Prezaduženi Konstruktor nije uspio održati blokadu na dva gradilišta u Dalmaciji, iako je obrazac bio identičan ovome na dionici Sv. Kuzam-Križišće. HC je sve prepustio građevinarima, koji očito imaju svoje kalkulacije. Zbog čega bi inače Viadukt, koji je trebao ući u privremeni posjed, neočekivano odustao
RIJEKA Iako je SDP na vlasti u državi, Primorsko-goranskoj županiji i Gradu Rijeci, blokada gradilišta jedne ceste puno se brže i lakše riješi u Dalmaciji nego na Kvarneru. Željko Žderić ne može u svom Splitu raditi ono što može na Križišću!
Ništa drugo ne može se konstatirati nakon što je prošlog tjedna istekao rok za deblokadu riječke obilaznice, kojeg je sam odredio resorni ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić. Ništa se nije dogodilo ni jučer, a nema niti ikakvih informacija iz Hrvatskih cesta ili Ministarstva o tome što se poduzima i kada će dizalica tvrtke Konstruktor biti maknuta s lokacije kod vijadukta Križišće, posljednjeg nedovršenog objekta riječke obilaznice bez kojeg ne može biti puštanja u promet ceste u predstojećoj turističkoj sezoni. Svi kalkuliraju i skrivaju informacije o tome planira li se išta učiniti ili će stvar biti prepuštena slučaju – dogovoru građevinara do kojeg može, ali i ne mora doći.
Usporedba prošlih i svježnih negativnih iskustava s cestogradnjom govori da je jedina razlika što je tada ministar bio Božidar Kalmeta, a razglednice mu je slao Vojko Obersnel. Možda sada ne bi bilo loše kad bi poneku razglednicu Hajdaš Dončiću poslao i bivši ministar i vjerojatni budući župan Zlatko Komadina. Ipak je to u njegovom bivšem i budućem resoru.
Skrštene ruke
Prezaduženi Žderićev Konstruktor nije uspio održati blokadu na dva gradilišta Hrvatskih cesta u Dalmaciji, iako je tamo obrazac bio identičan kao i onaj na dionici ceste Sv. Kuzam-Križišće. Riječ je o brzoj cesti Solin-Klis, gdje je Hidroelektra kao solidaran partner dala zahtjev Općinskom sudu u Splitu za odobrenjem privremenog stupanja u posjed na gradilištu, kojeg je također blokirala Žderićeva tvrtka. Sud je nalog odobrio u kratkom roku, a on je proveden na terenu i gradnja ceste Solin-Klis nesmetano je nastavljena.
Nešto slično dogodilo se i na gradilištu ceste Plano-Kaštel Stari, gdje na kraju nije bilo postupanja po sudskoj odluci, već su građevinari među sobom postigli dogovor o preuzimanju gradilišta. Konstruktor se maknuo, a posao je nastavila tvrtka PZC Split. Problemi su tamo riješeni odavno, a u Rijeci se stvari čine sve kompliciranijima. Naime, Hrvatske ceste su sve prepustile građevinarima, koji očito imaju svoje kalkulacije u cijeloj priči. Da je tako potvrđuje i odluka tvrtke Viadukt, koja je prvom ročištu na kojem se trebalo odlučiti o prihvaćanju ili odbijanju zahtjeva za privremenim ulaskom u posjed, od tog zahtjeva neočekivano odustane. Pitanje zašto se to dogodilo ostaje do danas bez odgovora, iako bi sasvim izvjesno problem blokade riječke obilaznice bio riješen da je sud zahtjev Viadukta prihvatio, što bi se vjerojatno i dogodilo. Ovako se apsurdna situacija nastavlja.
Na obilaznici na Križišću, nakon pet mjeseci stanke, trebaju početi radovi danas ili sutra, objavio je župan Vidoje Vujić.
– Nazvao je ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić i uvjerio me da će danas ili sutra tamo započeti radovi. Nije normalno da tako dugo traje nešto što se može riješiti u roku od pet dana. Nije nas briga tko će izvesti radove nego da cesta bude u funkciji do sezone, rekao je župan Vidoje Vujić.
Dvije institucije koje bi morale voditi računa o širem društvenom interesu, a taj je u ovom slučaju dovršenje ceste prije sezone, sjede skrštenih ruku. Riječ je prije svega o Hrvatskim cestama koje kao državna tvrtka imaju obvezu štititi javni interes i nikako ne dozvoliti da i ovog ljeta budu učestale prometne gužve i kolone u smjeru Krčkog mosta. Stvar je još teže razumjeti, jer u HC-u tvrde kako nemaju nikakvih dugova spram Konstruktora.
Već viđena priča
Druga institucija je Ministarstvo prometa, čiji se prvi čovjek pomalo neodgovorno poigrao sa živcima Riječana. Siniša Hajdaš Dončić bi morao voditi računa o tome da ministarska riječ ima neku težinu, pogotovo kad tako decidirano obećava kako će problem blokade riječke obilaznice biti riješen u roku od pet dana. A onda rok istekne, ništa se ne dogodi i nitko ništa ne smatra potrebnim reći ili objasniti.
Žalosni paradoks ostaje u činjenici da su Riječani i ranije imali sličan odnos državne vlasti spram projekata cestovne infrastrukture unutar riječkog prometnog čvora. Dovoljno je sjetiti se silnog maltretiranja s cestom D-404 i drugim profilom riječke obilaznice.