Riječ je o tijelu koje bi u buduće trebalo objediniti istrage zračnih, pomorskih i željezničkih nesreća što su do sada bile raspršene između Agencije za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova, te Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture
ZAGREB – U idućim danima sasvim je izvjesno očekivati zahuktavanje borbe za čelno mjesto ravnatelja Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu čije je osnivanje najavljeno nedavno donijetim istoimenim zakonom.
Riječ je o tijelu koje bi u buduće trebalo objediniti istrage zračnih, pomorskih i željezničkih nesreća što su do sada bile raspršene između Agencije za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova, te Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture koje je imalo službenike zadužene za sigurnosne istrege pomorskih nesreća i nezgoda, te istraživanje ozbiljnih nesreća i izvanrednih događaja u željezničkom prometu.
Nova multi-agencija trebala bi preuzeti sve te djelatnike, kao i Agenciju za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova što ju je do sada vodio glavni inspektor za zrakoplovne nesreće Dinko Vodanović. Njemu je, prema Zakonu, barem privremeno zagaranitran ostanak na poziciji glavnog istražitelja za zrakoplovne nesreće.
No, dobro upućeni u osnivanje nove Agencije uvjeravaju nas kako će uslijediti žestoka borba za njezino čelno mjesto, na koje već sada, prema informacijama kojima raspolaže »Novi list« pretendiraju mnogi iz vrha domaćeg, prije svega zračnog prometa. Nesumnjivo da je u pitanju još jedno atraktivno radno mjesto, za koje, kako prozilazi iz Zakona, i nije potebno zadovoljiti neke posebne uvjete. Naime, osim primjerenog fakultetskog obrazovanja za čelnu funkciju agencije potrebno je imati tek pet godina radnog iskustva u struci.
Samo osnivanje Agencije, donošenje njezinog Statuta i upis u Sudski registar, bit će povjereno privremenom ravnatelju kojeg će imenovati Vlada. Njegov mandat ograničen je na šest mjeseci, a u idućih 30 dana upravno vijeće Agencije koje također imenuje Vlada trebalo bi donijeti Statut i opće akte Agencije.
Agencija će, kako je propisano, imati tri glavna istražitelja za svako pojedino područje, a trebala bi preuzeti i ostale službenike koji su do sada radili na rasvjetljavanjima željezničkih i pomorskih udesa. Na njihove plaće primjenjivat će se porpisi o plaćama u javnim službama. Doznajemo kako u Centru za forenzična ispitivanja, istraživanja i vještačenja »Ivan Vučetić« što djeluje u sklopu Ministarstva unutarnjih poslova RH ima nekoliko vještaka zainteresiranih za nastavak karijere upravo u Agenciji što se ovih dana osniva.
Iako se upućeni u proceduru osnivanja multi-agencije pitaju jesu li uopće osigurana sredstava za početak njezinog rada u Zakonu stoji kako su ona predviđena ovogodišnjim dijelom Državnog proračuna namijenjenog Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, a preuzet će se i financije Agencije za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova.
U prilog činjenici da će za ovu funkciju uslijediti kadrovska borba, te da postoje i sasvim konkretni pretendenti na nju, govori i ovih dana objavljen natječaj za direktora Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo. Od 2008. godine na čelu te Agencije nalazi se Omer Pita.
Njegovo, ali i ime Dinka Vodanovića, spominju se kao imena glavnih kandidata za ravnatelja nove Agencije, no sasvim sigurno bit će još zainteresiranih kandidata, zbog čega će biti zanimljivo pratiti hoće li im konačna potvrda doći iz politike ili struke.