pohvalivši nastojanje domaćina da njihova vila bude poticajna i za sve ostale turizmu komplementarne djelatnosti.


Drugi dio jučerašnje svečanosti zbio se u Rijeci, u Verdijevoj ulici gdje je lauret bio Tearo Suite & Rooms vlasnika Dejana Alpeze. U Rijeci se direktoru HTZ-a Staničiću pridružio i ministar turizma Gari Cappelli. Sa strane medijskog organizatora nagradu je zajedno sa Staničićem Alpezi uručila Silvija Gerc Vodopija, direktorica marketinga Novog lista, a sve su zajedno popratili i dakako podržali Renata Vincek, voditeljica projekata unutar TZ-a Kvarnera kao i direktor TZG-a Rijeke Petar Škarpa. A ono što je pak bila najbolja moguća potvrda kvalitete i smislenosti akcije ogledalo se u činjenici da uvaženi gosti ovog svečanog skupa u najbolje sobe Hrvatske uopće nisu mogli ni – zaviriti! Razlog? Pune su gostiju koje se dakao ne smije smetati!



– Savršeno, i urbani turizam je u uzletu, što reći početak je veljače, a u ovom se objektu ne može pronaći slobodni krevet, konstatirao je zadovoljno Staničić.


Ministar Gari Cappelli, kao što je poznato, silno inzistira na dvjema komponentama razvoja hrvatskog turizma: podizanju kvalitete i pretvaranju pojama »turistička sezona« u »turistička godina«


– Ovaj objekt, nagrađeni Teatro suite pokazuje baš to, da sezona nema granice, da nije omeđena ljetnim mjesecima kao i na to da je za takvo poslovanje presudna upravo kvaliteta. Nagrada koju ste im dodijelili potvrđuje da su naša institucionalna nastojanja na terenu naišla na dobar prijem, kod naših iznajmljivača. Baš kao i na činjenicu da se ulaganju u kvalitetu isplati, zaključio je Cappelli.


​Alpezi nužno širenje


– Da, uglavnom nam je tako. Nisam se čudio velikoj gužvi koja je vladala u vrijeme svečanog otvorenja EPK Rijeka 2020 jer nam gostiju ne nedostaje ni u jednom godišnjem dobu. Jako sam zadovoljan što se jedna ovakva investicija pokazala opravdanom, još bih zadovoljniji bio kad bi mi se od strane Grada Rijeke izašlo u susret u želji kupovanja susjednog, danas praznog stana koji bih također pretvorio u luksuzne sobe. Kako se vidi i iz mojeg iskustva, Rijeka je postala turistima privlačan grad, moramo se tome priključiti i prilagoditi, naglasio je Alpeza ujedno jasno dajući do znanja na koje bi se svoje adute Rijeka danas morala značajnje oslanjati.



A zadovoljna je bila i direktorica marketinga Novog lista koja je zajedno s kolegom Brunom Lončarićem kao i stručnjacima iz HTZ-a osmislila i pokrenula ovu akciju.


– Novi list je dokazao da, s pozicije regionalne novine, ima snage realizirati akciju nacionalnog opsega. Naši su novinari zajedno s partnerima iz Hrvatske turističke zajednice prošli tisuće kilometara terena, posjetili stotine lokacija u cijeloj Hrvatskoj kako bismo u velikom broju prijava izdvojili one koji zaslužuju titulu – najboljih privatnih iznajmljivača u Hrvatskoj. Cilj je ove akcije bio izdvojiti privatne iznajmljivače koji su učinili značajne iskorake u kvaliteti ponude i osigurati im veću medijsku vidljivost, kao i skrenuti pažnju na nove trendove u privatnom smještaju. Situacija na terenu upućuje na veliku posvećenost podizanju kvalitete – smještaj kategorije 4 i 5 zvjezdica može privući kvalitetnije goste i smanjiti ovisnost o sezonalnosti, a riječki Teatro je izvrstan primjer takvog koncepta, zaključila je Gerc Vodopija.



Na kraju, kako se moglo zaključiti prema povratnim informacijama lanjske akcije, isto se može očekivati i ove godine. Stoga, iznajmljivači pripremite se i prijavite kad za to dođe vrijeme. Akcija poput ove koju su na nacionalnom teritoriju iznijeli Novi list i Glas Istre je poticajna za opći izgled hrvatskog turizma, donosi kvalitativne pomake i zadovoljstvo svih sudionika u gospodarskoj grani koja u Hrvatskoj čini petinu prihoda.