Inovativni riječki projekt

U Rijeci se gradi prvi hrvatski trimaran: Vitar 23 jurit će brže od vjetra

Branko Škorić

Trimaran je dugačak 6,99 metara, širok 5,62, a težina će mu biti oko 710 kilograma. Prema procjenama, u idealnim uvjetima pri brzini vjetra od 20 čvorova ploviti će isto tolikom brzinom, pa čak i brže



Inovativni riječki projekt – trimaran Vitar 23. Znalcima ne treba objašnjavati, a ostalima recimo – trimaran je plovilo što se sastoji od glavnog i dva pomoćna trupa. U konkretnom slučaju riječ je o jedrilici, a posebno je važno istaknuti da se radi o prvom hrvatskom trimaranu. Nazvan je Vitar (književno hrvatski – Vjetar) što, očito, naznačuje koliko bi brz trebao biti. Jasno, kad uhvati dobar vjetar.


   Trimaran Vitar 23, ističu njegovi kreatori i brodograditelji, atraktivno je i dinamično plovilo izuzetnih maritimnih kvaliteta. Oblikovano je s namjerom da služi iskonskim potrebama jedriličara u doticaju s morem i vjetrom. Sportski bolid što oblikom izvire iz podmorskog svijeta. Karakteriziraju ga linije sipe što se provlače po središnjem, glavnom i pomoćnim trupovima. Vanjski dinamičan izgled i detalji oblikovanja u jednakoj se mjeri nastavljaju u interijeru koji je dorađen do najmanjeg detalja i oblikovan u skladnoj harmoniji s vanjskim izgledom.   

Kvaliteta i sigurnost


   U svakom segmentu prepoznaje se jedinstveno i inovativno oblikovanje, pristup što spaja funkciju i atraktivan izgled. 


   Prvi hrvatski trimaran rezultat je timskog rada šireg kruga stručnjaka različitih profila usmjerenih prema jedinstvenom cilju. Trimaran je osmišljen je u projektnom studiju Šček – Cindrić u Rijeci. Na njegovu dizajniranju radila je trojka Ivan Cindrić, Ivan Margić iz istoimene projektne tvrtke, te Tin Matulja s Tehničkog fakulteta, a u tvrtki Alveus Performance gradnju vodi Alan Klanac. 




   Projektanti ističu da je plovilo zasnovano u omjerima »zlatnog reza«, kompozicijskom zakonu u kojemu se manji dio prema većem odnosi kao veći prema ukupnom. Projektiran je za kategoriju plovidbe C i zadovoljava sve uvjete za dobivanje CE certifikata.



   Trup novog plovila gradi se od karbonskih vlakana, vakuumskom infuzijom. Tvrtka Alveus Performance dugo je i temeljito pripremala gradnju novog plovila, ugradila u nju vlastito iskustvo, preuzimajući odgovornost za izradu prema visokim standardima, te normama kvalitete i sigurnosti.


Trimaran je dugačak 6,99 metara, širok 5,62, a težina će mu biti oko 710 kilograma. Prema procjenama, u idealnim uvjetima pri brzini vjetra od 20 čvorova ploviti će isto tolikom brzinom, pa čak i brže. Na vezu, kad ne plovi dimenzijama će biti skromniji, jednostavni mehanizam omogućuje lako sklapanje plovaka, pomoćnih trupova. Opsluživat će ga posada od maksimalno četiri člana. Prilikom plovidbe sa spuštenim jedrima pokretat će ga motor od 5 KS.   

Serijska proizvodnja


Gradnja trimarana u situaciji kad se stanje u maloj hrvatskoj brodogradnji može okarakterizirati dramatičnim, za mnoge je teško objašnjiva. Jest, atraktivan je za jedrenje, ali tko će ga kupovati. Neće se valjda zaustaviti na prototipu, kao što je u nas bilo više slučajeva. Projektanti i brodograditelji imaju odgovor, spremno su krenuli u izazov, vjerujući da trimaran može polučiti tržišni uspjeh.


Prema njihovim riječima, projekt Vitar dugoročno ima za cilj popularizaciju sporta, unapređenje nautičkog turizma te uspostavljanje atraktivnog i dinamičnog sistema regatnog natjecanja s trimaranima. Upravo kroz regate vide mogućnost plasmana trimarana na svjetsko tržište, uz istodobnu promociju novog turističkog sadržaja u Hrvatskoj.


   Trimaran predstavlja specifičan tržišni segment, posebno iz razloga što je u svijetu malo njihovih proizvođača, a u posljednje vrijeme raste im popularnost među sportskim jedriličarima. Važno je istaknuti da postoji zanimanje potencijalnih investitora, što bi moglo rezultirati serijskom proizvodnjom hrvatskog trimarana. Pritom direktor projekta Ivan Cindrić ističe da je Vitar 23, počevši od koncepta do detaljnog projekta, u potpunosti hrvatski proizvod, čije će se kvalitetne značajke iskazati već u sljedećoj nautičkoj sezoni.