Nezadovoljstvo radom pomoćnika očituje se u činjenici da Perici Šoliću i Nikoli Mendrili nisu ponuđene druge funkcije u Ministarstvu
RIJEKA Ministar Siniša Hajdaš Dončić u ponedjeljak je smijenio tri svoja pomoćnika, a riječ je o Nikoli Mendrili i Perici Šoliću, koji se vraćaju u Rijeku, te o Jasminu Krizmaniću, koji također odlazi iz Ministarstva, ali na novu dužnost predsjednika uprave tvrtke za naplatu i održavanje, koju će osnovati Hrvatske autoceste i »Autocesta Rijeka-Zagreb«.
Kadrovske rošade dogodile su se u sklopu provedbe novog ustroja Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture u kojem se neka radna mjesta ukidaju, ali i činjenice da je ministar Hajdaš Dončić duže vrijeme bio nezadovoljan s rezultatima i načinom rada kadrova, koje je naslijedio od bivšeg ministra Zlatka Komadine.
Šolić je radio u Hrvatskoj gospodarskoj komori – Županijskoj komori Rijeka kao savjetnik predsjednika komore. Šolić je član SDP-a, a Mendrila ARS-a, male lokalne stranke koja nije imala važnijeg učešća na parlamentarnim izborima. Nakon njihova kratkog i neuspješnog mandata u Zagrebu, ostaje vidjeti gdje će se obojica vratiti, odnosno hoće li se ponovo zaposliti na starim radnim mjestima.
To je posebno upitno kad je riječ o Mendrili, jer će ga u županiji sada dočekati Vidoje Vujić, a ne Zlatko Komadina. Isto tako, na njegovom bivšem mjestu pročelnika sada se nalazi Gerhard Lempl, pa se na to radno mjesto Mendrila može vratiti tek nakon lokalnih izbora ukoliko na njima Komadina ponovo postane župan. Moguće je naravno i to da Vujić vrati Mendrilu u županiju, ali sada na neko drugo radno mjesto.
Kad je riječ o Jasminu Krizmaniću izvjesno je kako će se njegova smjena dodatno promatrati kroz političku prizmu, jer je Krizmanić član HNS-a, te iz Ministarstva odlazi nedugo nakon ostavke Radimira Čačića. Za Krizmanića također djelomično vrijedi procjena kako se nije dovoljno nametnuo i opravdao očekivanja na funkciji pomoćnika ministra zaduženog za Upravu cestovnog i željezničkog prometa.
Umjesto Krizmanića u Ministarstvo ne bi trebao doći nitko, već bi njegove dužnosti trebao preuzeti Dan Simonić, pomoćnik ministra za Upravu zračnog prometa, elektroničkih komunikacija i pošte, koja će se spojiti sa Upravom za cestovni i željeznički promet.
Zanimljivo je također da je Krizmanić u Ministarstvo došao iz Županijske uprave za ceste Krapinsko-zagorske županije, gdje je bio ravnatelj, te suradnik tadašnjeg krapinsko-zagorskog župana Siniše Hajdaša Dončića, koji ga je navodno i predložio u Ministarstvo.
Od riječkih kadrova na važnijim pozicijama u Ministarstvu sada je ostao samo zamjenik ministra Zdenko Antešić.Nije tajna kako je Antešić marginaliziran, te nema značajnijeg utjecaja.Njegova eventualna smjena je u ingerenciji Vlade, odnosno premijera Zorana Milanovića, koji nije prihvatio njegovu ostavku niti nakon afera s jednodnevnim umirovljenjem zbog saborske mirovine.
U zaključku treba reći kako je u 2012. pokušaj preuzimanja Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture od strane riječkog i primorsko-goranskog SDP-a doživio potpuni krah i fijasko.
Hajdaš Dončić je Krizmanića odlučio smijeniti, ali ga se očito nije odrekao, jer ga namjerava postaviti na barem jednako važno i odgovorno mjesto prvog čovjeka uprave zajedničke tvrtke HAC-a i ARZ-a za naplatu i održavanje, gdje bi trebalo raditi oko 2.700 cestara i blagajnika.
Krizmanić bi tako mogao postati operativno najodgovornija osoba za restrukturiranje Hrvatskih autocesta, a time i za projekt monetizacije autocesta, gdje se ključna politička odluka o tome hoće li Hrvatska ići u monetizaciju ili ne, mora donijeti tijekom naredne godine.