Prepoznajemo ih kao veliku reklamu za naš fakultet i priliku za svjetsku promociju riječkog studija strojarstva, kaže dekan Goran Turkalj
RIJEKA – Riteh Racing Team ubuduće će razvijati bolide koji jure do stotinu kilometara na sat za samo 3,2 sekunde, pale gume i postižu konkretne rezultate u Formuli Student u daleko komfornijim uvjetima, jer od matičnog Tehničkog fakulteta u Rijeci na korištenje su samo za svoje potrebe dobili vlastitu garažu. Riječki studenti tako su se konačno uspjeli maknuti iz omanje »rupe« u kutu studijskih radionica u koju doslovno jedva da je stao sam bolid, što ih ipak nije priječilo da u najprestižnijem svjetskom natjecanju studenata tehničkih znanosti pet godina zaredom ostvaruju sjajne rezultate.
Štoviše, riječki Riteh Racing Team jedini je hrvatski tim koji je uspio osvojiti nagradu na Formuli Student, a još 2010. godine u njemačkom Hockenheimu su u konkurenciji 80 timova iz cijelog svijeta osvojili prvo mjesto u kategoriji ekonomičnosti izrade bolida, dok su 2008. godine u engleskom Silverstoneu osvojili sveukupno treće mjesto. Napore Riteh Racing Teama prepoznali su na Tehničkom fakultetu, a dekan prof. dr. Goran Turkalj napominje da studente žele potaknuti da postižu još bolje uspjehe.
– Rado smo osigurali veće i bolje prostore za rad našem Riteh Racing Teamu. Prepoznajemo ih kao veliku reklamu za naš fakultet i priliku za svjetsku promociju riječkog studija strojarstva. Želimo im pomoći što više možemo – kaže dekan Turkalj.
Detaljan pristup
S uspješnim predstavljanjem Hrvatske i riječkog Sveučilišta na Formuli Student namjeravaju nastaviti i ove sezone, u kojoj će im se pridružiti i studentski timovi iz Zagreba i Splita. Očekuju ih dva službena natjecanja: Formula Student UK, koja se održava na povijesnoj stazi GP Silverstone te Formula Student Italy, krajem godine na stazi Riccardo Paletti Circuit. Ritehovci ove godine sudjeluju s evolucijskom verzijom bolida RRC11, s kojim su prošle godine sudjelovali na međunarodnom natjecanju FS Hungary u Gyoru, gdje je tad novorazvijeni bolid pokazao svoje vrline, ali i mane.
– Trenutačni je bolid, predstavljen na službenom rolloutu prošlog ljeta, težinom od 220 kilograma znatno lakši od prijašnjeg modela. U izradi bolida upotrebljavani su najbolji dostupni materijali, uključujući kompozite olakšane ugljičnim vlaknima, a za ukupan uspjeh zaslužan je vrlo predan i detaljan pristup samoj konstrukciji, velikim dijelom vođen upravo iskustvima s prijašnjih godina – napominju Igor Felc i Hrvoje Novak iz Riteh Racing Teama, koji osim studenata strojarstva, elektrotehnike i brodogradnje s Tehničkog fakulteta, okuplja i studente s drugih sastavnica Sveučilišta u Rijeci.
Novi članovi
U ovoj sezoni namjera im je bolid RRC11 olakšati za dvadesetak kilograma, čime bi po težini bio usporediv s bolidima prvih deset timova na natjecanju, a dodatno rade na poboljšanju pouzdanosti motora, ergonimije i sustava telemetrije.
– Za ovu godinu zadali smo si vrlo visoke ciljeve, a to je dovesti Riteh Racing Team na razinu vodećih europskih Formula Student timova, prvenstveno po pitanju organizacije i opsega vještina koje su ključne za konkurentno i profesionalno funkcioniranje projekta. Želimo bolid dovesti do razine najboljih 20 timova na velikim natjecanjima te svakako dovesti naš tim na vodeću poziciju u regiji – kaže Felc.
Ritehovci imaju još ambicioznije planove za dalju budućnost. S obzirom na promjenu pravila natjecanja za 2012. godinu, gdje se u istu klasu stavljaju klasični i alternativni pogoni na struju, vodik i hibridi, ozbiljna im je namjera početi raditi na razvoju određenih revolucionarnih rješenja, kako bi riječki tim postao posebno prepoznatljiv u moru klasičnih benzinskih bolida na Formuli Student.
– Dužnost nam je osigurati budućnost i nastavak projekta na riječkom Sveučilištu, zbog čega konstantno iz godine u godinu dovodimo i educiramo nove mlade članove – dodaju.
Ritehovci planiraju prezentirati bolid na Grobnik street race showu 28. i 29. travnja, grobničkom EVO track dayu 23. svibnja te na još nekoliko drugih manifestacija.