Slučaj Željka Anića

Riječani lakše do Svetog Grala nego do parkirne karte

Marinko Glavan

Naš čitatelj Željko Anić iz Rijeke opisuje s čime se suočio želeći dobiti povlaštenu parkirnu kartu jer stanuje u ulici Pomerio 



Na moje pitanje u čemu je problem,  odgovoreno mi je da ”neznaju baš” je li moguće da dobijem kartu budući da nisam potpisnik ugovora, iako se u njemu izrijekom navodim kao sustanar



 Uvidjevši da je »svaki otpor uzaludan«, te kako bi izbjegli plaćanje kazni za parkiranje, njegova je supruga s vlastitom bakom u međuvremenu sklopila ugovor o najmu stana, ovjerila ga kod javnog bilježnika te na koncu ipak uspjela za svoje vozilo ishoditi povlaštenu parkirnu kartu. 


– Kada sam isto pokušao za vozilo čiji sam ja vlasnik, iako sam posjedovao  navedeni ugovor, prijavu boravišta pa čak i vjenčani list, jer sam naslutio da će pronicljivi djelatnici Rijeka prometa uočiti da moje ime nije Petra, pravo na povlaštenu parkirnu kartu nisam ostvario.


Brzom akcijom na relaciji šalter– voditelj-šalter utvrđeno je da ”to neće moći”, kako se izrazio djelatnik Rijeka prometa. Na moje pitanje u čemu je problem,  odgovoreno mi je da ”neznaju baš” je li moguće da dobijem kartu budući da nisam potpisnik ugovora, iako se u njemu izrijekom navodim kao sustanar, te da dođem sutra nakon što se oni konzultiraju s pravnom službom.


S obzirom da je to bio već peti put u tjedan dana da u Rijeka promet dolazim radi jedne te iste stvari, zatražio sam od djelatnika šaltera razgovor s njihovim nadređenim.


Sve ovo o čemu govorim događalo se oko podne, ali sam dobio odgovor da je šef na sastanku koji će trajati – do kraja radnog vremena! U ovoj komediji doista mi nije jasno zašto je zašto je nama koji parkiranje želimo plaćati i smatramo da na to imamo pravo, onemogućeno ostvarivanje tog prava, pita se Anić koji je, na kraju balade ipak uspio dobiti povlaštenu parkirnu kartu za svoj auto.


Upravo zbog te činjenice još mu je, kako ističe, manje jasno zbog čega su bili potrebni višekratni odlasci u »Rijekapromet«, da bi tek nakon svih peripetija dobio ono po što je i prvi put dolazio. 


Na naš upit o slučaju, direktorica »Rijeka prometa« Spomenka Mičetić odgovorila je da su način naplate parkiranja na javnom parkiralištu, parkirališne površine, organizacija te način naplate parkiranja i korištenja javnog parkirališta s naplatom na području Grada Rijeke koju obavlja trgovačko društvo Rijeka promet, definirani Općim uvjetima o načinu naplate parkiranja na javnom parkiralištu što ih je donijelo Gradsko vijeće.


Tko ima pravo na povlaštenu kartu?


»Pravo na povlaštenu parkirnu kartu ima fizička osoba – stanar koja kumulativno udovoljava uvjetima da ima prebivalište ili boravište na području na kojem se obavlja naplata parkiranja, što dokazuje osobnom iskaznicom ili uvjerenjem Ministarstva unutarnjih poslova o adresi stanovanja koje ne smije biti starije od 3 mjeseca i ugovorom o najmu stana ovjerenim od javnog bilježnika te da ima vozilo registrirano na svoje ime ili ima pravo korištenja vozila na svoje ime, što dokazuje valjanom prometnom dozvolom ili ugovorom o leasingu.


Dakle, obveza dostavljanja ugovora o najmu stana ovjerenog od strane javnog bilježnika, kao uvjet za ostvarivanje prava na povlaštenu parkirnu kartu u iznosu od 40,00 kuna mjesečno, postoji samo kod dijela potencijalnih korisnika povlaštenih parkirnih karata i to onih koji nemaju prijavljeno prebivalište u zoni naplate što je i bio slučaj kod gospodina Anića, a fizičkoj osobi – stanaru može se izdati najviše jedna povlaštena parkirna karta.


Budući  da su Opći uvjeti dali mogućnost da i građani koji imaju boravište na adresi u zoni naplate imaju pravo na povlaštenu parkirnu kartu, potencijalni korisnici iste po tom osnovu, kao dodatni uvjet za stjecanje prava na povlaštenu parkirnu kartu moraju dostaviti i ugovor o najmu stana ovjeren od javnog bilježnika.


Dakle, što se tiče slučaja gospodina  Anića, djelatnici Rijeka prometa d.d. učinili su sve sukladno važećim Općim uvjetima o načinu naplate na javnom parkiralištu koje je donijelo Gradsko vijeće Grada Rijeke.« stoji, među ostalim u dopisu direktorice Mičetić, uz izraze žaljenja »ukoliko je gospodin Anić imao nekih neugodnosti prilikom ostvarivanja prava na kupnju povlaštene parkirne karte«.


Sam Željko Anić kaže kako mu u cijeloj priči najviše od svega smeta stav prema njemu kao korisniku usluge koji je morao danima obijati šaltere, da bi se na kraju pokazalo ima pravo na kartu.


– Doista ne razumijem takav odnos. Zar ti ljudi misle da svi imamo vremena na pretek i možemo dolaziti šest, sedam puta zbog nečega što se moglo riješiti odmah. Ja slučajno radim u centru grada, pa sam mogao svakodnevno odlaziti u Rijeka promet. Ali isto tako mogu raditi i u Klani. Koliko bi u tom slučaju vremena trebalo da se stvar riješi, pita se na kraju Anić.