Premijer je više puta istaknuo da koncesionari autocesta budu obvezni mirovinski fondovi. Kao najviši predstavnik davatelja koncesije, dao je prednost jednom ili dvojici ponuđača, odnosno konzorcija u koje su uključeni domaći mirovinski fondovi
ZAGREB U želji da građanima učini prihvatljivim davanje autocesta u koncesiju premijer Zoran Milanović prekršio je barem dva hrvatska zakona, ali i najvažnija načela iz hrvatskog Ustava i temeljnog ugovora Europske unije. Premijer je u posljednjih desetak dana nekoliko puta kao najjači argument u poslu s monetizacijom autocesta istaknuo kako građani moraju biti zainteresirani za to da se smanji pritisak javnog duga na proračun, te da koncesionari budu obvezni mirovinski fondovi jer će se na taj način povećati mirovine budućih umirovljenika.
Strogi propisi
Premijer je svojim istupom u kojima spominje tek dva potencijalna ponuđača, odnosno konzorcije u koje su uključeni domaći fondovi, prekršio većinu tih načela, pa je tako primjerice diskriminirao one konzorcije u kojima nisu uključeni mirovinski fondovi, ali samim time i načelno tržišnog natjecanja i slobode kretanja roba i usluga jer je primjerice isključio i sve tvrtke koje nemaju središte u Hrvatskoj.
Odluku o koncesionaru u konačnici će donijeti Vlada, pa je premijerovi isticanje pojedinih ponuđača, potpuno suprotno svim pravilima natjecanja, a dijelom se može tumačiti i kao utjecaj na stručno povjerenstvo koje bi, nakon ocjena ponuda, Vladi trebalo predložiti odabir najbolje. Na njegovo ponašanje zasad nitko nije reagirao, nisu se žalili ni ostali ponuđači, a o njegovom postupku ne žele govoriti ni ostali članovi Vlade. Dio onih koji su bili spremni tek neslužbeno komentirati ističu kako premijer nije želio nikome dati prednost, da su kriteriji za odabir ponuđača jasni, te da će se povjerenstvo i držati tih kriterija, a da Milanović tek govori o jednoj od mogućnosti u postupku monetizacije.