FOTO/iStock
Mnogima je rad od kuće ugodan i i spirativan, dok je nekima teško pronaći motivaciju.
Google, Microsoft, Twitter. Hitachi, Apple, Amazon. Chevron, Salesforce, Spotify. Od Velike Britanije do Sjedinjenih Država, Japana do Južne Koreje, sve su korporacije posljednjih dana uvele obveznu politiku rada od kuće usred širenja virusa Covid-19, izvještava BBC. I kod nas su mnoge tvrtke, kao mjeru predostrožnosti, uvele rad od kuće.
I realno je pretpostaviti da će prelazak u “kućni ured” neko vrijeme postati novo normalno za mnoge, s obzirom na to da je Svjetska zdravstvena organizacija objavila kako je koronavirus službeno dostigao status “pandemije”.
Neki će zaposlenici po prvi put raditi od kuće. To znači da je potrebno smisliti način kako ostati na visini zadatka u u novom okruženju koje baš i nije poticajno kada je u pitanju produktivnost. No, postoje načini da postignete rezultate i svoja četiri zida pretvorite u radni prostor koji će iz vas izvući najbolje.
Komunikacija
Koronavirus ili ne, ključ za rad od kuće je jasna komunikacija sa šefom – i točno znati što se očekuje od vas. Važno je imati jasno postavljena očekivanja i voditi konstruktivnu komunikaciju iz dana u dan. Razgovarajte s nadređenim da uvedete, ako im ne smeta 10-minutni poziv kojim ćete započeti i završiti dan. Najčešće, šefovi o tome ne razmišljaju pa ih vrijedi podsjetiti.
Većina ljudi provodi dane u neposrednoj blizini svog šefa, što znači da je komunikacija laka i bez napora. Ali kako organizirati zadatke kada je riječ o radu od kuće, a prekid komunikacije još je vjerojatniji ako vaše radno mjesto nije naviknuto na rad od kuće. Na primjer, vaš se nadređeni možda neće naviknuti na upravljanje ljudima ili vaša tvrtka možda nema spreman paket alata za udaljene radnike, poput aplikacije za chat Slack.
Ali čak i oni koji su na to navikli, radeći od kuće mogu se osjećati nestrukturirano i izolirano. Prošle godine, istraživanje o 2500 radnika na daljinu od strane internetske agencije za razvoj brenda Buffer otkrilo je da je usamljenost drugi najbrojniji razlog koji je iskusilo 19% ispitanika. Usamljenost može učiniti da se ljudi osjećaju manje motiviranim i manje produktivnima. Kad komunicirate sa šefom i timom od kuće, pomaže vam „bogatija“ komunikacija licem u lice i trenutna, a tome u prilog idu videopozivi, Skype i Zoom.
Rad od kuće tretirajte kao pravi posao
Bez obzira što posao može odraditi od kuće u pidžami, ipak izbjegavajte takav pristup. Istuširajte se i obucite. Tretirajte to kao pravi posao.
Ako nemate kućni ured, učinite koliko god možete kako biste stvorili ad hoc prostor ugodan za rad. Nedostatak adekvatno opremljenog prostora za kućni ured kada ljudi rade na daljinu može uzrokovati privremeni pad produktivnosti. Dvostruki monitori, bežična tipkovnica i miš čine rad od kuće produktivnijim.
Stoga, umjesto da legnete u krevet s prijenosnim računalom, pokušajte nešto više od toga. Sjedenje u uspravnoj stolici, kao na vašem uredskom stolu svakako je bolje rješenje. Imajte na umu “tehnički vrat” i druge ergonomske potrebe. Ovo također služi kao važan signal onima koji žive s vama da ste “na poslu”. Stvorite granice unutar svog doma koje članovi vaše obitelji razumiju.
S posvećenim radnim prostorom na kojem se možete koncentrirati, postaje lakše pronaći prednosti rada na daljinu. U anketi od 7000 radnika prošle godine koju je napravio FlexJobs, 65% je reklo da je produktivnije raditi od kuće, navodeći beneficije poput manje prekida rada kolega, minimalne politike u uredu i smanjenog stresa zbog putovanja.
Možete uvesti 20-minutne jutarnje kave ili popodnevne vježbe i takvi rituali će vas staviti u pravi radni mentalitet.
Izbjegavajte osjećaj izoliranosti
Koronavirus mnoge tjera u ovaj ekstremni rad od kuće. Kaže da postoje dvije vrste rada od kuće: kratkotrajni ili povremeni rad od kuće, i stalni ili puno radni vrijeme od kuće. S koronavirusom nije jasno koliko dugo će ljudi biti kod kuće, što predstavlja dodatne probleme. Roditelji će, primjerice, teže raditi ako su djeca kod kuće jer su škole zatvorene, što znači da je tijesna komunikacija s nadređenim koji će trebati imati razumijevanja od vitalne važnosti.
Produljena izolacija također može potencijalno utjecati na moral i produktivnost. Stručnjaci stoga sugerira da timovi pokušavaju održati privid normalnosti i kolegijalnosti na nekonvencionalan način, poput virtualnih pizza druženja ili virtualnih veselih sati u kojima će uživati u koktelu dijeleći sadržaj na Slacku ili Skypeu. Ovo dodaje malo ležernosti i lakoće u inače teško okruženje.
Proslavite rođendane, javno pohvalite postignute ciljeve i dovršene projekte. Odvojite vrijeme za ležerne razgovore.
Budite dobro raspoloženi
Negativni naslovi, zabrinutost za bolesne ili starije voljene osobe i borba protiv panične kupovine toaletnog papira mogu staviti odgovoranje na poslovne emailove u drugi plan. Ali što više truda uložite u komunikaciju s kolegama, to je veća šansa da izbjegnete osjećaj izoliranosti koji može dovesti do depresije.
Kratkotrajno razdoblje, recimo dva do četiri tjedna punog radnog vremena od kuće, smatraju stručnjaci, bilo bi ekonomski i osobno bolno, ali podnošljivo. Dulje razdoblje od dva ili tri mjeseca punog radnog vremena od kuće, može dovesti do ozbiljnih ekonomskih i zdravstvenih teškoća. Rješenja za zamke posla kod kuće uključuju što više interakcije uživo. Ako ste menadžer, na vama je da pružite jasnu komunikaciju, a ključno je i održati moral.