Nije isključeno da u paketu ide i interes za koncesiju za prostor brodogradilišta, no zasad nitko ne želi govoriti o detaljima
RIJEKA Dok se čeka odgovor mjerodavnog ministarstva i Vlade oko izdavanja potkoncesija zainteresiranim ponuđačima koji na prostoru donedavnog brodogradilišta žele obavljati određene djelatnosti, u slučaju »Kraljevice« u stečaju dogodio se novi moment – Brodogradilište »Viktor Lenac« je prije dvadesetak dana dostavilo pismo namjere za kupnju pokretne imovine »Kraljevice« u stečaju, a nije isključeno da u paketu s tim ide i interes za preuzimanje odnosno dobivanje koncesije za prostor kraljevičkog brodogradilišta.
Ovaj potez »Lenca« u jednom je dijelu iznenađenje, u drugom i nije s obzirom da je predsjednik Uprave ovog škvera Robert Škifić još u proljeće prošle godine dao nagovjestiti kako u »Lencu« pažljivo prate zbivanja oko susjednog brodogradilišta te da bi mogli »uskočiti« kada budu poznati detalji iz stečajnog plana.
No, otad je prošlo podosta vremena, a i u »Lencu« su se počeli više fokusirati na sebe s obzirom da su ih počeli »stiskati« negativni rezultati u poslovanju.
Podsjetimo, »Lenac« je prošle godine po prvi put zabilježio gubitak u poslovanju, a isti je za prvih devet mjeseci iznosio nemalih 29 milijuna kuna što je priličan pad s obzirom na to da im svih prijašnjih godina poslovni rezultati uredno bili »u plusu«, u prosjeku s milijun eura dobiti godišnje. Konačni saldo gubitka u prošloj godini još nije objavljen.
Bez detalja
Potvrdu da je »Lenac« dostavio pismo namjere, navodno na više službenih adresa, dobili smo iz krugova bliskih Ministarstvu gospodarstva, kao i od predsjednika Odbora vjerovnika »Kraljevice« u stečaju i kraljevičkog gradonačelnika Josipa Turine.
Turina nije želio ulaziti u detalje, samo je potvrdio da se »Lenčevo« pismo namjere za kupnju imovine kraljevičkog škvera »našlo« i na dnevnom redu prošlotjedne sjednice Odbora vjerovnika, ali je rasprava o tome odgođena jer sjednici nisu nazočili svi članovi, objasnio je Turina.
– O namjeri »Viktora Lenca« ne mogu zasad ništa više reći, no želim ponoviti stav nas iz lokalne samouprave, a to je da oko brodogradilišta ne bi zasad smjele donositi trajnije odluke dok se urbanističkim planovima ne odredi buduća namjena tog prostora, prije svega novim županijskim Prostornim planom, koji bi uskoro trebao biti donesen te naknadnom studijom tog dijela našeg akvatorija, kazao je Turina.
Upravo je Odbor vjerovnika, podsjetimo, još sredinom rujna prošle godine donio odluku o odabiru četiri tvrtke koje će se »pustiti« u pogone i hale »Kraljevice« da obavljaju djelatnost do okončanja stečajnog postupka odnosno određivanja trajne namjene prostora škvera.
To su bile redom lokalne tvrtke od kojih je »iskakao« kraljevički »Dalmont«, nekad glavni kooperant škvera, potom riječka »Kvarnerplastika« te još tvrtke »Vidis« i »Takala«.
Pokušali smo jučer stupiti u kontakt sa Škifićem, da nam pobliže objasni razloge zbog kojih je to »Lenac« sada spreman preuzeti i platiti dokove, dizalice i drugu imovinu susjednog brodogradilišta u stečaju – koja je, prema našim saznanjima procjenjena između 35 i 40 milijuna kuna – međutim, glavni čovjek »Lenca« nije se javio na naše pozive i poruke.
Odbijenica »Rosettiju«
Za ove je ponuđače u studenom prošle godine stečajna upraviteljica Marija Ružić podnijela i službeni zahtjev za izdavanjem potkoncesija Ministarstvu mora jer je to, kako se ispostavilo, jedini način na kojeg ovi poduzetnici mogu legalno obavljati djelatnost u prostoru brodogradilišta u stečaju. Kao što smo naveli, odgovora još nema.
Među ukupno deset ponuda, spomenimo još i to, koje su u vrijene neposredno prije ili odmah nakon pokretanja stečaja nad »Kraljevicom« iskazali interes za pogone ovog škvera bila je i i riječka podružnica talijanskog »Rosettija«, kojemu je direktor Ognjen Antunac i koji je s »Lencem« ušao u »joint-venture« oko izgradnje dvije plinske platforme, za koje su ugovor potpisali početkom studenog prošle godine.
No, ponuda riječkog »Rosettija« je odbijena, zajedno s još šest ostalih, među kojima je najviše bure podigla ona riječkog »Metisa«, koji posluje u sastavu C.I.O.S. grupe u vlasništvu njemačkog Scholza AG i Petra Pripuza.
U skladu s onim čime se bave, u »Metisu« su htjeli od »Kraljevice« napraviti »pogon za razgradnju brodova te demontažu, servis, remont i daljnju prodaju brodskih uređaja«, kako je to lijepo objasnio direktor »Metisa« Jerry Pajić. Drugim riječima, rezalište brodova.