Važne rezultate za daljnju potragu za bjeguncem dala je temeljita pretraga tog dijela autoceste. Kako saznajemo iz neslužbenih izvora pronađeni su komadići plastike čija je analiza i usporedbe ukazale o kakvu bi se vozilu moglo raditi
RIJEKA Nastavlja se istraga o bijegu 41-godišnjeg švicarskog vozača Sebastiena Kristofa Balegna koji je u nedjelju rano ujutro na autocesti na Grobniku svojim vozilom usmrtio 36-godišnjeg pješaka Mladena Zečkovića iz Rijeke, a zatim pokušao pobjeći iz Hrvatske.
Nakon nesreće Švicarac je ostavio unesrećenog pješaka na kolniku i nastavio vožnju prema Rijeci. U riječkom naselju Zamet napustio je svoj terenac »volvo XC 90« i zajedno sa suputnicom pokušao pobjeći prema Zagrebu.
Uspio je doći do Zagreba, ali je zahvaljujući iznimno stručnoj i brzoj policijskoj potrazi nešto poslije 11 sati zaustavljen na aerodromu u Zagrebu kad se spremao napustiti Hrvatsku. Vraćen je u riječku policiju gdje je saslušan i predan pritvorskom nadzorniku.
Jučer je nastavljena istraga koja je trebala rasvijetliti bijeg ali i okolnosti same nesreće. Kasno poslijepodne Balegno je priveden u Općinsko državno odvjetništvo u Rijeci koje rukovodi istragom i tamo ga je saslušala zamjenica državne odvjetnice. Nakon tog saslušanja odlučit će se što će s njim dalje biti i hoće li biti zatraženo i određivanje istražnog zatvora. Zbog činjenice da je bježao i da je stranac to je lako moguće.
Zašto je bježao?
Važna će biti i činjenica je li pješak odmah umro, odnosno koliko bi mu pomoglo brzo pružanje pomoći. Zbog svega toga saznajemo da je naređeno vještačenje koje će rasvijetliti i taj detalj.
Naime, vozač je pješaka usmrtio na autocesti gdje se pješak ne bi smio nalaziti.
Dozvoljeno je brzo voziti, a bila je kiša, sumrak i loša vidjivost, a sve se dogodilo nakon izlaska iz zavoja, pa Švicarac nije imao razloga bježati u strahu od nekih većih sankcija. Dužnost mu je jedino bila da zove i pruži pomoć ako može, a on je na tom ispitu pao i dao se u bijeg. I zato mu sada prijeti zatvor i kazna.
Da nije pobjegao moguće je da ne bi bilo ništa od toga. Zašto je bježao još nije rasvijetljeno. Navodno je u prvim iskazima tvrdio da nije bježao, priznao je da je osjetio udar ali nije vidio u što je udario i mislio je da je udario u kamen ili nešto slično.
Čudne su i okolnosti u kojima se pješak našao na autocesti. Je li htio preći kolnik ili je tuda hodao prema Rijeci ili pak nešto treće. Stradali je živio na Sušaku.
Odao ga komad plastike
Točno vrijeme nesreće se ne zna, jer nije bilo očevidaca. Oko 7,30 sati tijelo zabijeno ispod branika, na sredini autoceste koja s Grobnika vodi prema Rijeci, par stotina metara od benzinske pumpe, zamijetili su neki vozači i pozvali policiju.
Kad je utvrđeno da je pješak nažalost mrtav, počela je velika potraga. Na mjestu nesreće, uz svoje policajce odmah su se našli i svi rukovoditelji koji brinu o prometu, na čelu s njihovim šefom Borisom Skeledžićem.
Važne rezultate za daljnju potragu za bjeguncem dala je temeljita pretraga tog dijela autoceste. Kako saznajemo iz neslužbenih izvora pronađeni su komadići plastike čija je analiza i usporedbe ukazale o kakvu bi se vozilu moglo raditi. Na osnovu tih tragova pokrenuta je velika potraga. Policajci Druge policijske postaje na Zametu, blizu islamskog centra, našli su napušten švicarski »volvo HC 90« sa sumnjivim oštećenjima. Ekipa s komadićima plastike brzo je došla na to mjesto i utvrdila da plastika odgovara vozilu.
Pokrivene su autobusne stanice i slična mjesta. Obaviješteni su i granični prijelazi, a kontrolirane su i taxi službe. Provjere u taxi službama otkrile su sumnjivu vožnju prema Zagrebu. Alarmirana je tamošnja policija. U međuvremenu se saznalo kome pripada »volvo« i Švicarac je za manje od tri sata uhićen na aerodromu u Zagrebu, odakle je namjeravao pobjeći iz Hrvatske.