Foto Ivica Tomić
Zagreb Deep Sea terminal jedini je novi kapacitet za prekrcaj kontejnera na Sjevernom Jadranu i jedini terminal s dubinom mora od dvadeset metara, tako da je interes kompanija velik
RIJEKA – Nakon osvajanja hrvatskog nogometnog Kupa, ovo je drugi povijesni dan za Rijeku zaredom, rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, na svečanosti kojom je obilježen završetak radova na prvoj fazi novog kontejnerskog terminala na zagrebačkoj obali u Rijeci.
Novoizgrađeni terminal površinom je otprilike jednak kao četiri nogometna igrališta, s operativnom obalom duljine 400 metara i oko pet hektara skladišnog prostora za kontejnere, te dubinom mora većom od dvadeset metara uz samu obalu, što omogućava privez najvećih kontejnerskih brodova današnjice. Završetkom radova na zagrebačkoj obali završava i Rijeka gateway projekt, najveći i najznačajniji projekt Lučke uprave Rijeka, financiran kreditom Svjetske banke, u sklopu kojega je samo u izgradnju ovog terminala uloženo više od sto milijuna eura.
– Bilo je puno problema i izazova u realizaciji ovog projekta, ali Rijeka danas piše svoju povijest, rekao je Butković, zahvalivši svim hrvatskim vladama, Svjetskoj banci i Gradu Rijeci na podršci projektu, na koji se nadovezuje izgradnja pola milijarde kuna vrijedne ceste D-403, najvećim dijelom financirane iz europskih fondova, koja bi trebala započeti tijekom ove godine.
– U tijeku je natječaj za koncesionara, na koji se u prvoj fazi javilo sedam svjetskih kontejnerskih operatera, što pokazuje da riječka luka ima potencijala _ rekao je Butković, proglasivši radove na prvoj fazi službeno završenima.
Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel kazao je kako je emotivno vezan uz projekt Zagrebačke obale, jer u njemu kao gradonačelnik i član Upravnog vijeća Lučke uprave sudjeluje od samih početaka Rijeka gateway projekta 2013. godine. Projekt je za grad, istaknuo je, važan prvenstveno zbog lučke, ali i cestovne komponente.
– Uz kontejnerski terminal na Brajdici i Zagrebačku obalu, za koju kako smo čuli, postoji interes sedam velikih kompanija, možemo biti sigurni u budućnost luke, rekao je Obersnel.
Ravnatelj Lučke uprave Denis Vukorepa poručio je kako sa završetkom izgradnje prve faze Zagrebačke obale počinje novi investicijski ciklus na terminalu.
– Sada slijede ulaganja koncesionara u potpuno opremanje terminala, a od budućeg koncesionara očekujemo dobre rezultate i najbolju poslovnu praksu. Zagreb Deep Sea terminal jedini je novi kapacitet za prekrcaj kontejnera na Sjevernom Jadranu i jedini terminal s dubinom mora od dvadeset metara, tako da je interes kompanija velik, a do kraja godine na terminalu ćemo imati koncesionara od svjetskog značaja.
Ovo je prijelomni dan riječku luku, završetak velikog Rijeka Gateway projekta, bez kojeg se luka ne bi razvijala, a ni opstala u lučkom biznisu, rekao je Vukorepa.
Gradnja Zagrebačke obale, uz već izgrađeni terminal Brajdica, prema riječima primorsko-goranskog župana Zlatka Komadine, svjedoči koliko je važna izgradnja infrastrukture, kao preduvjet razvoja luke, grada, regije i države.
Brojnim okupljenima obratio se i predstavnik Svjetske banke Todor Milčevski, rekavši kako su viziju projekta stvorili Lučka uprava i Grad Rijeka, uz podršku nekoliko vlada.
– U dva desetljeća koliko već gotovo traje Rijeka gateway projekt luka se razvijala, a najbolji je primjer terminal Brajdica, koji je bio dio Rijeka gateway 1 projekta, a od 2011. godine je pod uspješnom koncesijom, uz više nego udvostručeni promet, rekao je Milčevski.