Sve po zakonu

Ekipa Novog lista isprobala ograničenja na obilaznici i za par minuta stvorila kolonu od 300 metara; Što bi bilo da je špica?

Darko Pajić

Novinari Novog lista krenuli su odvojeno u dva automobila od čvora Draga, te smo na ulazu u tunel Trsat, neposredno poslije prolaza čvora Orehovica, zauzeli oba prometna traka i upalili sva četiri žmigavca. Istovremeno smo i brzinu smanjili na zakonom propisanih 60 km/h



RIJEKA Tko bi rekao da čovjek mora biti hrabar ako želi poštovati zakon. Nije jednostavno sjesti u automobil, točnije dva automobila i provesti se brzinom od 60 kilometara na sat riječkom obilaznicom, blokirati pritom oba vozna traka i trpjeti opravdano negodovanje vozača u nepreglednoj koloni za leđima.


Bilo je to pet minuta straha na riječkoj obilaznici u jednom neobičnom pokusu koji bi bilo najbolje da nitko više ne pokušava ponoviti, jer je zbog toga doista povećana opasnost od nezgoda u prometu.


Jednostavna strategija  


 




Strategija je bila sasvim jednostavna. Novinari Novog lista krenuli su odvojeno u dva automobila od čvora Draga, te smo na ulazu u tunel Trsat, neposredno poslije prolaza čvora Orehovica, zauzeli oba prometna traka i upalili sva četiri žmigavca. Istovremeno smo i brzinu smanjili na zakonom propisanih 60 km/h i kao u nekom usporenom filmu krenuli prema čvoru Škurinje. Osjećaj je užasan, jer vam prvi automobili nailaze, blicaju i signaliziraju da se prolaz oslobodi svega stotinjak metara nakon ulaska u tunel Trsat i to na prilično nepreglednom dijelu ceste, koja na tom dijelu ulazi u dugačak desni zavoj.



Na Facebooku, Tweeteru i portalu Novog lista u posljednjih desetak dana bilo je mnoštvo komentara čitatelja o temi ograničenja brzine na dionici Škurinje – Orehovica. Izdvojili smo nekoliko zanimljivih. Vedran Marin– I s postojećim ograničenjima, naravno ako ih se poštuje, vožnja do Orehovice je naporna i tlaka, a s ovim će nam se doživljaj upotpuniti, pa će svi oni koji i inače voze 15-tak km/h ispod ograničenja (jer ne daj Bože da se moraš naglo zaustaviti – čitaj – ima još barem 500 m ispred sebe) imati gdje prakticirati svoju vožnju bez gledanja šta se oko njih događa. Andrea Kučan– Po zaobilaznici 60km/h… Koja glupost! Ime zaobilaznica znači da je to cesta za obilazak centra grada, tj. rasterećenje centra od stvaranja nepotrebnih gužvi. Pa ako će se voziti 60 km, onda mogu ići i kroz centar, brže ću doći do cilja! Dejan Kršić  – Rekao bih da je logika bila ovakva, bez obzira na znakove i stanje na cesti prosječan Hrvat, a i mnoge Hrvatice voze barem 20 km više od dopuštenog. Dakle, ako stavimo ograničenje 60, vozit će 80, a ne 140 kao obično.Zina Merkl – Neki dan sam tamo vozila po ograničenjima. Bilo me je sram, jer su oni iza mene mislili da sam psihički bolesnik, a ja sam se baš tako i osjećala tog trenutka. Tako sam bila sretna kad sam došla do kraja zaobilaznice da mi dođe da je stalno izbjegavam.


Srećom, vozači su se u tom trenutku pokazali prilično uviđavnima i opreznim, pa se u tren oka iza novinarskih vozila počela formirati sve veća i veća kolona. Dogovor je bio tim usporenim tempom doći do portala tunela Škurinje 2 iznad kojeg se na pogodnoj lokaciji smjestio fotoreporter našeg lista čekajući naš dolazak.


Pokazat će se da je najteže bilo istrpjeti želju za stiskanjem papučice gasa i dočekati da tih pet dugih, predugih minuta konačno prođe i da stignemo do lokacije za fotografiranje. Ona je odabrana jer na vijaduktu Mihačeva Draga ipak postoji nešto preglednija ravnica, pokazat će se ne i dovoljno dugačka da bi u objektiv kamere stala sva natiskana vozila. Neka su ostala i iza zavoja kod Rastočina.


Isprika vozačima  


 


Prije prolaska »novinarske« kolone oko 60 sekundi niti jedno vozilo nije stiglo do vijadukta Mihačeva Draga. Iako prethodno promet nije bio posebno gust, kontinuirano je preko vijadukta prolazilo po nekoliko vozila. Nevjerojatno je također da je tako malo bilo potrebno za stvaranje gužve i kolone od 300 metara, jer je čak i za usporeni prolazak dionice u skladu sa zakonskim ograničenjima dovoljno manje od pet minuta.


Od tunela Trsat do vijadukta Mihačeva Draga su svega tri kilometra, a cijeli eksperiment odigrao se jučer oko 14 sati kada promet i nije bio posebno gust. Pitanje je kako bi to izgledalo da se dogodilo za vrijeme prometne špice u turističkoj sezoni ili što bi tek bilo da iznervirani vozači skrenu sa zagušene obilaznice na ulice u središtu Rijeke.


Na kraju, potrebno je uputiti ispriku nesretnim vozačima koji su se jučer našli u koloni. Ujedno treba priznati kako se originalna ideja o ovakvom obliku testiranja propisa na obilaznici pojavila na društvenim mrežama na iternetu, gdje su mnogi predlagali okupljanje vozača i usporenu vožnju ili neki drugi oblik prosvjeda protiv drastičnog i nepotrebnog usporavanja vozača između Škurinja i Orehovice.


Netko će se nakon ovoga valjda bar malo zamisliti i povesti računa o stvarnom stanju na cesti kojom 99 posto vozača prolazi nedozvoljenom brzinom.