Kreditom do štedljivih vozila

Autobusi na prirodni plin na riječkim ulicama već početkom 2012. godine

Marinko Glavan



    Prezentaciji je prisustvovao i gradonačelnik Vojko Obersnel, inače predsjednik skupštine Energa, pa nas je zanimalo kada će riječki distributer prirodnog plina krenuti u izgradnju punionice za CNG autobuse, što je osnovni preduvjet za njihovu eksploataciju.


    – Punionica će u svakom slučaju biti u funkciji prije isporuke autobusa, jer sigurno nećemo dopustiti da autobusi stignu, a da nemaju na što voziti, kratko je odgovorio Obersnel.





    – Ovisno o tome hoće li biti žalbi na postupak javne nabave za financiranje, očekujemo da ćemo natječaj za nabavu deset autobusa pogonjenih stlačenim prirodnim plinom moći raspisati prije kraja ove godine. To znači da će autobusi na prirodni plin riječkim ulicama početi prometovati u prvoj polovini iduće godine, kazao je Smojver tijekom testne vožnje riječkim ulicama. 


    Predstavljeni CNG niskopodni autobus njemačkog proizvođača MAN u odnosu na klasične autobuse pogonjene diesel motorom ima znatno niže emisije štetnih plinova, te već sada ispunjava euro VI normu, istaknuo je Zvonko Gabud, predstavnik MAN-ovog zastupnika za Hrvatsku, a nudi i mogućnost vožnje na bioplin. 


    – Autobus je i tiši od dieselom pogonjenih autobusa, a cijene prirodnog plina niže su i znatno manje variraju u odnosu na cijenu nafte i naftnih derivata pa osim ekoloških, ovakvi autobusi osiguravaju i ekonomske prednosti u odnosu na klasične diesel autobuse, kazao je Gabud, dodavši kako je najveća prednost MAN-ovih CNG autobusa sedamdesetogodišnje iskustvo te tvrtke u proizvodnji autobusa na plin, zbog čega je MAN danas vodeći europski proizvođač takvih vozila s pedesetpostotnim udjelom na tržištu u posljednje tri godine.