Zbog bujice vode što se uslijed pljuska slijevala jednom od najprometnijih gradskih ulica u Rijeci, rupa je bila praktički nevidljiva sve dok nije bilo kasno za reakciju vozača
RIJEKA Najmanje petanest uništenih automobilskih guma, jednako toliko naplataka i tko zna koliko dijelova ovjesa automobila uništeno je ponedjeljak u neuobičajenoj prometnoj nezgodi u Osječkoj ulici u Rijeci.
Točnije u nizu prometnih nezgoda u kojima je između petnaest i dvadeset vozača svojim automobilima naletjelo na rupu nasred kolnika koja je, zbog bujice vode što se uslijed pljuska slijevala jednom od najprometnijih gradskih ulica, bila praktički nevidljiva sve dok nije bilo kasno za reakciju.
– Vozili smo u koloni po pljusku i jedan po jedan upadali u tu rupu. Nismo je mogli vidjeti jer je bila puna vode, samo smo osjetili jak udarac i čuli tresak, a tada je već bilo gotovo, ispričali su nam ogorčeni vozači dok su mijenjali rasječene gume na svojim vozilima uzduž ulice, »nizvodno« od udarne rupe koja se otvorila nešto niže od nadvožnjaka kojim riječka zaobilaznica prelazi Osječku ulicu.
Bijes vozača koji su redom pretrpjeli značajnu materijalnu štetu, čiju visinu tek treba utvrditi, bio je usmjeren prema službama za održavanje cesta, ali i prema policiji koju su po kiši čekali dulje od dva sata.
– To se dogodilo oko šest i pol poslijepodne, a u osam i pol i još nije bilo nikoga. Ni policije ni cestara. To je sramota, jer smo ih u više navrata zvali. Mi smo stavili trokut iznad te rupe, jer da smo čekali njih, razbilo bi se ne još dvadeset, nego stotinu auta, kazali su nam Šime Nimak i Marijan Miljanić iščekujući policiju da daju iskaze.
Jako jugo praćeno obilnom kišom donijelo je uobičajene nevolje pri takvim vremenskim uvjetima – poplave u objektima i stabla srušena na prometnice. Najviše posla na otklanjanju posljedica nevremena imali su riječki vatrogasci, iako ih je, prema riječima zapovjednika smjene JVP Rijeka Darka Vagaje, bilo čak i manje od očekivanog broja, s obzirom na vremenske uvjete.
– Imali smo poplavu u poslovnom prostoru na Pravnom fakultetu, kao i u arhivu Grada Rijeke. Pored tih intervencija, naše su ekipe izlazile na teren i zbog nekoliko srušenih stabala, u Kostreni, u Labinskoj ulici na Kantridi, u Ulici Bože Vidasa, te zbog srušene nadstrešnice u Osječkoj ulici.
Bio je i jedan požar, no sve u svemu, znalo je biti daleko gore po ovakvom vemenu, pogotovo što se tiče poplava, rekao je Vagaja, dodavši kako je po jugu redovito problem i poplavljivanje poslovnih prostora i portuna oko riječke tržnice, ali da se u takvim situacijama malo toga može učiniti dok ne opadne razina mora.
Uskoro je stigla i ophodnja policije koja je, doduše počela regulirati promet, ali vozači i dalje nisu mogli napustiti mjesto nezgode jer su morali čekati prometne policajce koji su na Škurinje stigli tek oko 21 sat.
Nešto prije njih stigla je i dežurna ekipa Ceste Rijeka, tvrtke zadužene za održavanje Osječke ulice, a još prije na licu mjesta pojavio se i Matija Glad, šef riječke ispostave Hrvatskih cesta koje upravljaju ovom prometnicom.
O slaboj koordinaciji na relaciji policija-cestari svjedoči i činjenica da Glad do poziva naše ekipe s lica mjesta nije imao nikakvih saznanja o višestrukoj prometnoj nezgodi. Na pitanje o odgovornosti za nastale štete na vozlima Glad je odgovorio da je za štetu odgovorna tvrtka koja održava prometnicu – Ceste Rijeka.
– Ovo je evidentan propust djelatnika te tvrtke, odnosno njihovih cestarskih ophodnji, tako da zahtjevi za naknadu šteta moraju biti usmjereni prema Cestama Rijeka. U protivnom, mogu se rješavati i tužbom prema Hrvatskim cestama, ali ponavljam, ovo je očigledan propust ophodara koji se nije smio dogoditi.
Rupa je preduboka i morala je biti uočena kao potencijalno opasno mjesto jer to nije od danas, nego je kiša samo pogoršala stvar. Inače, gdje god je ovako ispucan asfalt potencijano je mjesto za nastanak udarnih rupa na koje treba obratiti posebnu pažnju, kazao je šef riječke ispostave HC-a, procijenivši da vozači ne bi trebali imati problema s naplatom štete.